من در ردیابی پیشرفت خود در جهت رسیدن به اهدافم بسیار معتقد هستم: برای من فقط حضور در باشگاه بدنسازی یا گرم نگه داشتن صندلی در محل کار کافی نیست. هیچ انگیزه ای برای پیشرفت وجود ندارد و تشخیص اینکه چه نوع تمریناتی را باید انجام دهم، یا در صورت عدم تعیین اهداف – چه برای خودم و چه برای تیم هایم در محل کار، باید چه کار کنم.
گفتن این امر کاملاً بدیهی است، اما من به هر حال می گویم: تعیین اهداف بخش اساسی بهبود است. اگر نمی دانم برای چه کاری تلاش می کنم، نمی دانم که برای رسیدن به هدفم باید روزانه چه کار کنم. اگر هنوز مطالعه نکرده اید، مقاله من راجع به نحوه بهبود شرکت خود 3 برابر سریعتر از رقابت خود را مطالعه کنید. آن مقاله به دلایلی می پردازد که چرا تعیین هدف یکی از عوامل کلیدی است که باعث بهبود عملکرد در تجارت می شود.
اما، چیزی که من (تا همین اواخر) نمی دانستم این است که تعیین اهداف تنها بخشی از معادله موفقیت است. معلوم می شود که من هر چند وقت یکبار پیشرفت خود را در جهت اهدافم کنترل می کنم، بر این که آیا من به آن اهداف می رسم یا نه، تأثیر می گذارد.
نمی دانستم که ردیابی وسواس گونه پیشرفت من کلید موفقیت است.
بر اساس مطالعه ای که اخیراً توسط انجمن روانشناسی آمریکا منتشر شده است، بررسی پیشرفت من به طور مکرر احتمال موفقیت شما را افزایش می دهد.
در حقیقت ، این مطالعه نشان می دهد که هرچه بیشتر پیشرفت خود را بررسی کنید، احتمال موفقیت شما بیشتر می شود. همین مطالعه همچنین به این نتیجه می رسد که اگر پیشرفت خود را به طور عمومی و یا غیر از این از لحاظ جسمانی ثبت کنید، شانس موفقیت شما را بیشتر می کند.
اگر نگاهی دقیق به این مطالعه بیندازید، خواهید دید که این تحقیق بر افرادی متمرکز شده است که هدفشان سبک زندگی یا تناسب اندام مانند کاهش وزن یا ترک سیگار است. اما، آنچه جالب است این است که یافته ها بسیار شبیه به یافته های تحقیق در مورد برنامه ریزی کسب و کار است.
وقتی تحقیقات مربوط به برنامه ریزی کسب و کار را بررسی کردم، نشان می دهد که وقتی یک کسب و کار برنامه ای برای آینده خود ایجاد می کند، سریعتر از مشاغلی که برنامه ریزی نمی کنند رشد می کند. و، برنامه ریزی تجاری چیزی نیست جز تعیین اهداف برای کسب و کار شما: اهداف فروش برای رسیدن به، بودجه هایی که باید حفظ شود و مراحل استراتژیک برای دستیابی به آنها.
بنابراین، منطقی است که تعیین اهداف برای کسب و کار شما و تعیین اهداف تناسب اندام شخصی تأثیر مشابهی داشته باشد: آنها شانس شما را برای رسیدن به آن اهداف افزایش می دهند.
بینش کلیدی این است که شما باید بیش از تعیین اهداف انجام دهید. شما باید پیشرفت خود را دنبال کنید تا شانس موفقیت خود را افزایش دهید.
برای کمک به شما در دستیابی به اهداف خود، من یک فرایند سه مرحله ای سریع را آماده کرده ام که توسط علم برنامه ریزی و نظارت پشتیبانی می شود:
کل این سیستم کار نخواهد کرد مگر اینکه اهدافی مشخص و قابل اندازه گیری تعیین کنید. بهترین راه برای این کار استفاده از سیستم SMART برای تعیین هدف است. SMART بیش از یک کلمه اختصاری تجاری دیگر است – این راهی است برای اطمینان از اینکه اهداف شما آنقدر مبهم نیستند که نمی توانید به آنها برسید یا خیر.
به جای اینکه فقط بگویید “من می خواهم رضایت مشتری را افزایش دهم”، شما باید هدفی را تعریف کنید که عبارت است از:
آن SMART است. یک مثال ممکن است این باشد: “من می خواهم 80 درصد مشتریان تا پایان سه ماهه دوم امسال رتبه مثبت خدمات به مشتریان را به ما بدهند.”
برای انجام این کار، باید روشی برای اندازه گیری رضایت مشتری داشته باشید. شما باید بدانید که امروز کجا هستید و آیا رسیدن به این هدف در 6 ماه واقع بینانه است. می توانید در مورد روش SMART برای تعیین هدف در Bplans بیشتر بخوانید.
این برای اهداف شما خوب است که کمی پیچیده باشند، اما آنها را نیز کاملاً غیرواقعی نکنید. اگر هدف کاملاً دور از دسترس به نظر برسد، شما و تیم شما انگیزه چندانی نخواهید داشت.
نظارت بر پیشرفت ، بخش مهمی است که بین تعیین هدف و رسیدن به آن ایجاد می شود.
نظارت بر پیشرفت تضمین می کند که اهداف به عمل تبدیل می شوند. حتی مهمتر، مطمئن شوید که برنامه ای دارید که برای مرور پیشرفت خود رعایت می کنید. برخی از موارد را که ممکن است بخواهید روزانه، برخی دیگر را به صورت هفتگی و برخی دیگر را ماهانه بررسی کنید. هر برنامه ای را که بخواهید رعایت کنید، کلید پایبندی به آن برنامه است.
در اینجا در نرم افزار Palo Alto، ما معیارهای مالی خود را با تیم مدیریت یکبار در ماه مرور می کنیم. اما، ما همچنین در طول ماه مکرراً این معیارها را بررسی می کنیم تا مطمئن شویم که در مسیر درست هستیم.
به خاطر داشته باشید: هرچه بیشتر پیشرفت خود را بررسی کنید، به احتمال زیاد به هدف خود می رسید!
اگر اهداف تناسب اندام خود را دنبال می کنید یا سعی می کنید سیگار را ترک کنید، ارسال اهداف و پیشرفت شما در فیس بوک ممکن است ایده خوبی باشد.
اگرچه احتمالاً در مورد اهداف تجاری خود احساس متفاوتی دارید. برای اهداف تجاری، آنها را تا آنجا که می توانید در شرکت عمومی کنید. برخی از شرکت ها از به اشتراک گذاری داده های زیاد در داخل راحت نیستند، اما من دریافتم که به اشتراک گذاری آشکارتر باعث می شود که همه درک بهتری از اهداف داشته باشند و چگونه می توانند به این اهداف کمک کنند. این همان کاری است که ما در نرم افزار Palo Alto انجام می دهیم و کار می کند.
اگر می توانید، اهداف خود را با شرکت خود به اشتراک بگذارید و مرتباً همه را از پیشرفت خود مطلع کنید. این علم با شماست که به شما کمک می کند سریعتر رشد کنید!
اگر تجربه شخصی در زمینه اشتراک گذاری و ردیابی اهداف – چه به صورت شخصی و چه در تجارت – داشته اید، خوشحال می شوم با من به اشتراک بگذارید.