آیا می دانید این پنجشنبه چه چیزی ارسال می کنید، منتشر میکنید و یا وبلاگ می نویسید؟ دو پنجشنبه از حالا چطور؟ پنجشنبه ماه بعد؟ پنجشنبه سال آینده؟ برنامه ریزی برای محتوا در آینده عنصری مشترک در بسیاری از استراتژی های بازاریابی است و تقویم محتوایی سابق – در اشکال و اشکال مختلف – کاملاً با این نقش مطابقت دارد. پس این مقاله رو تا انتها بخونید تا با فوت و فن های تقویم مدیریت محتوا بیشتر آشنا بشید.
این تقویم برنامه زمان بندی شده برای تولید و انتشار محتواست که اقدامات بازاریابی محتوایی رو ساماندهی میکند. با content management calendar محتوای کسب و کار مون رو طبق برنامه ها و استراتژی، تولید و به صورت زمان بندی شده، منتشر میکنیم
لازم به ذکره استراتژیست های محتوا، تمام روزهای کاری خود رو با تقویم مدیریت محتوا میگذروند.
از چه تقویمی برای بازاریابی رسانه های اجتماعی و ایجاد محتوا استفاده می کنید؟
ما علاقه زیادی به تقویم ها از طرف جامعه خود می شنویم، بنابراین من برای پیدا کردن برخی از بهترین ابزارها و قالب ها برای تقویم های محتوای برتر و رایگان، و همچنین
عناصری که یک محتوای خوب را تشکیل می دهند-چه کسی، چه، چه زمانی، کجا و چرا برنامه ریزی محتوا را به صورت هفته ای، ماهانه یا سالیانه انجام می دهد. در ادامه تجربیاتم را نوشتم.
به تازگی یک وبینار با این تیم در اینستاگرام برگزار، و در slidedeck وبینار یک اسلاید از یک تقویم محتوا بود. این فوت کوزه گری برای همه کسانی که آن را دیدند بسیار تاثیرگذار بود و جامعه ما می خواست بداند: این تقویم چیست و کجا می توانم آن را پیدا کنم؟
به نظر می رسد ، تقویم فقط یک گرافیکی بود. با این وجود، مغناطیس آن گرافیک ما را به این فکر واداشت: چه چیزی باعث شده اسلاید تقویم اینقدر جذاب باشد؟
من چند نظریه روانشناسی پیدا کردم که ممکن است دلیل آن را توضیح دهد.
1. تقویم ها به عنوان مدل های ذهنی عمل می کنند و چیزی آشنا را به ما نشان می دهند که به ما در درک چیزی سخت کمک می کند.
در حال حاضر، من نمی گویم که وبلاگ نویسی یا توییت کردن ، فی نفسه سخت است. اما از نظر روانشناسی، وقتی برای محتوا به عنوان تقویم در نظر گرفته می شود ، بسیار راحت تر فکر می کنیم. وقتی کارهای خود را در تقویم تنظیم می کنیم، می بینیم که بسیار قابل مدیریت تر است. آشنایی با تقویم دشواری کار ما را به حداقل می رساند و در عوض آن را هیجان انگیز و تازه و سرگرم کننده می کند – و ما مشتاق هستیم که به آن ادامه دهیم.
2. یک تقویم ساده و بصری دشواری درک شده را تا حد زیادی کاهش می دهد.
تجزیه و تحلیل هزینه و فایده می گوید رفتار ما تحت تأثیر این است که ما یک عمل را چقدر آسان یا دشوار می پنداریم. یک تقویم با ظاهری آسان به احتمال زیاد دارای واکنش مثبت و احشایی خواهد بود-همانطور که ما وقتی در وبینار نمودار تقویم را به همه نشان دادیم ، تجربه کردیم.
قانون هیک نیز مشابه آن است. طبق این قانون، وقتی با گزینه های بیشتری روبرو می شویم، زمان بیشتری طول می کشد تا به یک تصمیم برسیم. تقویم توییتر ساده، تمیز و دارای گزینه های کمی بود که می تواند محبوبیت آن را توضیح دهد.
هنگام انتخاب تقویم محتوا برای خود، توجه به این نظریه ها ممکن است مفید باشد. یکی را که آشنا، ساده و آسان برای استفاده است پیدا کنید ، و به احتمال زیاد به آن پایبند خواهید بود.
تقویم مدیریت محتوا کمک قابل توجهی به سئو میکند
ما از یک نوع تقویم محتوا در اینجا استفاده می کنیم و بر اساس گفتگو با سایر تولیدکنندگان محتوا و بازاریابان رسانه های اجتماعی، روشن است که چرا تفکر در تقویم می تواند بسیار مفید باشد و چرا نوشتن برنامه شما می تواند مفید باشد. در اینجا سه مورد از مزایای آن ذکر شده است:
تقویم محتوا دیدگاه جدیدی به شما می دهد ، هم در نحوه تفکر شما در مورد محتوای خود و هم در نحوه مشاهده محتوای خود. شما می توانید به روزرسانی ها، اشتراک گذاری و پست های وبلاگ خود را از نمای 10000 فوتی مورد بررسی قرار دهید، جایی که نمی توانید به تصویر بزرگ توجه نکنید. هنگامی که در روند تولید محتوا به سر می برید ، به راحتی می توانید جزئیات را از دست بدهید، بنابراین داشتن یک جلسه بینایی بزرگتر برای ایجاد تقویم به علاوه نگاه کردن منظم به تقویم پس از ایجاد می تواند به کار شما در زمینه متن کمک کند.
آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که رویدادی به طور مخفیانه به شما اطلاع دهد؟ من قبلاً آنجا بودم و در عجله دیوانه وار برای تولید محتوا برای این رویداد، آرزو می کردم که ای کاش آن را در تقویم نوشته بودم. وقتی محتوای خود را از قبل برنامه ریزی می کنید، می توانید تاریخهای کلیدی را که می توانند بر محتوای شما تأثیر بگذارند، آماده کرده و سازماندهی کنید. همانطور که در زیر مشاهده خواهید کرد، بسیاری از مارک های بزرگ برای پوشش رویدادهای مکرر و تاریخهای مهمی که به نظر می رسد هر سال به طور همزمان ظاهر می شوند، برنامه ریزی کرده اند.
کار پیش روی پست های وبلاگ لذت گناه من است. (نمی دانم چرا باید در این مورد احساس گناه کنم، اما می دانم.) تقویم ها به من کمک می کنند تا ببینم چه اتفاقی می افتد تا بتوانم زمان خود را در برنامه خود برای پیش قدم شدن تعیین کنم. پم مور این رویکرد drumbeat را برای توسعه محتوا می نامد. جیمی گریفیتس، نویسنده در Convince and Convert، تأثیری که بر ثبات و تخصص دارد را شرح می دهد:
به طور کلی هرچه جلوتر برای انتشار محتوای دیجیتالی خود برنامه ریزی کنید، بهتر می توانید جریان ثابتی از محتوا را ایجاد کنید که تخصص برند شما را در زمینه های موضوعی انتخابی شما تقویت کند.
CoSchedule، سازندگان از یک تقویم سرمقاله وردپرس دستی شیک پوش پلاگین، توصیه که فرآیند ایجاد تقویم خوب عبارتند از تعداد انگشت شماری از زمانبندی های مختلف. روند سه مرحله ای آنها به شرح زیر است :
هدف از این فرآیند این است که در مورد محتوایی که ایجاد می کنید و به اشتراک می گذارید تصویری بزرگ داشته باشید. این شبیه رویکرد head-up/heads-down است که در بالا ذکر کردم. شما باید هر از گاهی سر خود را بالا بگیرید تا ببینید به کجا می روید.
هیچ راه اشتباهی برای ساخت تقویم محتوا وجود ندارد.
همانطور که در ابزارهای زیر مشاهده خواهید کرد، برخی از تقویم ها شامل پست های وبلاگ و به روز رسانی رسانه های اجتماعی هستند. بسته به نحوه تشکیل تیم بازاریابی شما، می توانید از هر طریق مختلف به تقویم ها نزدیک شوید.
بسیاری از استراتژی های محتوا با افراد بازاریابی شروع می شود و پیام های محتوا متناسب با نیازها و مشتریان مختلف است. شناسایی این انواع مختلف مخاطب به احتمال زیاد راه تعیین تقویم شما را راهنمایی می کند. به عنوان مثال ، محتوای بافر ما ممکن است 80 درصد نکات رسانه های اجتماعی ، 10 درصد نکات بافر و 10 درصد اعلانات محصول باشد.
گام بعدی این است که تصمیم بگیرید چه نوع محتوایی را می توانید در تقویم خود قرار دهید، از جمله پست های وبلاگ و به روز رسانی رسانه های اجتماعی. در اینجا لیستی از مطالبی است که می توانید به آنها اضافه کنید:
(ما تعداد زیادی پست مفید در مورد فرکانس مطلوب برای ارسال محتوا نیز داریم.)
با در نظر گرفتن همه راه های مختلف برای استفاده مجدد از محتوا، احتمالاً می توانید ایده های بیشتری در مورد نوع محتوا اضافه کنید. ایجاد اسلاید از مقالات موجود ، نوشتن کتابهای الکترونیکی بر اساس داستانهای گذشته، استفاده از تخصص همکاران خود و غیره.
و سفارشی سازی تقویم به همین جا ختم نمی شود. علاوه بر انواع محتواهایی که شامل می شوید ، ممکن است اطلاعات اضافی در مورد هر مورد را نیز انتخاب کنید. در تقویم صفحه گسترده، این اطلاعات اغلب در ستون های کنار تاریخ و محتوا ظاهر می شود. Marketing Nutz یک لیست بزرگ از دسته ها دارد که باید هنگام تنظیم تقویم خود در نظر بگیرید:
همه این عوامل مختلف را با هم ترکیب کنید ، و به راحتی می توانید ببینید چگونه یک تقویم محتوا می تواند صدها شکل مختلف داشته باشد. فرمی را که برای شما مناسب است – دقیق یا حداقلی ، هفتگی یا ماهانه و غیره – پیدا کنید و شروع به کار کنید.
بسیاری از مارک های بزرگ از تقویم های محتوا برای برنامه ریزی هفته ها ، ماه ها و یک سال قبل استفاده می کنند. در اینجا چند مورد وجود دارد که تقویم آنها را بصورت آنلاین عمومی می کند. در صورت تمایل از آن برای الهام و ایده استفاده کنید.
تقویم سرمقاله سالانه فوربس شامل نکات برجسته 18 ویژگی بزرگ و مکرر آنها و محل قرارگیری این ویژگی ها در تقویم است. لیست نمایش نشان می دهد زمانی که کپی و طراحی به علت (نزدیک چاپ)، هنگامی که آن را تحویل داده است برای چاپ مشترکین، و هنگامی که آن را راه اندازی آنلاین.
مجله تایم همچنین قصد دارد سال یک محتوای خارج ، ارائه مهلت برای چاپ، آنلاین، و تبلیغات بر روی برخی از محبوب ترین (و مهم) ویژگی های آن است.
تقویم Inc مهمترین لحظات در سرمقاله مجله و برنامه آنلاین را برجسته می کند. ویژگی هایی مانند “Inc. 500 “و” چگونه من آن را “مجموعه ای شناخته شده یک سال کامل پیش به طوری که محتوای می تواند ایجاد و تبلیغات را می توان به فروش می رسد.
تقویم تحریریه ووگ بسیار شبیه بقیه است: شرح مختصری از محتوا با تاریخ انتشار و چاپ مربوطه.
این گروه در CoSchedule تقویم سالانه خود را که با کاغذ و قلم (و برچسب های کد رنگی) نگه می دارند ، به اشتراک گذاشتند.
ما پست های وبلاگ خود را یک هفته در یک زمان با یک تابلوی وظایف روان در Trello برنامه ریزی می کنیم. ما دریافتیم که ایده ها و جهت ها به سرعت تغییر می کنند، بنابراین سعی می کنیم با محتوایی که برنامه ریزی می کنیم، انعطاف پذیری خوبی را در نظر بگیریم. تاریخ مشخصی برای محتوا روی تابلوهای Trello وجود ندارد. هر زمان که پست آماده باشد، منتشر می کنیم.
ابزار تقویم روشی متداول است که تولیدکنندگان محتوا برای سازماندهی خود انتخاب می کنند، خواه در یک برنامه مستقل یا ادغام با سیستم مدیریت محتوای شرکت. هنگامی که ابزار یا الگویی را برای کمک به ایجاد تقویم محتوا انتخاب می کنید، ممکن است چند سوال از خود بپرسید:
در اینجا پنج ابزار وجود دارد که بسته به نیاز شما ممکن است مفید واقع شوند.
ما از این ابزار در وبلاگ های Buffer خود برای برنامه ریزی پست های خود برای هفته های آینده استفاده می کنیم. رابط کاربری کشیدن و رها کردن تقویم و پست های منتشر نشده خود را به روز می کند، و استفاده از آن با یک وبلاگ وردپرس (یا دو) مشکلی نیست.
Gather Content، ابزاری برای بازاریابان محتوا و مدیران پروژه، فایل ها را در ابر برای ویرایش گروهی ثابت ذخیره می کند و از نظر تعیین وظایف و ردیابی پیشرفت دارای برخی ویژگی های شسته و رفته است.
Kapost مستقیماً بر بازاریابی محتوا تمرکز می کند، با یک تقویم دقیق برای نویسندگان، ویراستاران و ناشران. تقویم یکی از ابزارهای بسیاری است که Kapost ارائه می دهد، از جمله پرداخت های آنلاین و سیستم توزیع و تجزیه و تحلیل.
یک افزونه وردپرس، CoSchedule پست های وبلاگ شما و اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی شما را در یک رابط تقویم متحد و کشیدن و رها کردن همزمان می کند.
برای سفارشی سازی کامل و کامل، ممکن است بخواهید فقط تقویم خود را با یک صفحه گسترده رایگان ایجاد کنید. بسیاری از الگوهایی که در زیر مشاهده خواهید کرد در Excel ساخته شده اند. مزیت انجام تقویم به این روش این است که شما کنترل کاملی بر آنچه می خواهید برنامه ریزی و ردیابی کنید ، دارید و می توانید این کار را به صورت رایگان انجام دهید.
درست مانند ابزارهای تقویم، هر الگویی که انتخاب می کنید باید متناسب با نیازهای شما باشد. موارد زیادی برای انتخاب وجود دارد ، بنابراین اگر مسیر الگو را دنبال می کنید، مراقب باشید که متناسب با شما و استراتژی محتوای خود را انتخاب کنید. (و بر اساس روانشناسی چیزهای بصری ، انتخاب یکی از مواردی که برای چشم آسان است نیز ضرری نخواهد داشت.)
به نظرتون چرا تقویم مدیریت محتوا مفیده؟ خوشحال میشم نظر و تجربه تون رو برام بنویسید:
1-افزایش فروش
2-ثبت ایده ها برای پست های آینده
3-سودآوری تبلیغات
4- همه موارد