جذاب ترین شعارها فقط در سر شما نمی ماند. این شعارها همچنین می توانند طرز فکر شما را در مورد محصول در حال تبلیغ تغییر دهند. یک تبلیغ خوب شما را متقاعد می کند که محصول یا خدمات مورد تبلیغ را خریداری کنید. اما یک کمپین تبلیغاتی بسیار موفق، یک عبارت جدید را تقویت می کند و به یک مرجع فرهنگی تبدیل می شود.
این هدف نهایی بازاریابان است که کمپین های تبلیغاتی خود را توسعه می دهند. هشت کمپین تبلیغاتی موفق زیر نشان می دهد که چگونه شعارهای هوشمندانه برای شناخت برند یک شرکت یکپارچه هستند. در این مقاله به معرفی 8 کمپین تبلیغاتی بسیار موفق می پردازم. پس مثل همیشه با من همراه باشید.
نایک، شرکت ( NKE ) این شعار را در سال 1988 اتخاذ کرد، در حالی که شرکت در میان مشکلات مالی قرار داشت. این جمله ساده اکنون از تجهیزات ورزشی این برند جدا نیست. می توان گفت که “فقط انجامش بده” یک جمله عالی برای یک شرکت فروش لباس و کالاهای ورزشی است زیرا احساس جسارت را القا می کند و مصرف کنندگان را تشویق می کند تا بیشتر تلاش کنند. موفقیت این شعار اکنون به عنوان بخش مهمی از موفقیت نایک در سالهای پس از عرضه آن در نظر گرفته میشود.
فولکس واگن AG (VLKAF) در طول سال ها شعارها و کمپین های تبلیغاتی هوشمندانه زیادی تولید کرده است، اما شاید محبوب ترین شعار آنها مربوط به سال 1959 باشد: «کوچک بیندیش». این کمپین توسط آژانس تبلیغاتی Doyle Dane Bernbach (DDB) ایجاد شد و در نظرسنجی تبلیغات آمریکای شمالی توسط Advertising Age به عنوان بهترین کمپین تبلیغاتی قرن بیستم رتبه بندی شد.
در آن زمان، اتومبیلهای بزرگ با ویژگیهای لوکس زیاد مورد طمع آمریکاییها بودند و فولکسواگن در تلاش بود تا مدل کوچک بیتل خود را بفروشد. برای آمریکاییهایی که وسواس زیادی به ماشینهای لوکس و ماشینهای عضلانی دارند، بازاریابی جذابیت یک ماشین کوچک و بادوام چالش برانگیز بود. تبلیغات جالب آنها شامل تصویر کوچکی از یک خودرو بود که با فضای سفید زیادی احاطه شده بود و ویژگیهای عملی خودرو را به تصویر میکشید.
در سال 1995، مک دونالد ( MCD ) در تبلیغات خود از مصرف کنندگان یک سوال ساده پرسید: “آیا امروز استراحت کرده اید؟” این شعار تکامل یافته شعار قبلی آنها بود: “شما امروز سزاوار استراحت هستید”.
شعار “شما امروز سزاوار استراحت هستید” اولین بار در یک تبلیغ تلویزیونی در سال 1971 ظاهر شد. در دهه های 1970 و 1980 در تبلیغات چاپی و تلویزیونی پخش شد. نسخه اصلاح شده این شعار – “امروز استراحت داشتی؟” – در سال 1999 توسط Advertising Age به عنوان اولین جنگ تبلیغاتی قرن شناخته شد.3وقتی مکدونالدز «آیا امروز استراحت کردهاید؟» خود را معرفی کرد. شعار سال 1995، حداقل سی امین شعار شرکت در سه دهه گذشته بود.
De Beers این شعار ساده را در سال 1947 راه اندازی کرد و هنوز هم استفاده می شود و آن را به یکی از طولانی ترین کمپین های تبلیغاتی در تمام دوران تبدیل کرده است. شعار “الماس برای همیشه” توسط فرانسیس گرتی از آژانس تبلیغاتی فیلادلفیا NW Ayer نوشته شده است. در دوران رکود بزرگ، فروش الماس کاهش یافته بود. شعار De Beers بیشتر رابطه آمریکا با الماس را تغییر داد. جالب است بدانید قبل از این شعار، خواستگاری با حلقه نامزدی الماس رایج نبود.
چهارمین رمان یان فلمینگ با شخصیت اصلی جیمز باند در سال 1956 با عنوان “الماس برلی همیشه” منتشر شد که شعار دی بیرز را بیشتر در فضای فرهنگی تثبیت کرد. (این کتاب در نهایت در سال 1971 به یک فیلم تبدیل شد.) برای فروش الماس های گران قیمت خود، De Beers همچنان بر تبلیغات ساده سیاه و سفید تکیه می کند که احساس بی زمانی را منتقل می کند.
این شعار برای میله آب نبات کیت کت بخشی از یک صدای جذاب تر از تبلیغاتی بود که در سال 1986 راه اندازی شد. تبلیغات تلویزیونی که آهنگ “Gimme a Break” را پخش می کرد، شامل تصاویری از محل کار بود که در حال آواز خواندن در حالی که قطعات آبنبات کیت کت را می شکستند.
اگرچه شعار سال 1957 توسط دونالد ژیلز از آژانس تبلیغاتی جی. والتر تامپسون ابداع شد، اما این شعار توسط کن شولدمن و مایکل آ. لوین نوشته شد. حرکت برای مرتبط کردن نوار کیت کت با یک استراحت طولانی از یک روز کاری طولانی در بین مخاطبان مصرف کننده طنین انداز شد.
با این حال، در سال 2004، سازندگان کیت کت تصمیم گرفتند که از این شعار “یک فاصله داشته باشند” و آن را با شعار جدیدی جایگزین کردند، “از استراحت خود حداکثر استفاده را ببرید”.
اگرچه شعار تبلیغاتی اپل به دلیل نادرست بودن گرامری مورد انتقاد قرار گرفت، اما همچنان توانست به ذهن مصرف کنندگان راه پیدا کند. اپل، شرکت ( AAPL ) این شعار را در سال 1997 در ترکیبی از تبلیغات چاپی و تبلیغات تجاری راه اندازی کرد. این شعار از مصرف کنندگان می خواست که سرکشانه عمل کنند و انتظارات را زیر پا بگذارند تا به عظمت دست یابند. از آنجایی که این داستان الهام بخش تأسیس شرکت توسط استیو جابز (و موفقیت آن) بود، در بین بسیاری از مصرف کنندگان طنین انداز شد.
برخی از تبلیغات در این کمپین تصاویر سیاه و سفید دیگر شخصیتهای تاریخی را که با خط «متفاوت بیندیشند» بهعنوان رؤیاپرداز شناخته میشوند، جفت میکردند.
تبلیغات Super Bowl اپل “1984” مرتبا به عنوان یکی از موفق ترین و به یاد ماندنی ترین تبلیغات تمام دوران ذکر میشود.
“شیر گرفتی؟” اولین بار در سال 1993 برای تشویق مصرف کنندگان به نوشیدن شیر بیشتر راه اندازی شد. هیئت پردازش شیر کالیفرنیا شرکت تبلیغاتی Goodby، Silverstein & Partners را به منظور افزایش فروش خود استخدام کرد. در حالی که “داشت شیر؟” این کمپین به عنوان یک تبلیغ شروع شد و به سرعت به بخشی از فرهنگ عمومی تبدیل شد.
در بسیاری از تبلیغات افراد مشهور با سبیل های شیری نمایش داده می شد. از مدل نائومی کمبل گرفته تا شخصیتهای سیمپسونها تا دنیس رادمن، چهرههایی که در اوج فرهنگ سلبریتی در دهه 1990 قرار داشتند، بخشی از «شیر گرفتی؟» شدند. نام تجاری.
شرکت امریکن اکسپرس ( AXP ) برای اولین بار در سال 1975 به مصرف کنندگان توصیه کرد که بدون آنها خانه را ترک نکنند. این شعار در ابتدا برای تبلیغ چک های مسافرتی امریکن اکسپرس استفاده میشد و در آگهیهای تبلیغاتی بازیگر برنده جایزه اسکار کارل مالدن نمایش داده می شد.
شعار “بدون آن خانه را ترک نکنید” به “بدون آن بیرون نروید” برای اشاره به کارت های اعتباری American Express تبدیل شد. اگرچه مالدن بیش از دو دهه سفیر این برند بود، اخیرا افراد مشهور دیگری مانند استفن کینگ و جری سینفلد در تبلیغات American Express ظاهر شده اند.
به گزارش خبرگزاری اسنپ، اولین قدم یک کمپین بازاریابی موفق در شبکه های اجتماعی، تعیین اهداف کمپین از قبل است. به عنوان مثال، یک کمپین بازاریابی رسانه های اجتماعی ممکن است به دنبال تولید سرنخ های جدید، افزایش آگاهی از برند، افزایش فروش یا تعامل با مشتریان در رسانه های اجتماعی باشد. هدفی که انتخاب می کنید تعیین می کند که بقیه کمپین رسانه های اجتماعی چگونه شکل می گیرد.
هر شرکت بازاریابی ممکن است رویکردهای خاص خود را برای ایجاد و بودجه بندی برای یک کمپین بازاریابی داشته باشد. با این حال، در بیشتر موارد، یک کمپین بازاریابی شامل حدود شش مرحله است که با تعیین اهداف برای کمپین شروع می شود. گام بعدی شناسایی مخاطبین هدف و هر ویژگی کلیدی جمعیت شناختی است. پس از آن، شرکت پیام را ایجاد می کند، استراتژی رسانه ای خود را ایجاد میکند و کمپین بازاریابی را اجرا می کند. مرحله نهایی اندازهگیری و تجزیه و تحلیل نتایج برای تعیین اینکه آیا کمپین موفق بوده است و چه چیزی باید برای کمپین بعدی تغییر کند، است.
تحقیقات نشان داده است که بهترین راه برای تعامل با مصرف کنندگان هزاره، ارائه محتوای خنده دار و آموزنده است. مطالعه ای توسط انجمن بازاریابی آمریکا نشان داده است که 44 درصد از هزاره ها از محتوای طنز و 30 درصد از محتوای آموزنده لذت می برند. محتوای ویدیویی نیز نسبت به سایر انواع محتوا موفق تر است.
هدف نهایی تبلیغ کنندگان این است که جایگاهی را در روان مصرف کننده تضمین کنند. هر تبلیغی تلاشی برای جلب توجه مصرفکنندگان است. موفقترین کمپین های تبلیغاتی محصولاتشان را به یک شعار جذاب گره میزنند. چه از طریق یک عبارت کوتاه و شیرین که به طور منطقی با محصول مطابقت دارد یا یک بیانیه عجیب و غریب که باعث می شود مصرف کنندگان دوباره نگاهی بیندازند، این هرگز برای تبلیغ کنندگان کار آسانی نیست.