اگر زمانی را در اینترنت گذرانده اید، احتمالاً با ارورها یا همان کد وضعیت HTTP روبرو شده اید. به عبارت ساده، کدهای وضعیت HTTP کدهای پاسخ استاندارد هستند که رابطه بین همه چیزهایی را که در پس زمینه هنگام سفر از صفحه وب به صفحه وب اتفاق می افتد، نشان می دهند. مواردی مانند نماینده کاربر (به عنوان مثال، مرورگر وب شما)، سرور، صفحه وب موردنظر برای بارگیری و سایر برنامه های وب شخص ثالث که ممکن است اجرا کنید. در این مقاله، آنچه را که باید در مورد کد وضعیت HTTP 302 بدانید یاد میگیرید.
به دلیل پیچیدگی نحوه تعامل همه آن عناصر، بسیاری از کدهای احتمالی HTTP وجود دارد که می توانید با آنها روبرو شوید. کدهای وضعیت HTTP مسدود کننده خاصی را که مانع بارگیری منبع می شود ، شناسایی و تشخیص می دهد و می تواند اطلاعاتی را در مورد سفری که در مسیر یک صفحه طی کرده اید به شما ارائه دهد.
کد وضعیت 302 یک پیام تغییر مسیر است که زمانی رخ می دهد که منبع یا صفحه ای که می خواهید بارگذاری کنید به طور موقت به مکان دیگری منتقل شده است. معمولاً توسط وب سرور ایجاد می شود و بر تجربه کاربر تأثیر نمی گذارد، زیرا تغییر مسیر به طور خودکار اتفاق می افتد.
برای شروع، مفید است بدانید که همه پیام های HTTP با 3xx پیام های تغییر مسیر هستند.
بگویید blog.hubspot.com دیگر وجود ندارد و محتوا اکنون به طور دائمی در blogging.hubspot.com قرار دارد. این یک کد وضعیت 301 را فعال می کند، که نشان دهنده تغییر مسیر دائمی از یک مکان به مکان دیگر است.
از طرف دیگر تغییر مسیر 302 فقط موقتی است. یک مثال خوب از زمان استفاده از کد وضعیت 302 برای اهداف محلی و زبان است. به عنوان مثال، اگر از وب سایت پوشاک مستقر در انگلستان دیدن می کنید اما در ایالات متحده واقع شده اید. تغییر مسیر 302 شما را به نسخه آمریکایی سایت ارسال می کند تا مطمئن شوید ارز و سایر مطالب با توجه به موقعیت شما نمایش داده می شود.
همچنین می توانید از کد وضعیت 302 در موارد زیر استفاده کنید:
در حالی که این لیست جامع نیست، در اینجا باید قانون طلایی را در نظر بگیرید: فقط در صورتی که تغییر موقتی است از تغییر مسیر 302 استفاده کنید.
علاوه بر این، یک کد وضعیت 302 در سمت سرور اتفاق می افتد و اگر به درستی تنظیم شود نباید مورد توجه کاربران قرار گیرد. سرور وب ارائه دهنده تغییر مسیر 302 بلافاصله مکان جدید صفحه را به مرورگر شما (و موتورهای جستجو) نشان می دهد و باید کاربران را فوراً به آنجا بفرستد.
از دیدگاه SEO ، مهم است که بفهمید که کد وضعیت 302 چگونه می تواند بر رتبه شما تأثیر بگذارد و چه زمانی باید از آن استفاده کنید.
اولا ، اگر مکان صفحه تغییر کرده و تغییر مسیر ایجاد نشده باشد، این می تواند منجر به خطای وضعیت 404 شود (یعنی صفحه شما پیدا نمی شود) و بر رتبه شما تأثیر می گذارد. به هر حال، گوگل نمی خواهد کاربران را به صفحه ای بفرستد که به جایی نمی رسد.
یکی از مزایای استفاده از تغییر مسیر مانند این این است که هنگام ارسال موقت کاربران به مکان دیگر، مجبور نیستید رتبه خود را قربانی کنید.
بگویید از آن برای هدایت کاربران از صفحه محصول فروخته شده به صفحه محصول مربوطه استفاده می کنید. شما نمی خواهید صفحه محصول در دسترس شما از نظر رتبه پایین بیاید، فقط به این دلیل که در حال حاضر در دسترس نیست. با کد وضعیت 302، می توانید رتبه خود را حفظ کنید. با این حال، این بدان معناست که نشانی اینترنتی موقت شما از هیچ گونه پیوندی سود نخواهد برد زیرا گوگل می داند که مدت زیادی در آنجا نخواهد بود.
برای مقایسه، یک کد 301 معمولاً بیشترین ارزش لینک را به آدرس جدید شما ارسال می کند، اما صفحه شما می تواند در نتیجه تغییر مسیر تغییر رتبه را کاهش دهد.
اگر می خواهید زمان تغییر مسیر 302 (یا هر نوع تغییر مسیر) را مشاهده کنید، از برنامه یا افزونه Chrome (مانند این ، مسیر تغییر مسیر ) استفاده کنید. این نوع ابزار هنگامی که با تغییر مسیر مواجه می شوید مستقیماً در مرورگر شما نشان داده می شود.
همچنین می توانید با دسترسی به فایل .htaccess خود کد را از پس زمینه مشاهده و پیاده سازی کنید. برای جلوگیری از دسترسی به این فایل، می توانید افزونه تغییر مسیر مدیر یا ابزار SEO را که شامل مدیر تغییر مسیر (مانند Yoast SEO Premium ) است، نصب کنید.
به طور کلی، می خواهید مطمئن شوید که چگونه پیام های تغییر مسیر بر SEO تأثیر می گذارد. کد وضعیت 302 می تواند یک استراتژی عالی برای ایجاد تغییرات موقتی در وب سایت شما باشد، مانند آزمایش ویژگی های جدید وب سایت و تبلیغات محصول.
بنابراین، هنگامی که بین پیام های تغییر مسیر مختلف بحث می کنید، مطمئن شوید که پیام انتخاب شده با استراتژی بلند مدت شما مطابقت دارد.