اگر در حال انتقال یک وب سایت از یک آدرس اینترنتی به آدرس دیگر هستید، باید اقدامات لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید بازدیدکنندگان شما به مکان مناسب ارسال می شوند. در دنیای فناوری، این تغییر مسیر 301 نامیده می شود. در این مقاله، قصد دارم در مورد تغییر مسیر 301 و زمان نیاز به استفاده از آن، و همچنین نحوه تغییر مسیر URL در WordPress صحبت کنم. علاوه بر این ، تفاوت بین تغییر مسیر 301 و 302 را بررسی می کنم.
301 یک کد وضعیت HTTP است که توسط یک سرور وب به مرورگر ارسال می شود. 301 نشانگر تغییر مسیر دائمی از یک آدرس (URL) به آدرس دیگر است، بدین معنی که همه کاربرانی که درخواست آدرس اینترنتی قدیمی را دارند به طور خودکار به آدرس اینترنتی جدید ارسال می شوند. تغییر مسیر 301 تمام رتبه بندی را از آدرس اینترنتی قدیمی به آدرس جدید منتقل می کند و بیشتر زمانی استفاده می شود که صفحه ای به طور دائم از وب سایت منتقل یا حذف شده باشد.
301 یکی از بسیاری از کدهای احتمالی وضعیت HTTP است که احتمالاً برخی از آنها را دیده یا شنیده اید (از جمله 404 – پیدا نشد، 403 – ممنوع و 500 – خطای سرور ). وقتی از یک صفحه وب دیدن می کنید و سرور صفحه را به طور عادی ارسال می کند، کد وضعیتی که به آن صفحه وصل می کند 200 است – یعنی خوب.
هنگامی که قسمتی از محتوا را از یک نشانی اینترنتی خاص جدا کرده اید، هرکسی که بخواهد از آن بازدید کند، یک پیام 404 صفحه پیدا نشده دریافت می کند. برای بهبود استفاده کاربران از سایت، می توانید از سرور بخواهید بازدیدها را از نشانی اینترنتی قدیمی به مکان جدید – خانه جدید محتوای شما – با تغییر مسیر 301 هدایت کند.
برای بازدید از آدرس اینترنتی قدیمی، سرور کد وضعیت 301 – Permanently Moved را ارسال می کند و سپس شما را به مکان جدید منتقل می کند.
این امر آنقدر سریع اتفاق می افتد که معمولاً حتی از آن آگاه نمیشوید و به سادگی خود را در قسمتی از محتوا که جستجو کرده اید ، پیدا خواهید کرد. ممکن است توجه داشته باشید که آدرس اینترنتی با URL که روی آن کلیک کرده اید یا تایپ کرده اید متفاوت است. یا ممکن است یک افزونه مرورگر مانند Ayima Redirect Path داشته باشید که به شما اطلاع می دهد چه موقع هدایت شده اید.
نقش کلیدی دیگر که یک تغییر مسیر 301 انجام می دهد برای موتورهای جستجو است. داشتن کدهای وضعیت مفید که به درستی به جایی که محتوا به آنجا منتقل شده است، اجازه می دهد موتورهای جستجو مانند Google و Bing فهرست خود را به روز نگه دارند. در اصل، یک تغییر مسیر 301 به موتورهای جستجو اجازه می دهد: “سلام ، شما آن محتوا را می شناسید که کاربران از SERP ها روی آن کلیک می کردند؟ به این URL جدید منتقل می شود. ” به همین دلیل 301 تغییرمسیر برای SEO مهم است .
حالا چطور میتوان تغییر مسیر یا ریدایرکت 301 را پیاده سازی کرد؟
روند واقعی پیاده سازی تغییر مسیر 301 از CMS به CMS و پلت فرم به پلتفرم دیگر متفاوت است. در حالی که نمی توانیم درباره ویژگی های هر پلتفرم CMS بحث کنیم ، فقط WordPress را از بررسی کنیم. امیدوارم این دستورالعمل ها به شما کمک کند بدون توجه به CMS ای که استفاده می کنید این کار را انجام دهید.
وردپرس محبوب ترین CMS در جهان است، بنابراین منطقی است که ما در مورد نحوه تغییر مسیرهای بعدی در زمینه وردپرس صحبت کنیم. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که خود وردپرس بسیار انعطاف پذیر است.
بهترین راه برای اعمال تغییر مسیرها از نظر سرعت و تکنیک، از طریق خود سرور وب، به جای تکیه بر وردپرس است. وردپرس امکان پیاده سازی 301 تغییر مسیر خارج از جعبه را ارائه نمی دهد، اگرچه افزونه هایی در دسترس هستند که به شما این قابلیت را می دهند.
روند استفاده از 301 تغییرمسیر از طریق خود سرور بسته به نرم افزاری که سرور شما استفاده می کند متفاوت خواهد بود. ممکن است از Apache ،Nginx ،IIS یا پلتفرم دیگری استفاده کنید که هر کدام نیاز به رویکرد متفاوتی دارند. این نیز ممکن است بسته به ارائه دهنده میزبانی شما متفاوت باشد.
گاهی اوقات در بازاریابی، باید آن راه حل بهینه را برای راه حلی که در واقع می توانید به دست آورید، به خطر بیاندازید. این ممکن است یکی از آن موارد باشد. اگر قادر به پیاده سازی تغییر مسیر از طریق سرور خود نیستید، از افزونه وردپرس استفاده کنید. این روش بهینه نیست-افزونه ها کندتر هستند و باید به کد شخص ثالث تکیه کنید، بنابراین با مسئولیت خود ادامه دهید.
هر رابط افزونه متفاوت خواهد بود، بنابراین برای راهنمایی های خاص از مستندات افزونه انتخابی خود استفاده کنید. در اینجا، به طور مختصر نحوه تنظیم 301 تغییرمسیر با افزونه تغییر مسیر رایگان را مرور می کنیم :
1. افزونه Redirection را نصب و فعال کنید.
2. به تنظیمات> تغییر مسیر بروید و دستورالعمل های راه اندازی را دنبال کنید.
3. در پایان راه اندازی، به منوی گزینه های افزونه منتقل می شوید. برای افزودن تغییر مسیر جدید ، تغییر مسیرها را از منوی بالا انتخاب کنید.
4. در قسمت تغییر مسیرها، می توانید همه 301 تغییرمسیرهای فعال خود را مشاهده کرده و موارد جدید را اضافه کنید. برای افزودن تغییر مسیر 301 جدید ، در قسمت Add new redirection یک URL منبع (URL قدیمی) و یک URL هدف (URL جدید) وارد کنید.
5. روی Add Redirect کلیک کنید. اکنون تغییر مسیر جدید را در لیست هدایت های فعال خود مشاهده خواهید کرد.
در اینجا موارد خاصی وجود دارد که در آن می خواهید به عنوان یک ابزار تغییر مسیر 301 را انتخاب کنید.
شاید نشانی اینترنتی اصلی شما ضعیف بهینه شده باشد، یا ساختار پوشه آدرس های وب سایت خود را دوباره سازماندهی کنید.
گاهی اوقات، ممکن است بخواهید محتوای قدیمی خود را به طور کامل در صفحه ای کاملاً جدید بازسازی کنید – برای مثال، اگر تصمیم دارید از الگوی صفحه وب دیگری استفاده کنید. باید مطمئن شوید که یک تغییر مسیر ساده 301 را از آدرس قدیمی به آدرس جدید خود پیاده کرده اید. هنگامی که این مورد وجود داشت، حتماً انتشار قدیمی را لغو کرده و بایگانی کنید.
می توانید این کار را در صفحه تغییر مسیر URL با استفاده از دکمه وارد کردن انجام دهید:
اگر تصمیم گرفته اید که چندین محتوا با هم تداخل داشته باشید، برای کلمات کلیدی یکسان رقابت کنید یا همه یک موضوع را پوشش دهند، ممکن است بخواهید آنها را یکپارچه کنید. با این حال ، شما نمی خواهید دید موتورهای جستجو را که ممکن است این صفحات قدیمی به آن دست یافته باشند از بین ببرید.
پس از ایجاد منبع جدید و یکپارچه، باید یک تغییر مسیر ساده 301 از هر یک از صفحات قدیمی به صفحه جدید را تنظیم کنید.
اگر وب سایت خود را از یک حوزه به دامنه دیگر منتقل می کنید، بسیار مهم است که تغییر مسیر صفحه به صفحه 301 را از محتوای قدیمی خود به محتوای جدید خود پیاده سازی کنید. اگر سایت یک دامنه را جابجا کند، اما از نظر ساختار و طرح یکسان است، این کار آسان است. اگر محتوا در حال تغییر یا تجدید ساختار است، هنوز هم مهم است که انتخابهای هدایت معقولی انجام دهید که به منظور اصلی کاربران شما احترام بگذارد، تا دید هر یک از صفحات قدیمی خود را به همتایان جدید خود منتقل کنید.
هنگام پیاده سازی تغییر مسیر صفحه به صفحه 301 از یک دامنه به حوزه دیگر، باید یک چالش خاص را در نظر داشته باشید: تغییر مسیرها باید از نشانی اینترنتی اصلی ارائه شوند.
ممکن است وب سایت خود را از یک دامنه به حوزه دیگر همانطور که در بالا ذکر شد منتقل کنید، اما به دلیل محدودیت های پروژه، از یک روش راه اندازی مرحله ای استفاده می کنید. این بدان معناست که شما صفحات اصلی وب سایت را در مرحله یک، سپس موج دوم صفحات در مرحله دوم و غیره راه اندازی می کنید.
در این مورد، توصیه می کنم یک نقشه تغییر مسیر مرحله ای ایجاد کنید. همه نشانی های اینترنتی دامنه قدیمی شما باید در نظر گرفته شوند و یک تغییر مسیر برای هر مرحله مشخص شود.
در مرحله اول، انتظار دارید که 301 تغییرمسیر برای تمام صفحاتی که در سایت جدید ثبت شده اند را پیاده سازی کنید. همچنین 302 تغییرمسیر برای همه صفحات دیگر، معمولاً به صفحه اصلی وب سایت جدید اضافه می کنید. این کار باعث می شود کاربرانی که سعی می کنند از دامنه قدیمی شما بازدید کنند از خطای 404 مطلع نشوند، بدون اینکه موتورهای جستجو را گیج کرده و صفحات شما به طور ناگهانی به محتوای به ظاهر نامربوط هدایت شوند.
با شروع هر مرحل، باید تغییر مسیرهای خود را به روز کنید و 302 های خود را با 301 ها جایگزین کنید زیرا محتوای همتای شما در دسترس قرار می گیرد.
301 تغییرمسیر دائمی و 302 تغییرمسیر موقتی است. 301 زمانی استفاده می شود که صفحه به طور دائم موقعیت مکانی خود را تغییر داده باشد، و اگر قصد دارید صفحه را در آینده به آدرس اصلی قبلی منتقل کنید، باید از 302 استفاده کنید.
به طور کلی، باید انتظار داشته باشید که از 301 تغییرمسیر در وب سایت خود استفاده کنید. با این حال ، مواردی وجود دارد که ممکن است بخواهید از 302 استفاده کنید، از جمله:
اکنون که اهمیت تغییر مسیر 301 را درک کرده اید ، مراحل رایج این فرآیند را مرور می کنیم تا مطمئن شوید اشتباهی انجام نداده اید که می تواند بر SEO سایت شما تأثیر منفی بگذارد.
تغییر مسیرهای 301 قدرت پیوندهای ورودی را از یک URL به آدرس دیگر نشان می دهد ، و اگرچه ممکن است شبیه به آن نباشد ، http://blog.hubspot.com و blog.hubspot.com دو URL متفاوت هستند. اطمینان حاصل کنید که یک ریدایرکت 301 را از همه تکرارهای مختلف دامنه نام تجاری خود تنظیم کرده اید تا نتایج موتور جستجوی خود را افزایش دهید.
در سال 2010 ، Toys ‘R Us بدون خرید ریدایرکت 301 ، دامنه Toy.com را خریداری کرد و نتایج SEO جدید آنها به شدت کاهش یافت زیرا توسط گوگل مجدداً به عنوان یک دامنه جدید بدون پیوندهای ورودی از اسباب بازی های اصلی خزیده شد. ‘R Us domain اشاره به آن. قبل از انتقال محتوای وب سایت خود، حتماً تغییر مسیر 301 را تنظیم کنید تا سایت شما در این روند ترافیک خود را از دست ندهد.
مگر اینکه هنگام به روز رسانی یا تعمیر وب سایت خود ، به طور موقت محتوای وب سایت خود را مهاجرت کنید، از یک ریدایرکت 301 برای حفظ پیوندهای ورودی و رتبه بندی جستجوی خود هنگام ایجاد تغییر در دامنه خود استفاده کنید.
اگر هدایت ها را از پیوندهای داخلی قدیمی تر در وب سایت خود تنظیم نکنید (مانند پیوند به وبلاگ شرکت خود در صفحه اصلی خود)، یک تجربه کاربری نامناسب برای بازدیدکنندگان سایت ایجاد می کنید که روی این قدیمی ترها و بدون هدایت کلیک می کنند. پیوندها پیوند داخلی قدیمی سرانجام به دامنه جدید منتقل می شود، اما ممکن است چند ثانیه طول بکشد یا در این فاصله یک صفحه سفید نشان دهد.
این امر با سازماندهی و نگهداری مناسب نسیم خواهد بود ، اما مطمئن شوید که به صفحات صحیح هدایت می شوید. برای توضیح ، شما نمی خواهید کاربری را که به دنبال صفحه اصلی شما است به صفحه وبلاگ خود هدایت کنید.
هموار نگه داشتن این انتقال به صحت سئو کمک می کند و باعث خوشحالی بیشتر بازدیدکنندگان از سایت شما می شود.
این که آیا شما در مورد بازسازی کل محتوا در مهاجرت سایت فکر می کنید، یا فقط در حال بازسازی برخی از صفحات وب قدیمی هستید، تغییر مسیرهای 301 کمک می کند. اگر در حال برنامه ریزی برای این مرحله جدید هستید ، به فکر استفاده از آنها در پروژه خود باشید. سئوی شما وارد عمل نمی شود و بازدیدکنندگان وب سایت همچنان مطالب مفیدی را که به دنبال آن هستند پیدا می کنند.
انواع دیگری از تغییر مسیر نیز وجود دارد ، از جمله:
این عملکرد تقریباً مشابه تغییر مسیر 301 است. در این مورد ، با این حال ، ما تصدیق می کنیم که این حرکت موقت است. برای یک کاربر ، این هیچ تفاوت عملی ندارد ، اما برای یک موتور جستجو پیام واضح است – نگران رتبه بندی این صفحه جدید نباشید ، زیرا برای مدت طولانی در دسترس نخواهد بود. از قدیمی استفاده کنید ، باز می گردد.
این با دو رویکرد قبلی متفاوت است. صفحه به طور معمول با کد وضعیت 200 – OK بارگیری می شود. سپس، یک اسکریپت روی صفحه اجرا می شود که کاربر را به صفحه دیگری منتقل می کند.
ممکن است مواردی وجود داشته باشد که این تنها گزینه عملی باشد ، اما به طور کلی باید از این روش اجتناب کنید. این با بهترین شیوه های SEO مرتبط نیست و اغلب می تواند یک تجربه گیج کننده برای کاربر ایجاد کند.
SEO یا تیم وب شما ممکن است برخی از پیوندهای خراب در وب سایت شما را شناسایی کرده باشند. در این مورد، بهترین راه این است که یک هدایت 301 برای هدایت کاربران از آدرس اینترنتی شکسته به منبع مناسب ایجاد کنید – منبع که از اساس با محتوای مورد انتظار آنها مطابقت دارد.
با این حال، شما همچنین باید به دنبال به روز رسانی لینک های متخلف باشید تا به آدرس جدید نیز اشاره کنید. داشتن یک وب سایت که برای هدایت داخلی به 301 تغییرمسیر متکی است بهترین عمل نیست.
گاهی اوقات، کنسول جستجوی گوگل را مشاهده می کنید که 404 صفحه را گزارش می دهد و حتی به آنها داخلی متصل نمی شوید. پس اینها از کجا می آیند؟ کنسول جستجوی گوگل بخش “پوشش” خود را از انواع منابع پر می کند. گاهی اوقات URL ها به سادگی آدرس هایی هستند که قبلاً در بازدید قبلی وب سایت شما مشاهده کرده اند، یا ممکن است پیوند خارجی را در وب سایت دیگری مشاهده کرده باشند.
ذهنیت شما باید این باشد که اگر گوگل قبلاً این نشانی اینترنتی را دیده باشد، ممکن است یک کاربر نیز آن را ببیند. ممکن است آن را به عنوان یک بوکمارک ذخیره کنند، یا آن را در یک ایمیل یا در وب سایت شخص ثالث یادداشت کنند و همچنان ممکن است روی آن کلیک کنند. در این صورت، شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که آن کاربران تجربه بهینه کاربر را دریافت می کنن، بنابراین باید سعی کنید 301 تغییر مسیر ایجاد کنید تا این کاربران را به سمت محتوای مناسب سوق دهید که اساساً با قطعه ای از محتوایی که انتظار داشتند مطابقت داشته باشد. پیدا کردن.
301 تغییر مسیر برای حفظ یک وب سایت سالم بسیار مهم است. آنها هنگامی که محتوای وب سایت شما تغییر می کند و تغییر می کند، یک عملکرد اصلی در اعلان به کاربران و موتورهای جستجو دارد و اطمینان می دهند که با پیشرفت وب سایت شما ، سفر کاربر شما روشن و منطقی باقی می ماند و بین تکرارها دید شما در موتورهای جستجو حفظ می شود.
1 Comments
ممنون