میخواهید درباره دیجیتال مارکتینگ بیشتر بدانید؟
سایر مقالات دیجیتال مارکتینگ نیز، میتواند به شما کمک کند!
اگر کسب و کار دارید و یا به دنبال پرسونال برندینگ هستید، قطعا به شبکه های اجتماعی نیاز دارید. امروزه شبکه های اجتماعی بخش جدایی ناپذیر از زندگی ما شده اند. اما برای گرفتن نتایج مطلوب از این پلتفرمها باید آنها را بهینه کنیم. درواقع SMO بخشی مهم از استراتژی بازاریابی دیجیتال شما است. با انجام اقدامات SMO مناسب، میتوانید به اهداف بازاریابیخود دست پیدا کنید و کسب و کار خود را رشد دهید. در این مقاله به بررسی بهینهسازی شبکههای اجتماعی (SMO) و اهمیت آن میپردازیم.
بهینهسازی رسانههای اجتماعی (SMO) استفاده از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی برای مدیریت و ارتقای پیام سازمان و حضور آنلاین است. به عنوان یک استراتژی بازاریابی دیجیتال، بهینه سازی رسانه های اجتماعی می تواند برای افزایش آگاهی از محصولات و خدمات جدید، ارتباط با مشتریان و کاهش اخبار مضر بالقوه مورد استفاده قرار گیرد. با انجام اقدامات SMO مناسب، میتوانید به اهداف زیر دست پیدا میکنید:
سایر مقالات دیجیتال مارکتینگ نیز، میتواند به شما کمک کند!
برای سالهای متمادی، بهینهسازی موتور جستجو (SEO) استراتژی غالب برای تلاشهای بازاریابی دیجیتال بود. این شامل افزایش کیفیت و کمیت ترافیک یک وب سایت با افزایش دید آن از طریق موتور جستجوی وب، به ویژه جستجوی گوگل است.
اخیرا، بازاریابی رسانههای اجتماعی در کانون توجه قرار گرفته است و با SEO به عنوان راهی برای تقویت یک نام تجاری، هدایت تولید سرنخ، افزایش دید آنلاین شرکت و ارتباط با مخاطبان مطرح شده است. بسیاری از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای بازاریابی دیجیتال استفاده می شوند، از جمله فیس بوک، ایکس، اینستاگرام، اسنپ چت، یوتیوب، پینترست و تیک تاک.
بهینه سازی رسانه های اجتماعی اغلب مردم را از این پلتفرم های رسانه های اجتماعی به وب سایت شرکت هدایت می کند، جایی که می توان اطلاعات بیشتری را پیدا کرد. به عنوان مثال، یک کمپین برای افزایش آگاهی در مورد یک مدل خودروی جدید در رسانه های اجتماعی ممکن است بازدید کننده را به صفحه وب شرکتی هدایت کند که اطلاعاتی در مورد نمایندگی های محلی ارائه می دهد.
بیشتر بخوانید: بازاریابی رسانههای اجتماعی (SMM) چیست و چگونه کار میکند؟
شرکتهایی که از چندین پلتفرم رسانههای اجتماعی استفاده میکنند ممکن است از ابزارهای مبتنی بر اینترنت که برای بهبود سازماندهی و ارائه محتوای خود طراحی شدهاند، استفاده کنند. این ابزارها به کارمندی که وظیفه ایجاد محتوای رسانههای اجتماعی را دارد، اجازه میدهد تا محتوا را در چندین پلتفرم به طور همزمان زمانبندی کند، و همچنین به هرگونه تعامل در پستها، از جمله نظرات مخاطبان، پاسخ دهد. برخی از ابزارهای محبوب مدیریت رسانههای اجتماعی Loomly، Agorapulse، PromoRepublic، Hootsuite، Buffer و Sprout Social هستند.
پلتفرم های شبکههای اجتماعی به کاربران این امکان را میدهند که تقریبا بلافاصله محتوا را در اینترنت به اشتراک بگذارند. به همین دلیل، بسیاری از شرکت ها سعی می کنند محتوایی ایجاد کنند که کاربران آن را به دوستان و ارتباطات خود منتقل کنند. این استراتژی که بازاریابی ویروسی نامیده میشود، تلاش میکند تا با جذب کاربران متعهد پلتفرمهای رسانههای اجتماعی به اشتراکگذاری محتوا، به جای تکیه بر کاربران برای یافتن محتوا به تنهایی، به دسترسی گستردهتری دست یابد.
پیامها در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی را میتوان طوری تنظیم کرد که تأثیر بیشتری بر گروههای خاصی از افراد داشته باشد. بازاریابان با استفاده از رسانه های اجتماعی می توانند محتوای خود را بر اساس مشخصات جمعیتی و جغرافیایی شخصی سازی کنند. به عنوان مثال، یک سازنده نوشابه ممکن است پیامی در مورد اینکه یک نوشیدنی چقدر سرد و با طراوت است برای کاربران اینترنت در آب و هوای گرم ارسال کند. برای مخاطبان خود در آب و هوای سرد، آنها ممکن است به کاربران بگویند که نوشیدن نوشیدنی آنها حس روزهای گرم و تابستانی را برمی انگیزد.
بیشتر بخوانید: رنگ چطور بر تجارت شما تأثیر می گذارد؟
صدها میلیون وب سایت وجود دارد. چگونه کسی توجه را به یکی از آنها جلب می کند؟ دو استراتژی اصلی در حال حاضر در حال استفاده است:
شرکتهایی که از رسانههای اجتماعی استفاده میکنند میخواهند ترافیک را به وبسایتهای خود هدایت کنند یا محصولات را مستقیما در رسانههای اجتماعی بفروشند. اغلب، آنها هر دو را انجام میدهند.
بسیاری از شرکت ها برای دستیابی به جمعیت های مختلف در چندین سایت حضور پیدا می کنند. برخی از سایتهای رسانههای اجتماعی، مانند Pinterest، خود را برای ارائه محصولات جذاب وام میدهند. سایرین، به ویژه فیس بوک، توسط گسترده ترین طیف مردم استفاده می شوند.
رقابت زیادی در آنجا وجود دارد، اما نایک به دلیل دسترسی گستردهای که در رسانههای اجتماعی ایجاد کرده است، با حدود 295 میلیون دنبال کننده در پلتفرمهای مختلف، مکررا مورد ارجاع قرار میگیرد. نشنال جئوگرافیک از عکاسی خیره کننده خود برای رسیدن به 277 میلیون مخاطب در اینستاگرام استفاده کرده است. سازنده دوربین GoPro با تشویق فالوورهای خود برای ارسال تصاویر و ویدیوهای خود، یک پایگاه فالوور بزرگ ایجاد کرد.
بیشتر بخوانید: آشنایی با تقویم مدیریت محتوا
با استفاده از نکات بالا، شما نیز میتوانید در بهینهسازی شبکههای اجتماعی موفق باشید.
بهینهسازی شبکههای اجتماعی بخش مهمی از استراتژی اینترنتی هر سازمانی است. حتی شناختهشدهترین برندهای دنیای واقعی نیز نمیتوانند در اینترنت بدون تعامل با کاربران بالقوه از حضورشان پیشرفت کنند. باهوشترین شرکتها فراتر میروند و حضوری جذاب در رسانههای اجتماعی ایجاد میکنند که تعداد فالوورها را ایجاد میکند و برندها را برجسته میکند.