Homa Radfar logoHoma Radfar logoHoma Radfar logoHoma Radfar logo
  • خانه
  • درباره من
  • وبلاگ
  • حمایت از من
  • تماس با من
language
  • فارسی
  • English
  • العربیه
آیا ریسک‌پذیران خوشحال‌تر هستند؟
  • صفحه نخست
  • وبلاگ مدیریت
  • آیا ریسک‌پذیران خوشحال‌تر هستند؟
آشنایی با بازاریابی سبز, green marketing
آشنایی با بازاریابی سبز
7 آذر 1400
چرا استراتژی های بازاریابی آنلاین و آفلاین باید همگام باشند؟
چرا استراتژی های بازاریابی آنلاین و آفلاین باید همگام باشند؟
10 آذر 1400
منتشر شده توسط Homa Radfar در 9 آذر 1400
دسته ها
  • مدیریت
  • وبلاگ
برچسب ها
  • آیا ریسک‌پذیران خوشحال‌تر هستند؟
  • ریسک
  • ریسک پذیری
آیا ریسک‌پذیران خوشحال‌تر هستند؟

آیا ریسک‌پذیران خوشحال‌تر هستند؟

آیا ریسک‌پذیران خوشحال‌تر هستند؟

یکی از مواردی که مدیران به ویژه کارآفرینان با آن رو به رو هستند. مسئله ریسک و ریسک پذیری است. مطالعات بسیاری در زمینه ریسک انجام شده و نتایج جالب توجهی را نشان میدهد.

بنر دیزل سنسور

 

 افرادی که از ریسک کردن لذت می برند ممکن است از زندگی خود راضی تر و راضی تر باشند. یک مطالعه جدید نشان می دهد که تمایل به ریسک کردن نه تنها با رضایت شخصی مرتبط است، بلکه ممکن است با سن، جنس و حتی قد افراد نیز مرتبط باشد.محققان آلمانی بیش از 20000 نفر را در مورد رفتار پرخطر آنها مورد بررسی قرار دادند و دریافتند:

  • افراد قدبلند نسبت به افراد کوتاه قد آمادگی بیشتری برای ریسک کردن دارند.
  • زنان کمتر از مردان ریسک می کنند.
  • تمایل به ریسک با افزایش سن به طور چشمگیری کاهش می یابد.

 

 

کدام اول می آید؟

اما محققان می گویند این ارتباط بین تمایل به ریسک و رضایت شخصی است که تفسیر آن از همه سخت تر است. آرمین فالک، محقق از موسسه مطالعات کار و دانشگاه بن، در یک بیانیه خبری می گوید: “این یک مشکل کلاسیک مرغ و تخم مرغ است.” “آیا افرادی که راضی هستند خوشبین ترند زیرا راضی هستند و در نتیجه آمادگی بیشتری برای ریسک کردن دارند؟ یا کسی که از خطرات نمی ترسد فردی است که زندگی خود را در دستان خود می گیرد و آن را آنگونه که می خواهد شکل می دهد؟”

 

 

تجارت پرخطر

در این مطالعه، محققان با بیش از 20000 نفر در مورد تمایل آنها به ریسک کردن مصاحبه کردند و همچنین آزمایش ریسک پذیری را برای آزمایش نتایج نظرسنجی انجام دادند. از شرکت کنندگان در نظرسنجی خواسته شد تمایل خود را به ریسک کردن در مقیاسی از صفر (مایل به ریسک کردن) تا 10 (خیلی مایل به ریسک کردن) رتبه بندی کنند. سپس از آنها خواسته شد تصور کنند که به تازگی 100000 یورو در یک قرعه کشی برنده شده اند. آن‌ها می‌توانند بخشی از این برنده‌ها را در بانکی با احتمال 50 درصد سرمایه‌گذاری کنند که در عرض دو سال مبلغ سرمایه‌گذاری شده را دو برابر کنند. اما ریسک از دست دادن نیمی از پول نیز 50 درصد بود.

نتایج نشان داد که رفتار ریسک پذیر شرکت کننده در سناریوی قرعه کشی منعکس کننده ارزیابی خود آنها از تمایل آنها به ریسک است. محققان دریافتند که تمایل افراد به ریسک با چهار عامل سن، جنس، قد و تحصیلات والدین مرتبط است.

 

 

نگاهی دقیق تر به ریسک پذیری

فالک می گوید: در این شرایط، زنان حدود 6000 یورو کمتر از مردان سرمایه گذاری می کنند. صرف نظر از جنسیت، افراد جوان مبلغ بیشتری نسبت به افراد مسن سرمایه گذاری می کنند – تفاوت سالانه تقریباً 350 یورو است. قد همچنین با تمایل افراد به ریسک کردن با بردهای خود مرتبط بود. به ازای هر سانتی متر قد، مبلغ سرمایه گذاری شده 200 یورو افزایش یافت.

فرزندان والدین تحصیل کرده نیز تمایل بیشتری به ریسک داشتند. در نهایت، این نظرسنجی نشان داد افرادی که از ریسک کردن لذت می‌برند، از زندگی خود رضایت بیشتری دارند. محققان می گویند که نتایج نشان می دهد که تمایل به ریسک ممکن است تحت تأثیر عوامل مختلف اجتماعی، ژنتیکی، بیولوژیکی و رشدی قرار گیرد و ممکن است در طول زندگی فرد تغییر کند.

منبع

اشتراک
0

Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home2/homaradf/public_html/wp-content/themes/betheme[www.20script.ir]/betheme/includes/content-single.php on line 286
Homa Radfar
Homa Radfar
متخصص دیجیتال مارکتر، طراح سایت، سئوکار هستم. روحیه ای مبتکرانه دارم، از کاری که انجام می دهم لذت می برم و دوست دارم چیزهای جدید یاد بگیرم و قصد دارم تجارب و اطلاعاتم را در این سایت به اشتراک بزارم.

مطالب مرتبط

هویت برند چیست و چگونه می‌توان آن را ساخت؟!

هویت برند چیست و چگونه می‌توان آن را ساخت؟!

1 مرداد 1403

هویت برند چیست و چگونه می‌توان آن را ساخت؟!


اطلاعات بیشتر
ارزش ویژه برند: تعریف، اهمیت، تأثیر بر حاشیه سود و مثال‌ها

ارزش ویژه برند: تعریف، اهمیت، تأثیر بر حاشیه سود و مثال‌ها

20 تیر 1403

ارزش ویژه برند: تعریف، اهمیت، تأثیر بر حاشیه سود و مثال‌ها


اطلاعات بیشتر
5 اردیبهشت 1403

تمام آهنگ های ترند اینستاگرام ( ایرانی و خارجی)


اطلاعات بیشتر

2 Comments

  1. علیرضا گفت:
    10 اسفند 1401 در 08:55

    ریسک تو ایران منطقی نیست

    پاسخ
  2. Homa Radfar گفت:
    18 فروردین 1402 در 20:59

    ریسک باید حساب شده باشه ، درسته که شرایط تو ایران ناپایداره ولی باز هم میشه از طریق ریسک حساب شده سود کرد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language
  • فارسی
  • English
  • العربیه