Homa Radfar logoHoma Radfar logoHoma Radfar logoHoma Radfar logo
  • خانه
  • درباره من
  • وبلاگ
  • حمایت از من
  • تماس با من
language
  • فارسی
  • English
  • العربیه
چگونه بازار هدف خود را تعیین کنیم؟
  • صفحه نخست
  • وبلاگ مدیریت
  • چگونه بازار هدف خود را تعیین کنیم؟
کدام بهتر است: اهداف فردی یا سازمانی؟
کدام بهتر است: اهداف فردی یا سازمانی؟
4 آبان 1400
چرا به استانداردهای طراحی سایت نیاز داریم؟
چرا به استانداردهای طراحی سایت نیاز داریم؟
10 آبان 1400
منتشر شده توسط Homa Radfar در 5 آبان 1400
دسته ها
  • مدیریت
  • وبلاگ
برچسب ها
  • چگونه بازار هدف خود را تعیین کنیم؟
چگونه بازار هدف خود را تعیین کنیم؟

چگونه بازار هدف خود را تعیین کنیم؟

چگونه بازار هدف خود را تعیین کنیم؟

یکی از قدرتمندترین ابزارهای استراتژی بازاریابی مشاغل کوچک، تعیین و پرداختن به بازار هدف شما – مخاطبانی است که فکر می کنید به احتمال زیاد محصول یا خدمات شما را خریداری می کنند. نکته کلیدی برای شناسایی این پایگاه مشتری، تقسیم بندی بازار یا تعیین اطلاعات جمعیتی بازار خاص شما است.

بنر دیزل سنسور

 

شما نمی توانید (و نباید) سعی کنید محصول خود را به همه مردم جهان بفروشید. چرا؟ چون خیلی زود پول و منابع زیادی را هدر می دهید. اما چگونه می توان فهمید که مخاطبان مورد نظر شما چه کسانی هستند؟ چه کسی یا چه چیزی باید باشد؟ از کجا بشناسیم؟ در این مقاله پنج نکته وجود دارد که به شما در فهمیدن آن کمک می کند.

1. سعی نکنید همه را راضی کنید!!!

استراتژی تمرکز است بگویید که قصد راه اندازی یک رستوران را دارید. کدام یک از این سه گزینه آسان تر است؟

  1. رضایت مشتریان 40 تا 75 ساله، با وضع مالی خوب، بسیار بیشتر از خوردن غذای ارزان به غذای سالم اهمیت می دهند، از غذاهای دریایی و مرغ استقبال می کنند و از فضایی آرام لذت می برند.
  2. مشتریان 15 تا 30 ساله، با بودجه محدود، که از یک مکان بلند با قیمت پایین و فست فود خوششان می آید.
  3. همه را خوشحال می کند.

واقعاً امیدوارم که شما یکی از دو مورد اول را انتخاب کرده باشید، نه سومی. این اصل بازاریابی هدف است – تقسیم کنید و فتح کنید. گروه های مختلف مردم نقاط درد و خواسته های متفاوتی دارند. بیشتر اوقات، تلاش برای جلب رضایت همه موجب عدم خشنودی هیچ کس می شود.

2. بخش بندی بازار را بیاموزید!

این مورد مربوط به بخشهایی است، مانند قطعات پای یا بخشهای نارنجی – با این تفاوت که در این مورد، بخشهایی از کل بازار یا TAM است. به عنوان مثال “تقسیم و تسخیر” من در بالا در اولین نکته، محدوده سنی خاص، ثروت و ترجیحات جو بخش های خاصی از بازار را توصیف می کند.

در تصویر زیر، داده های سرشماری ایالات متحده جمعیت را به بخش های جمعیتی تقسیم می کند. جمعیت شناسی استانداردهای قدیمی مانند سن، جنسیت و غیره است.

demographic-segmentation-gov

داده های سرشماری ایالات متحده به بخش های جمعیتی تقسیم می شود.

شما دیده اید که بخش های بازار اغلب در مقالات تجاری، مصاحبه ها و بحث ها به آنها اشاره می شود. مردم برای گروه های سنی خاص، جنسیت، سطح درآمد و غیره جذاب خواهند بود. تقسیم کنید و فتح کنید یک مفهوم ساده است. تقسیم بندی بازار این است که چگونه آن را برای تجارت خود عملی می کنید.

فرض کنید فکر می کنید بازار هدف شما 40 تا 75 سال سن دارد، ثروتمند است و به تغذیه سالم علاقه دارد. چگونه می توانید این فرض را تأیید کنید که جمعیت شناسی مشتریان هدف ایده آل شما خواهند بود؟ آنجاست که تحقیقات بازار به پایان می رسد. صحبت با مشتریان و مشتریان بالقوه یکی از بهترین روش ها برای انجام این نوع تحقیقات است، اما رویکردهای زیادی وجود دارد.

 

 

می‌خواهید درباره مدیریت بیشتر بدانید؟

سایر مقالات مدیریت نیز، می‌تواند به شما کمک کند!

مشاهده همه مقالات مدیریت

  • تضمین و کنترل کیفیت
    منتشر شده توسط Homa Radfar در 28 تیر 1400 0

    تضمین و کنترل کیفیت

  • معرفی 10مدیر عامل برتر خانم دنیا
    منتشر شده توسط Homa Radfar در 8 اردیبهشت 1402 2

    معرفی 10مدیر عامل زن برتر دنیا

  • تحلیل علل ریشه‌ای (RCA) چیست؟
    منتشر شده توسط Homa Radfar در 3 مرداد 1400 0

    تحلیل علل ریشه‌ای (RCA) چیست؟

3. از تقسیم بندی به صورت خلاقانه استفاده کنید!

استراتژی بازار هدف خود را برای تقسیم بندی بازار بر اساس سن، جنسیت و سطح اقتصادی محدود نکنید. به عنوان مثال، هنگامی که من برای لپتاپ اپل مشاوره فروش میدادیم، بازار را به گروه های کاربری تقسیم کردیم:

  • کاربران عمومی
  • دانشجویان و دانش آموزان
  • مشاغل کوچک
  • تجارت بزرگ
  • دولت

من همچنین بخش بندی مراکز خرید را دوست داشتم که بازار آن را به اصطلاح تقسیم بندی بازار روانی تقسیم کرد:

  • بچه ها و کوله پشتی ها خانواده های مرفه حومه ای بودند، “ترکیبی پر سر و صدا از دوچرخه، سگ، کارپول، موسیقی راک و ورزش”.
  • حلقه برنده مدیران ثروتمند حومه شهر ، “مدیران تحصیلکرده، متحرک و متخصصان با خانواده های نوجوان بودند. تولیدکنندگان بزرگ، مصرف کنندگان پرکار و مسافران جهانی. “
  • جنرال ایکس و نوزادان دارای درآمد متوسط رو به بالا، حومه جوان و یقه سفید بودند.
  • مستضعفان شهری شهرنشینان نخبه ثروتمند بودند، “جایی که ثروتمندان از استرس شهری فرار کرده و در لوکس روستایی زندگی می کردند. ثروت، پول هنگفت در سرمایه. »

 

من شغلی را می شناختم که مشتریان تجاری خود را نیز به انواع فرایند تصمیم گیری تقسیم می کرد:

  • تصمیم گیری توسط کمیته
  • تصمیم گیری توسط مدیر عملکردی
  • تصمیم توسط مالک

و من این مثال نهایی را به دلیل عدم تعریف رسمی، تقاطع استراتژیک می نامم.

در نمودار اینجا، خدمات رسانه های اجتماعی که Have Presence ارائه می دهد برای صاحبان مشاغل کوچک است که:

  1. از رسانه های اجتماعی خود کمک خارجی می خواهند.
  2. ارزش رسانه های اجتماعی تجاری
  3. بودجه ای برای پرداخت هزینه خدمات داشته باشید.

داشتن-تقاطع
هر یک از این تقسیم بندی های خلاقانه می تواند به شما در تعیین بازار هدف کمک کند و همچنین می تواند نقطه عطفی برای جمع آوری شخصیت کاربر یا خریدار باشد – یک ابزار مفید دیگر برای درک مخاطبان هدف و توسعه پیام های بازاریابی بهتر.

 

 

4. هویت منحصر به فرد خود را نیز در نظر بگیرید!

کسب و کار شما احتمالاً منعکس کننده این است که شما کی هستید و دوست دارید چه کاری انجام دهید و همچنین بهترین کاری را که انجام می دهید نشان می دهد. بازاریابی برای افرادی که به عنوان بازار هدف دوست دارید یک مزیت است. اگر احساس کسب و کارهای کوچک را بیشتر از غول های بزرگ دوست دارید، پس احتمالاً بهتر است کسب و کار کوچک را به عنوان بازار هدف تعیین کنید.

 

 

5- بازار هدف خود را زودتر تعریف کنید و در صورت نیاز تجدید نظر کنید!

این کار را در اسرع وقت به خوبی انجام دهید و در ادامه راه مرور و طراوت خود را ادامه دهید. شما نباید بازار هدف خود را به عنوان سنگ تعیین کنید. با کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتریان، احتمالاً نحوه تعیین بازار هدف تغییر خواهد کرد.

بازار هدف مناسب شانس موفقیت شما را افزایش می دهد زیرا می توانید ارتباط بهتری با یک گروه مشخص داشته باشید و این امر هزینه ها را کاهش داده و نتایج را بهتر می کند.

اشتراک
1

Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home2/homaradf/public_html/wp-content/themes/betheme[www.20script.ir]/betheme/includes/content-single.php on line 286
Homa Radfar
Homa Radfar
متخصص دیجیتال مارکتر، طراح سایت، سئوکار هستم. روحیه ای مبتکرانه دارم، از کاری که انجام می دهم لذت می برم و دوست دارم چیزهای جدید یاد بگیرم و قصد دارم تجارب و اطلاعاتم را در این سایت به اشتراک بزارم.

مطالب مرتبط

هویت برند چیست و چگونه می‌توان آن را ساخت؟!

هویت برند چیست و چگونه می‌توان آن را ساخت؟!

1 مرداد 1403

هویت برند چیست و چگونه می‌توان آن را ساخت؟!


اطلاعات بیشتر
ارزش ویژه برند: تعریف، اهمیت، تأثیر بر حاشیه سود و مثال‌ها

ارزش ویژه برند: تعریف، اهمیت، تأثیر بر حاشیه سود و مثال‌ها

20 تیر 1403

ارزش ویژه برند: تعریف، اهمیت، تأثیر بر حاشیه سود و مثال‌ها


اطلاعات بیشتر
5 اردیبهشت 1403

تمام آهنگ های ترند اینستاگرام ( ایرانی و خارجی)


اطلاعات بیشتر

2 Comments

  1. سوده گفت:
    9 اسفند 1401 در 23:06

    خیلی عالی بود

    پاسخ
  2. Homa Radfar گفت:
    18 فروردین 1402 در 21:00

    خوشحالم مفید بوده دوست عزیز

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language
  • فارسی
  • English
  • العربیه