همارادفر, هما رادفر,لوگو همارادفر,Homa Radfar, HomaRadfarهمارادفر, هما رادفر,لوگو همارادفر,Homa Radfar, HomaRadfarهمارادفر, هما رادفر,لوگو همارادفر,Homa Radfar, HomaRadfarهمارادفر, هما رادفر,لوگو همارادفر,Homa Radfar, HomaRadfar
  • خانه
  • درباره من
  • وبلاگ
  • حمایت از من
  • تماس با من
خطای 404 و استفاده از آن
  • صفحه نخست
  • وبلاگ سئو
  • خطای 404 و استفاده از آن
خطای HTTP 403 چیست؟
خطای HTTP 403 چیست؟
7 شهریور 1400
خطای 500 یا خطای سرور داخلی چیست؟
خطای 500 یا خطای سرور داخلی چیست؟
9 شهریور 1400
منتشر شده توسط Homa Radfar در 8 شهریور 1400
دسته ها
  • سئو
  • طراحی سایت
  • وبلاگ
برچسب ها
  • 404
  • خطای 404 و استفاده از آن
  • صفحه 404

خطای 404 و استفاده از آن

هر صفحه ، دارایی طراحی  و هر کلمه در وب سایت شما شانس شما برای بیان داستان برند شما است. ارتباطات خطا نیز از این قاعده مستثنی نیست. یک صفحه 404 یک خطای ارتباطی است که زمانی رخ می دهد که صفحه وب پیدا نشود، اغلب به دلیل جابجایی یا حذف صفحه وب، یا هنگام تایپ URL اشتباه است. در صفحه 404 شما یک فرصت عالی دارید که نه تنها مفید باشید و کاربر را به یک صفحه مفید راهنمایی کنید، بلکه لحن صدای شرکت خود یا حتی آنچه شرکت شما انجام می دهد را به نمایش بگذارید.

این فرصت را از دست ندهید تا احساس حسن نیت را به کاربر خود القا کنید و شاید حتی با یک انیمیشن هوشمندانه یا کپی طنز او را سرگرم کنید. در این پست ، قصد دارم برخی از صفحات به یاد ماندنی 404 را تجزیه کنیم تا ببینیم چه چیزی آنها را بسیار موثر می کند و نشان می دهم که باید از چه عناصری در صفحات خطای خود استفاده کنید.

 

صفحات 404

در ادامه چند نمونه خارجی و ایرانی را بررسی میکنیم.

صفحه 404:   Dropbox

dropbox.png

>چرا خوب است:

صفحه Dropbox 404 دارای یک پیام کوتاه و جمع و جور است. Dropbox ناوبری سرصفحه و پاورقی را حذف می کند ، که ممکن است اضافی باشد ، و چند گزینه کلیدی را در اختیار کاربر قرار می دهد که پس از یافتن این خطا ، کجا باید برود. بدون نیاز به پیمایش ، کاربر فقط باید بین چند پیوند تصمیم بگیرد تا اینکه توسط یک دیوار اطلاعات بمباران شود.

راههای بهبود:
شش پیوند مفید در این صفحه 404 را می توان به راحتی به چهار پیوند تقلیل داد. پیوندهای “دریافت یک حساب رایگان” ، “Dropbox Plus” و “Dropbox Business” همگی اهداف مشابهی برای دریافت حساب کاربر دارند ، اما برای نیازهای افراد مختلف است. این صفحه را برای کاربری که تلاش می کند با داشتن یک پیوند به یک صفحه برای انواع مختلف حساب ها ، اطلاعات بیشتری را بیابد ، حتی آسان تر کند.

صفحه 404 :   Redfin

redfin.gif

چرا خوب است:
انیمیشن ها و گیف ها برای جذب مخاطب هستند ، اما این صفحه 404 همچنین به شما امکان می دهد با تیم پشتیبانی Redfin تماس بگیرید. به جای این که خریدار خانه یا نماینده املاک صفحه را ناامید کند ، پیوند بازخورد فوری برای محتوای صفحه از دست رفته مطمئناً کاربران وب سایت آنها را راضی نگه می دارد.
راههای بهبود آن:
پیوندی با عنوان “بیایید شما را به خانه برسانیم” به صفحه اصلی Redfin هدایت می شود. این پیوند مکان دیگری برای هوشمندی است. این می تواند به جستجوی آنها هدایت شود تا به کاربر کمک کند به جای هدایت به صفحه اصلی Redfin ، خانه ای برای خرید پیدا کند.

صفحه 404: آمازون

خطای 404 و استفاده از آن

 

چرا خوب است:

آمازون به طور معمول درگیر نگه داشتن کاربران با مقدار زیادی از کالاها و خدماتی که ارائه می دهند ، ندارد. صفحه 404 با پیوند دادن به سگ های آمازون، صفحه ای پر از نام، نژاد و اسباب بازی مورد علاقه سگ های کارکنان آمازون، به حفظ آن و دوست داشتن آن کمک می کند.

راههای بهبود آن:

در صفحه 404 ، آمازون می تواند موارد مرتبط یا توصیه شده را بر اساس صفحاتی که قبلاً بیننده مشاهده کرده بود، نشان دهد. چرا همه صفحات را از جمله صفحات خطا برای کاربر شخصی نمی کنیم؟

صفحه 404: IMPACT

چرا خوب است:
صفحه 404 برای نام تجاری و طراحی IMPACT از ویدئوی پس زمینه استفاده بسیار خوبی می کند. حرکات ساده برای هدایت کاربر برای یافتن آنچه که بدنبال آن است باعث می شود این صفحه خطا بسیار مثر باشد. صفحه 404 همچنین از لحن مکالمه در کپی با جعبه متن استفاده می کند تا ایده ارتباط با کاربر را بیشتر پیش ببرد.

راههای بهبود:

صفحه 404 می تواند مکانی عالی برای شروع گفتگو با مشتری احتمالی از دست رفته باشد. با اشاره کاربر به صفحات خاص، ارائه راهی برای چت، یا تبلیغ ویدئوهای شما یا خدمات طراحی به کاربر کمک می کند تا کاربر را در ارتباط با خدمات ارائه شده توسط مارک تجاری و آموزش بیشتر آشنا کند.

صفحه 404:   آتلاسیان

atlassian.png

چرا خوب است:

یک صفحه 404 برای جلب توجه کاربر نیازی به تصویر یا انیمیشن ندارد. بسته به نیازها و شخصیت کاربر ، ممکن است شرکت شما بخواهد مستقیماً سر اصل مطلب بیاید. این صفحه ساده و مختصر با بسیاری از گزینه های ناوبری و جستجوی قوی به کاربر کمک می کند تا حرکت کند.

راههای بهبود:

گزینه های زیادی در صفحه 404 وجود دارد که ممکن است کاربر نداند ابتدا کجا باید برود. آیا باید در نوار جستجوی بالا سمت راست یا نوار جستجو در صفحه جستجو کنم؟ در یک نگاه سریع حداقل سه راه برای تماس با شرکت از این صفحه وجود دارد، آیا همه آنها یک روش هستند؟ خستگی تصمیم می تواند به سرعت ایجاد شود، به ویژه هنگامی که کاربر صفحه ای را پیدا نمی کند که امیدوار است در آن فرود بیاید. ساده سازی انتخاب ها در یک صفحه می تواند به کاربر کمک کند تا درگیر شود.

 

 

صفحه 404:   تایم

time.png

چرا خوب است:

وقتی محتوای زیادی دارید ، صفحه 404 مکان شما برای هدایت کاربر به جایی است که می خواهید. افزودن لیستی از مقالات اخیر یا پرطرفدار مانند صفحه 404 Time یک راه عالی برای حفظ تعامل کاربر با محتوای وب سایت است. هنگامی که کاربر قطعه دیگری از محتوا را برای خواندن پیدا کرد، ممکن است کاربر آن صفحه گم شده را فراموش کند!

راههای بهبود:

داشتن نوار جستجو در قسمت پایین صفحه به این معنی است که بسیاری از کاربران برای مشاهده آن حرکت نمی کنند. به جای این که یک کاربر به صفحه اصلی بازگردد و دوباره جستجوی خود را امتحان کند، سعی کنید ابتدا کاربر را با جستجوی بیشتر با بالا آوردن نوار جستجو در صفحه نسبت به پیوند برگشت به صفحه اصلی وادار به جستجو کنید.

 

صفحه 404: دیجی کالا

خطای 404 و استفاده از آن

صفحه 404 دیجی کالا ساده و مرتب بوده و از نوار جستجو استفاده نشده است.

 

صفحه 404: آپارات

خطای 404 و استفاده از آن

طراحی که برای این صفحه انجام شده، جالب هست و مخاطب رو جذب میکند. لینک دهی به صفحه اصلی انجام شده و میشد جستجو به این صفحه اضافه شود.

صفحه 404: بانک سامان

خطای 404 و استفاده از آن

راستش این صفحه رو دیدم اصلا جا خوردم انتظار نداشتم یک بانک خوب که در حوزه خدمات آنلاین جز پیشتازهای کشور هست. طراحی سایت ضعیف داشته باشد. و به نکات مهم توجه نکرده باشد.

 

 

نتیجه

یک صفحه 404 باید به اندازه سایر محتوای وب سایت شما موثر باشد. پیام خطا کاربر را به جایی باز می کند که محتوا وجود دارد و لحن صدای شرکت شما را حفظ می کند. باطراحی یک صفحه 404 جالب وبسایت خود را خاص و متفاوت کنید.

 

 

 

اشتراک
0
Homa Radfar
Homa Radfar
متخصص دیجیتال مارکتر، طراح سایت، سئوکار هستم. روحیه ای مبتکرانه دارم، از کاری که انجام می دهم لذت می برم و دوست دارم چیزهای جدید یاد بگیرم و قصد دارم تجارب و اطلاعاتم را در این سایت به اشتراک بزارم.

مطالب مرتبط

انیمیشن لاک پشت قرمز

انیمیشن لاک پشت قرمز

19 اردیبهشت 1402

انیمیشن لاک پشت قرمز


اطلاعات بیشتر
شاهکاری به نام قلعه متحرک هاول

شاهکاری به نام قلعه متحرک هاول

12 اردیبهشت 1402

شاهکاری به نام قلعه متحرک هاول


اطلاعات بیشتر
با آدم سمی در ارتباطید؟ رنفیلد را تماشا کنید!

با آدم سمی در ارتباطید؟ رنفیلد را تماشا کنید!

12 اردیبهشت 1402

با آدم سمی در ارتباطید؟ رنفیلد را تماشا کنید!


اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *