1 دقیقه باقیمانده

سه کاری که امسال انجام داده اید و مربوط به بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) است را لیست کنید.

آیا این تاکتیک ها حول محور تحقیقات کلمات کلیدی ، توضیحات متا و بک لینک ها می چرخد؟

اگر چنین است ، شما تنها نیستید. وقتی صحبت از سئو می شود ، این تکنیک ها معمولاً اولین تکنیک هایی هستند که بازاریابان به زرادخانه خود اضافه می کنند.

در حالی که این استراتژی ها دید سایت شما را در جستجوی ارگانیک بهبود می بخشد ، تنها آنها نیستند که باید از آنها استفاده کنید. مجموعه دیگری از تاکتیک ها وجود دارد که زیر چتر SEO قرار می گیرد.

 

  1. مبانی حسابرسی فنی SEO

  2. چک لیست قابلیت خزندگی

  3. چک لیست شاخص پذیری

  4. چک لیست استقامت پذیری

  5. چک لیست رتبه بندی

 

SEO فنی به عناصر پشت صحنه ای که موتور رشد ارگانیک شما را تقویت می کند ، مانند معماری سایت ، بهینه سازی موبایل و سرعت صفحه اشاره می کند. این جنبه های SEO ممکن است جذاب ترین نباشند ، اما فوق العاده مهم هستند.

اولین قدم برای بهبود SEO فنی شما این است که بدانید با انجام ممیزی سایت در چه موقعیتی قرار دارید. گام دوم ایجاد برنامه ای برای رسیدگی به مناطقی است که در آنها کوتاهی می کنید. در زیر به طور عمیق به این مراحل می پردازیم.

وب سایت خود را با SEO موثر فنی بهبود بخشید. با انجام این ممیزی شروع کنید. 

 

 

سئو فنی در مقابل سئوی داخلی در مقابل سئوی خارج از صفحه

بسیاری از افراد بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) را به سه قسمت مختلف تقسیم می کنند: SEO در صفحه ، SEO خارج از صفحه و SEO فنی. بیایید به سرعت معنی هر کدام را پوشش دهیم.

سئوی داخلی

سئوی داخلی به محتوایی گفته می شود که به موتورهای جستجو (و خوانندگان!) می گوید که صفحه شما درباره چیست ، از جمله متن جایگزین تصویر ، استفاده از کلمات کلیدی ، توضیحات متا ، برچسب های H1 ، نام URL و پیوند داخلی. شما بیشترین کنترل را بر SEO داخلی دارید زیرا خوب ، همه چیز در سایت شما وجود دارد.

سئوی خارج از صفحه

سئوی خارج از صفحه به موتورهای جستجو می گوید که صفحه شما از طریق رای اعتماد چقدر محبوب و مفید است-مهمترین آنها بک لینک ها ، یا پیوندهایی از سایت های دیگر به سایت شما. کمیت و کیفیت بک لینک باعث افزایش رتبه صفحه می شود . همه موارد مساوی هستند ، صفحه ای با 100 پیوند مرتبط از سایت های معتبر از صفحه ای با 50 پیوند مرتبط از سایت های معتبر (یا 100 پیوند نامربوط از سایت های معتبر) دارای رتبه برتر است.

سئو فنی

سئوی فنی نیز در کنترل شما است ، اما تسلط بر آن کمی پیچیده تر است زیرا کمتر بصری است.

چرا سئو فنی مهم است؟

ممکن است وسوسه شوید این بخش از سئو را به طور کامل نادیده بگیرید. با این حال ، نقش مهمی در ترافیک ارگانیک شما ایفا می کند. محتوای شما ممکن است کامل ترین ، مفید و خوش نوشت باشد ، اما تا زمانی که یک موتور جستجو نتواند آن را خزنده کند ، تعداد کمی از افراد آن را می بینند.

این مانند درختی است که در جنگل می افتد وقتی کسی در اطراف نیست که آن را بشنود … آیا صدایی می دهد؟ بدون یک پایه SEO قوی فنی ، محتوای شما برای موتورهای جستجو صدایی نخواهد داشت.

درخت در کارتون جنگل می افتدمنبع

بیایید بحث کنیم که چگونه می توانید محتوای خود را از طریق اینترنت صدا دهید.

آشنایی با سئو فنی

SEO فنی جانوری است که بهتر است به قطعات قابل هضم تقسیم شود. اگر شما هم مثل من هستید ، دوست دارید مسائل بزرگ را به صورت تکه تکه و با چک لیست انجام دهید. باور کنید یا نه ، همه چیزهایی که تا به اینجا به آن پرداخته ایم را می توان در یکی از پنج دسته قرار داد ، که هر کدام لیستی از موارد مورد نیاز خود را دارند.

این پنج دسته و جایگاه آنها در سلسله مراتب فنی SEO به بهترین وجه توسط این گرافیک زیبا نشان داده شده است که یادآور سلسله مراتب نیازهای ماسلوف است اما برای بهینه سازی موتورهای جستجو مجدداً ترکیب شده است. (توجه داشته باشید که ما از عبارت رایج “Rendering” به جای Accessibility استفاده خواهیم کرد.)

فنی-جستجوگرها-چک لیست-سلسله مراتبمنبع

مبانی حسابرسی فنی SEO

قبل از شروع ممیزی فنی SEO ، چند اصل اساسی وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید.

بیایید قبل از اینکه به بقیه ممیزی وب سایت شما برویم ، این اصول فنی SEO را پوشش دهیم.

دامنه دلخواه خود را بررسی کنید

دامنه شما URL ای است که افراد برای ورود به سایت شما مانند hubspot.com تایپ می کنند . دامنه وب سایت شما بر اینکه آیا افراد می توانند شما را از طریق جستجو بیابند تأثیر می گذارد و راهی ثابت برای شناسایی سایت شما ارائه می دهد.

وقتی دامنه دلخواه را انتخاب می کنید ، به موتورهای جستجو می گویید که آیا ترجیح می دهید نسخه www یا غیر www سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده شود. به عنوان مثال ، ممکن است www.yourwebsite.com را بر روی yourwebsite.com انتخاب کنید . این به موتورهای جستجو می گوید نسخه www سایت شما را در اولویت قرار دهند و همه کاربران را به آن URL هدایت می کند. در غیر این صورت ، موتورهای جستجو با این دو نسخه به عنوان سایت های جداگانه برخورد می کنند و در نتیجه ارزش SEO پراکنده می شود.

قبلاً ، Google از شما خواسته بود نسخه URL خود را که ترجیح می دهید شناسایی کنید. اکنون ، گوگل نسخه ای را برای جستجوگران برای شما شناسایی و انتخاب می کند. با این حال ، اگر ترجیح می دهید نسخه دلخواه دامنه خود را تنظیم کنید ، می توانید این کار را از طریق برچسب های متعارف (که به زودی به آنها می پردازیم) انجام دهید. در هر صورت ، هنگامی که دامنه دلخواه خود را تنظیم کردید ، مطمئن شوید که همه انواع ، به معنی www ، non-www ، http و index.html ، همه به طور دائم به آن نسخه هدایت می شوند.

پیاده سازی SSL

ممکن است قبلاً این اصطلاح را شنیده باشید – دلیل آن این است که بسیار مهم است. SSL یا لایه سوکت های امن ، یک لایه محافظتی بین سرور وب (نرم افزار مسئول برآورده کردن درخواست آنلاین) و مرورگر ایجاد می کند و در نتیجه امنیت سایت شما را تضمین می کند. هنگامی که یک کاربر اطلاعاتی مانند پرداخت یا اطلاعات تماس را به وب سایت شما ارسال می کند ، این اطلاعات کمتر هک می شوند زیرا شما از SSL برای محافظت از آنها استفاده می کنید.

گواهی SSL با دامنه ای نشان داده می شود که با “https: //” در مقابل “http: //” و نماد قفل در نوار URL شروع می شود.

url ssl امن hubspot

موتورهای جستجو سایت های امن را در اولویت قرار می دهند – در واقع ، گوگل در اوایل سال 2014 اعلام کرد که SSL به عنوان یک عامل رتبه بندی در نظر گرفته می شود . به همین دلیل ، مطمئن شوید که نوع SSL صفحه اصلی خود را به عنوان دامنه دلخواه خود تنظیم کنید.

پس از راه اندازی SSL ، باید هر صفحه غیر SSL را از http به https منتقل کنید. این یک سفارش بلند است ، اما ارزش تلاش به نام بهبود رتبه را دارد. در اینجا مراحلی وجود دارد که باید انجام دهید:

  1. همه صفحات http://yourwebsite.com را به https://yourwebsite.com هدایت کنید .
  2. همه برچسب های متعارف و hreflang را بر این اساس به روز کنید.
  3. نشانی های وب را در نقشه سایت خود (واقع در yourwebsite.com/sitemap.xml ) و robot.txt (واقع در yourwebsite.com/robots.txt ) به روز کنید.
  4. نمونه جدیدی از کنسول جستجوی Google و Bing Webmaster Tools را برای وب سایت https خود تنظیم کرده و آن را ردیابی کنید تا مطمئن شوید 100٪ ترافیک به طرف دیگر منتقل می شود.

بهینه سازی سرعت صفحه

آیا می دانید بازدیدکنندگان وب سایت تا چه مدت منتظر بارگیری وب سایت شما می مانند؟ شش ثانیهو این سخاوتمندانه است. برخی از داده ها نشان می دهد که نرخ پرش با افزایش زمان بارگذاری صفحه از یک تا پنج ثانیه 90 درصد افزایش می یابد. شما یک ثانیه وقت ندارید ، بنابراین بهبود زمان بارگذاری سایت شما باید در اولویت قرار گیرد.

سرعت سایت فقط برای تجربه کاربر و تبدیل مهم نیست – بلکه یک عامل رتبه بندی نیز می باشد .

از این نکات برای بهبود متوسط ​​زمان بارگذاری صفحه خود استفاده کنید:

  • همه فایل های خود را فشرده کنید. فشرده سازی حجم تصاویر شما و همچنین فایل های CSS ، HTML و JavaScript را کاهش می دهد ، بنابراین فضای کمتری را اشغال کرده و سریعتر بارگذاری می شوند.
  • حسابرسی به طور منظم تغییر مسیر می دهد. پردازش تغییر مسیر 301 چند ثانیه طول می کشد. آن را در چندین صفحه یا لایه تغییر مسیر ضرب کنید ، و به طور جدی بر سرعت سایت خود تأثیر می گذارید.
  • کد خود را کوتاه کنید کد نامرتب می تواند بر سرعت سایت شما تأثیر منفی بگذارد. کد نامرتب به معنای کد تنبل است. مانند نوشتن است – شاید در اولین پیش نویس ، شما در 6 جمله نکته خود را بیان کنید. در پیش نویس دوم ، شما آن را در 3 قرار می دهید. هرچه کد کارآمدتر باشد ، صفحه سریعتر بارگذاری می شود (به طور کلی). هنگامی که همه چیز را تمیز می کنید ، کد خود را کوچک کرده و فشرده می کنید .
  • یک شبکه توزیع محتوا (CDN) را در نظر بگیرید. CDN ها سرورهای وب توزیع شده ای هستند که نسخه های وب سایت شما را در مکان های مختلف جغرافیایی ذخیره می کنند و سایت شما را بر اساس موقعیت جستجوگر تحویل می دهند. از آنجا که اطلاعات بین سرورها فاصله کمتری برای سفر دارد ، سایت شما سریعتر برای طرف درخواست کننده بارگیری می شود.
  • سعی کنید افزونه راضی نباشید. افزونه های قدیمی اغلب دارای آسیب پذیری های امنیتی هستند که وب سایت شما را در برابر هکرهای مخرب حساس می کند که می توانند به رتبه وب سایت شما آسیب برسانند. مطمئن شوید که همیشه از جدیدترین نسخه افزونه ها استفاده می کنید و استفاده خود را از ضروری ترین ها به حداقل برسانید. در همین راستا ، از تم های سفارشی استفاده کنید ، زیرا تم های وب سایت از پیش ساخته شده اغلب دارای تعداد زیادی کد غیر ضروری هستند.
  • از افزونه های حافظه پنهان استفاده کنید. افزونه های حافظه پنهان یک نسخه ثابت از سایت شما را برای ارسال به کاربران بازگشتی ذخیره می کنند ، در نتیجه زمان بارگیری سایت در طول مکرر بازدیدها کاهش می یابد.
  • از بارگذاری غیر همزمان (async) استفاده کنید. اسکریپت ها دستورالعملی هستند که سرورها باید قبل از اینکه بتوانند HTML یا متن صفحه وب شما را پردازش کنند ، یعنی چیزهایی که بازدیدکنندگان می خواهند در سایت شما ببینند ، بخوانند. به طور معمول ، اسکریپت ها در <head> یک وب سایت قرار می گیرند (فکر کنید: اسکریپت Google Tag Manager شما) ، جایی که آنها بر محتوای بقیه صفحه اولویت دارند. استفاده از کد async به این معنی است که سرور می تواند HTML و اسکریپت را به طور همزمان پردازش کند ، در نتیجه تاخیر را کاهش داده و زمان بارگذاری صفحه را افزایش می دهد. در اینجا نحوه نمایش یک اسکریپت async مشاهده می شود: < script async src = ” script.js “> </ script >

اگر می خواهید ببینید که وب سایت شما در بخش سرعت از کجا کوتاه است ، می توانید از این منبع Google استفاده کنید .

هنگامی که اصول فنی SEO خود را در اختیار دارید ، آماده حرکت به مرحله بعدی هستید – قابلیت خزیدن.

چک لیست قابلیت خزندگی

قابلیت خزندگی پایه و اساس استراتژی SEO فنی شماست. ربات های جستجو صفحات شما را خزیده و اطلاعات مربوط به سایت شما را جمع آوری می کنند.

اگر این روبات ها به نوعی از خزیدن مسدود شده باشند ، نمی توانند صفحات شما را فهرست بندی یا رتبه بندی کنند. اولین قدم برای پیاده سازی سئوی فنی این است که اطمینان حاصل کنید که همه صفحات مهم شما قابل دسترسی بوده و جهت یابی آنها آسان است.

در زیر برخی از مواردی را که باید به چک لیست شما اضافه شود و همچنین برخی از عناصر وب سایت را برای بررسی بررسی می کنیم تا مطمئن شوید صفحات شما برای خزیدن مناسب هستند.

 

 

1. ایجاد نقشه سایت XML.

ساختار آن سایتی را که مرور کردیم به خاطر دارید؟ این مربوط به چیزی به نام نقشه سایت XML است که به ربات های جستجو کمک می کند صفحات وب شما را بفهمند و خزند. می توانید آن را به عنوان نقشه ای برای وب سایت خود در نظر بگیرید. پس از تکمیل نقشه سایت خود را به Google Search Console و Bing Webmaster Tools ارسال می کنید. به یاد داشته باشید که هنگام افزودن و حذف صفحات وب ، نقشه سایت خود را به روز نگه دارید.

2. بودجه خزیدن خود را به حداکثر برسانید.

بودجه خزیدن شما به صفحات و منابع موجود در ربات های جستجو در سایت شما اشاره می کند .

از آنجا که بودجه خزیدن بی نهایت نیست ، مطمئن شوید که مهمترین صفحات خود را برای خزیدن در اولویت قرار می دهید.

در اینجا چند نکته برای اطمینان از حداکثر کردن بودجه خزیدن وجود دارد:

  • حذف یا شرط بندی کردن صفحات تکراری
  • پیوندهای شکسته را اصلاح یا تغییر مسیر دهید.
  • مطمئن شوید فایل های CSS و Javascript شما قابل خزنده هستند.
  • به طور مرتب آمار خزیدن خود را بررسی کنید و مراقب کاهش یا افزایش ناگهانی آن باشید.
  • اطمینان حاصل کنید که هر ربات یا صفحه ای که از خزیدن اجازه نداده اید مسدود شده است.
  • نقشه سایت خود را به روز نگه دارید و آن را به ابزارهای مناسب وب مستر ارسال کنید.
  • سایت خود را از مطالب غیر ضروری یا قدیمی منصرف کنید.
  • مراقب نشانی های اینترنتی پویا باشید ، که می تواند تعداد صفحات سایت شما را افزایش دهد.

3. معماری سایت خود را بهینه کنید.

وب سایت شما دارای چندین صفحه است. این صفحات باید به گونه ای سازماندهی شوند که به موتورهای جستجو اجازه دهد آنها را به راحتی پیدا و خزنده کنند. آنجاست که ساختار سایت شما – که اغلب به عنوان معماری اطلاعات وب سایت شما شناخته می شود – وارد می شود.

همانطور که ساختمان بر اساس معماری طراحی شده است ، معماری سایت شما نحوه سازماندهی صفحات سایت شما است.

صفحات مرتبط با هم گروه بندی شده اند. به عنوان مثال ، صفحه اصلی وبلاگ شما به پست های وبلاگ منفرد پیوند می یابد ، که هر کدام به صفحات نویسنده مربوطه پیوند دارند. این ساختار به ربات های جستجو کمک می کند تا رابطه بین صفحات شما را درک کنند.

معماری سایت شما نیز باید اهمیت صفحات فردی را شکل داده و بر اساس آن شکل گیرد. هرچه صفحه A به صفحه اصلی شما نزدیکتر باشد ، صفحات بیشتری به صفحه A پیوند می خورند و ارزش صفحات آن صفحات بیشتر است ، موتورهای جستجو اهمیت بیشتری به صفحه A خواهند داد.

به عنوان مثال ، پیوندی از صفحه اصلی شما به صفحه A اهمیت بیشتری نسبت به پیوند یک پست وبلاگ نشان می دهد. هرچه پیوندها به صفحه A بیشتر باشد ، آن صفحه برای موتورهای جستجو “مهمتر” می شود.

از نظر مفهومی ، معماری سایت می تواند چیزی شبیه به این باشد ، جایی که صفحات درباره ، محصول ، اخبار و غیره در بالای سلسله مراتب اهمیت صفحه قرار دارند.

سایت-معماری-فنی-سئو

منبع

مطمئن شوید که مهمترین صفحات کسب و کار شما در بالای سلسله مراتب با بیشترین تعداد پیوندهای داخلی (مرتبط!) قرار دارند.

4. ساختار URL را تنظیم کنید.

ساختار URL به نحوه ساخت URL های شما اشاره دارد که می تواند توسط معماری سایت شما تعیین شود. ارتباط را در یک لحظه توضیح می دهم. ابتدا ، بیایید توضیح دهیم که نشانی های اینترنتی می توانند زیر شاخه هایی مانند blog.hubspot.com و/یا زیر پوشه هایی مانند hubspot.com/blog داشته باشند که نشان می دهد آدرس به کجا منتهی می شود.

به عنوان مثال ، یک پست وبلاگی با عنوان چگونه سگ خود را مرتب کنید تحت یک زیر دامنه یا زیر شاخه وبلاگ قرار می گیرد. URL ممکن است www.bestdogcare.com/blog/ نحوه- به- داماد-سگ شما باشد. در حالی که یک صفحه محصول در همان سایت www.bestdogcare.com/products/grooming-brush خواهد بود .

این که آیا از آدرس های فرعی یا زیر شاخه ها یا “محصولات” در مقابل “فروشگاه” در URL خود استفاده می کنید ، کاملاً به خود شما بستگی دارد. زیبایی ایجاد وب سایت شخصی شما در این است که می توانید قوانین را ایجاد کنید. آنچه مهم است این است که این قوانین از یک ساختار واحد پیروی می کنند ، بدین معنی که نباید بین صفحات مختلف بین blog.yourwebsite.com و yourwebsite.com/blogs جابجا شوید. یک نقشه راه ایجاد کنید ، آن را در ساختار نامگذاری URL خود اعمال کنید و به آن پایبند باشید.

در اینجا چند نکته دیگر در مورد نحوه نوشتن آدرس های اینترنتی خود آورده شده است:

  • از نویسه های کوچک استفاده کنید.
  • برای جدا کردن کلمات از خط تیره استفاده کنید.
  • آنها را کوتاه و توصیفی کنید.
  • از به کار بردن حروف یا کلمات غیر ضروری (از جمله حروف اضافه) خودداری کنید.
  • کلمات کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید.

هنگامی که ساختار URL خود را بسته اید ، لیستی از URL های صفحات مهم خود را در قالب نقشه سایت XML به موتورهای جستجو ارسال می کنید . انجام این کار به ربات های جستجو زمینه بیشتری در مورد سایت شما می دهد تا مجبور نباشند هنگام خزیدن آن را تشخیص دهند.

5. از robots.txt استفاده کنید.

هنگامی که یک روبات وب سایت شما را می خزد ، ابتدا /robot.txt را که در غیر این صورت به عنوان پروتکل حذف Robot شناخته می شود ، بررسی می کند. این پروتکل می تواند به روبات های وب خاص اجازه دهد یا اجازه ندهند که سایت شما را بررسی کنند ، از جمله بخش های خاص یا حتی صفحات سایت شما. اگر می خواهید ربات ها از فهرست بندی سایت خود جلوگیری کنند ، از متا تگ robots noindex استفاده می کنید. بیایید در مورد هر دو سناریو بحث کنیم.

ممکن است بخواهید ربات های خاصی را از جستجوی سایت شما به طور کلی مسدود کنید. متأسفانه ، برخی از ربات ها با قصد مخرب وجود دارند – ربات هایی که محتوای شما را خراب می کنند یا از انجمن های انجمن شما اسپم می کنند. در صورت مشاهده این رفتار بد ، از robot.txt خود برای جلوگیری از ورود آنها به وب سایت خود استفاده خواهید کرد. در این سناریو ، می توانید robot.txt را به عنوان میدان نیروی خود از ربات های بد در اینترنت در نظر بگیرید.

در مورد نمایه سازی ، ربات های جستجوگر سایت شما را جستجو می کنند تا سرنخ ها را جمع آوری کرده و کلمات کلیدی را بیابند تا بتوانند صفحات وب شما را با جستجوهای مربوطه مطابقت دهند. اما ، همانطور که بعداً بحث خواهیم کرد ، شما یک بودجه خزنده دارید که نمی خواهید برای داده های غیر ضروری هزینه کنید. بنابراین ، ممکن است بخواهید صفحاتی را که به ربات های جستجو کمک نمی کنند وب سایت شما را بفهمند ، به عنوان مثال ، یک صفحه تشکر از یک پیشنهاد یا یک صفحه ورود حذف کنید.

مهم نیست که چه اتفاقی می افتد ، پروتکل robot.txt بسته به آنچه می خواهید انجام دهید منحصر به فرد خواهد بود .

6. منوهای خرده نان را اضافه کنید.

افسانه قدیمی هانسل و گرتل را به خاطر دارید که دو کودک برای یافتن راه بازگشت به خانه ، آرد سوخاری را روی زمین انداختند؟ خوب ، آنها به چیزی مشغول بودند.

آرد سوخاری دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد – دنباله ای که کاربران را راهنمایی می کند تا به شروع سفر خود در وب سایت شما بازگردند. این منویی از صفحات است که به کاربران می گوید چگونه صفحه کنونی آنها با بقیه سایت ارتباط دارد.

و آنها فقط برای بازدیدکنندگان وب سایت نیستند. ربات های جستجو نیز از آنها استفاده می کنند. breadcrumb-navigation-menu-Technical-SEO

منبع

نان ها باید دو چیز باشند: 1) برای کاربران قابل مشاهده است تا بتوانند به راحتی صفحات وب شما را بدون استفاده از دکمه بازگشت هدایت کنند ، و 2) دارای زبان نشانه گذاری ساختارمند برای ایجاد زمینه دقیق برای ربات های جستجو کننده سایت شما هستند.

7. از صفحه بندی استفاده کنید.

یادتان هست چه زمانی معلمان از شما می خواهند صفحات مقاله تحقیقی خود را شماره گذاری کنید؟ به آن صفحه بندی می گویند. در دنیای SEO تکنیکی ، صفحه بندی نقش کمی متفاوت دارد ، اما شما هنوز هم می توانید آن را نوعی سازمان بدانید.

صفحه بندی از کد برای اطلاع موتورهای جستجو در زمانی که صفحات با URL های مجزا به یکدیگر مرتبط هستند استفاده می کند. به عنوان مثال ، ممکن است یک سری محتوا داشته باشید که به فصل یا چند صفحه وب تقسیم شود. اگر می خواهید ربات های جستجو این صفحات را کشف و خزنده کنند ، از صفحه بندی استفاده کنید.

نحوه کار آن بسیار ساده است. به <head> صفحه یکی از سری ها رفته و استفاده می کنید

rel = ”next” تا به ربات جستجو بگویید که کدام صفحه را باید در مرحله دوم خزید. سپس ، در صفحه دو ، از rel = ”prev” برای نشان دادن صفحه قبلی و rel = ”next” برای نشان دادن صفحه بعدی و غیره استفاده می کنید.

توجه داشته باشید که صفحه بندی برای کشف خزیدن مفید است ، اما دیگر توسط Google برای دسته بندی صفحات فهرست مانند گذشته پشتیبانی نمی شود.

 

8. فایل های گزارش SEO خود را بررسی کنید.

شما می توانید به فایلهای گزارش مانند ورودی مجله فکر کنید. سرورهای وب (مجله) داده های گزارش مربوط به هر اقدامی که در سایت شما انجام می دهند را در پرونده های گزارش (مجله) ثبت و ذخیره می کنند. داده های ثبت شده شامل زمان و تاریخ درخواست ، محتوای درخواست شده و آدرس IP درخواست کننده است. همچنین می توانید عامل کاربر را که یک نرم افزار منحصر به فرد است (مانند ربات جستجو) ، که درخواست کاربر را برآورده می کند ، شناسایی کنید.

اما این چه ربطی به سئو دارد؟

خوب ، ربات های جستجو وقتی در سایت شما خزیدن می کنند ، اثری از آنها به عنوان فایل های log ثبت می کنند. شما می توانید با بررسی پرونده های ورود به سیستم و فیلتر کردن توسط نماینده کاربر و موتور جستجو ، تعیین کنید که آیا ، چه زمان و چه چیزی خزیده شده است .

این اطلاعات برای شما مفید است زیرا می توانید تعیین کنید که بودجه خزیدن شما چگونه هزینه می شود و موانع فهرست بندی یا دسترسی به یک ربات در حال تجربه است. برای دسترسی به پرونده های گزارش خود ، می توانید از توسعه دهنده بخواهید یا از تجزیه و تحلیل فایل های ورود به سیستم ، مانند Screaming Frog استفاده کنید .

این که یک ربات جستجو می تواند سایت شما را جستجو کند لزوما به این معنی نیست که می تواند همه صفحات شما را فهرست بندی کند. بیایید نگاهی به لایه بعدی حسابرسی فنی SEO خود بیاندازیم – نمایه سازی .

چک لیست شاخص پذیری

همانطور که ربات های جستجو در وب سایت شما می خزند ، صفحات را بر اساس موضوع و ارتباط آنها با آن موضوع فهرست بندی می کنند. پس از فهرست بندی ، صفحه شما واجد شرایط رتبه بندی در SERPs است. در اینجا چند عامل وجود دارد که می تواند به فهرست بندی صفحات شما کمک کند.

 

 

1. مسدود کردن ربات های جستجو از دسترسی به صفحات.

به احتمال زیاد هنگام بررسی قابلیت خزیدن ، از این مرحله مراقبت خواهید کرد ، اما شایان ذکر است که در اینجا ذکر شود. شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که ربات ها به صفحات دلخواه شما ارسال می شوند و آنها می توانند آزادانه به آنها دسترسی پیدا کنند. برای این کار چند ابزار در اختیار دارید. تست کننده robots.txt گوگل لیستی از صفحات غیرمجاز را در اختیار شما قرار می دهد و می توانید از ابزار Inspect کنسول جستجوی Google برای تعیین علت مسدود شدن صفحات استفاده کنید.

2. محتوای تکراری را حذف کنید.

محتوای تکراری ربات های جستجو را گیج می کند و بر شاخص پذیری شما تأثیر منفی می گذارد. به یاد داشته باشید که از URL های متعارف برای ایجاد صفحات دلخواه خود استفاده کنید.

3. ریدایرکت های خود را بررسی کنید.

بررسی کنید که همه تغییرمسیرهای شما به درستی تنظیم شده باشند. تغییر مسیر حلقه ها ، نشانی های اینترنتی شکسته یا – بدتر – تغییر مسیرهای نامناسب می توانند هنگام نمایه شدن سایت شما مشکلاتی را ایجاد کنند. برای جلوگیری از این امر ، همه ریدایرکت های خود را به طور مرتب بررسی کنید.

4. قابلیت پاسخگویی سایت خود به موبایل را بررسی کنید.

اگر وب سایت شما تا به حال با موبایل سازگار نیست ، پس بسیار عقب هستید از جایی که باید باشید. از سال 2016 ، گوگل ابتدا فهرست بندی سایت های تلفن همراه را آغاز کرد و تجربه موبایل را بر روی رایانه اولویت بندی کرد. امروزه این نمایه سازی به طور پیش فرض فعال است. برای پیگیری این روند مهم ، می توانید از تست دوستانه تلفن همراه گوگل استفاده کنید تا بررسی کنید که وب سایت شما کجا باید بهبود یابد.

5. رفع خطاهای HTTP.

HTTP مخفف HyperText Transfer Protocol است ، اما احتمالاً شما به آن اهمیتی نمی دهید. آنچه شما به آن اهمیت می دهید این است که HTTP خطاها را به کاربران شما یا موتورهای جستجو باز می گرداند و نحوه رفع آنها.

خطاهای HTTP می توانند با مسدود کردن محتوای مهم سایت شما مانع کار آنها شوند. بنابراین ، بسیار مهم است که به سرعت و به طور کامل به این خطاها پرداخته شود.

از آنجا که هر خطای HTTP منحصر به فرد است و نیاز به وضوح خاصی دارد ، بخش زیر توضیح مختصری در مورد هر یک دارد ، و از پیوندهای ارائه شده برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه حل آنها استفاده خواهید کرد.

  • 301 تغییرمسیر دائمی برای ارسال دائمی ترافیک از یک URL به آدرس دیگر استفاده می شود. CMS شما به شما این امکان را می دهد که این تغییر مسیرها را تنظیم کنید ، اما تعداد زیادی از آنها می توانند سایت شما را کند کرده و تجربه کاربری شما را کاهش دهند زیرا هر تغییر مسیر اضافی به زمان بارگذاری صفحه می افزاید. در صورت امکان ، زنجیره های تغییر مسیر صفر را هدف بگیرید ، زیرا تعداد زیاد آنها باعث می شود موتورهای جستجو از خزیدن آن صفحه منصرف شوند.
  • 302 تغییر مسیر موقت راهی برای هدایت موقت ترافیک از URL به یک صفحه وب دیگر است. در حالی که این کد وضعیت به طور خودکار کاربران را به صفحه وب جدید ارسال می کند ، تگ عنوان ذخیره شده ، نشانی اینترنتی و توضیحات با نشانی اینترنتی اصلی سازگار خواهد بود. اگر تغییر مسیر موقت به اندازه کافی طولانی بماند ، در نهایت به عنوان تغییر مسیر دائمی تلقی می شود و آن عناصر به URL مقصد منتقل می شوند.
  • 403 پیام های ممنوعه به این معنی است که محتوای مورد درخواست کاربر بر اساس مجوزهای دسترسی یا به دلیل پیکربندی اشتباه سرور محدود شده است.
  • صفحات خطای 404 به کاربران می گویند صفحه ای که درخواست کرده اند وجود ندارد ، یا به این دلیل که حذف شده است یا URL اشتباه را تایپ کرده اند. همیشه ایده خوبی است که 404 صفحه ایجاد کنید که دارای نام تجاری و جذاب باشند تا بازدیدکنندگان را در سایت خود نگه دارید (برای مشاهده نمونه های خوب روی پیوند بالا کلیک کنید).
  • 405 Method Not Allowed بدین معناست که سرور وب سایت شما روش دسترسی را تشخیص داده و همچنان مسدود کرده است ، در نتیجه پیام خطا ظاهر می شود.
  • 500 خطای داخلی سرور یک پیام خطای عمومی است که بدین معناست که سرور وب شما هنگام تحویل سایت شما به طرف درخواست کننده با مشکل مواجه شده است.
  • خطای 502 Bad Gateway مربوط به ارتباط نادرست یا پاسخ نامعتبر بین سرورهای وب سایت است.
  • 503 Service Unavailable به شما می گوید در حالی که سرور شما به درستی کار می کند ، نمی تواند درخواست را انجام دهد.
  • 504 Gateway Timeout به این معنی است که سروری برای دسترسی به اطلاعات درخواستی از سرور وب شما به موقع پاسخی دریافت نکرده است.

دلیل این خطاها هرچه باشد ، مهم است که آنها را برای خوشحال نگه داشتن کاربران و موتورهای جستجو ، و بازگشت هر دو به سایت خود ، مورد توجه قرار دهید.

حتی اگر سایت شما خزیده و نمایه شده باشد ، مشکلات دسترسی که کاربران و ربات ها را مسدود می کند بر SEO شما تأثیر می گذارد. با این وجود ، ما باید به مرحله بعدی حسابرسی فنی SEO شما برویم – قابلیت اجرا.

چک لیست استقامت پذیری

قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم ، مهم است که تفاوت بین دسترسی به SEO و دسترسی به وب را یادداشت کنیم . مورد دوم حول محور قرار دادن صفحات وب شما برای کاربران دارای معلولیت یا نقص ، مانند نابینایی یا نارساخوانی ، برای مثال ، می چرخد. بسیاری از عناصر دسترسی آنلاین با بهترین شیوه های SEO همپوشانی دارد. با این حال ، یک ممیزی دسترسی سئو همه کارهایی را که باید انجام دهید تا دسترسی سایت شما به بازدیدکنندگان ناتوان بیشتر شود ، در نظر گرفته نمی شود.

ما در این قسمت بر روی قابلیت دسترسی SEO یا ارائه تمرکز می کنیم ، اما هنگام توسعه و نگهداری سایت خود ، دسترسی به وب را در ذهن داشته باشید.

چک لیست استقامت پذیری

یک سایت قابل دسترسی بر اساس سهولت در ارائه است. در زیر عناصر وب سایت را برای بررسی ممیزی قابلیت عملکرد خود بررسی می کنید.

عملکرد سرور

همانطور که در بالا آموختید ، وقفه ها و خطاهای سرور باعث خطاهای HTTP می شود که مانع دسترسی کاربران و ربات ها به سایت شما می شود. اگر متوجه شدید که سرور شما دچار مشکل شده است ، از منابع ارائه شده در بالا برای عیب یابی و حل آنها استفاده کنید. عدم انجام به موقع این امر می تواند باعث شود موتورهای جستجو صفحه وب شما را از فهرست خود حذف کنند زیرا نمایش یک صفحه شکسته به کاربر یک تجربه ضعیف است.

وضعیت HTTP

مشابه عملکرد سرور ، خطاهای HTTP از دسترسی به صفحات وب شما جلوگیری می کند. می توانید از یک خزنده وب مانند Screaming Frog ، Botify یا DeepCrawl برای انجام یک بازرسی جامع خطا در سایت خود استفاده کنید.

زمان بارگذاری و اندازه صفحه

اگر بارگیری صفحه شما بیش از حد طول بکشد ، نرخ پرش تنها مشکلی نیست که باید نگران آن باشید. تأخیر در زمان بارگذاری صفحه می تواند منجر به خطای سرور شود که ربات ها را از صفحات وب شما مسدود می کند یا آنها را در نسخه های بارگذاری شده تا حدی خالی می کند که بخشهای مهمی از محتوا را ندارند. بسته به میزان تقاضای خزیدن برای یک منبع معین ، رباتها مقدار معینی از منابع را برای بارگذاری ، رندر و فهرست بندی صفحات هزینه خواهند کرد. با این حال ، شما باید همه چیز را در کنترل خود انجام دهید تا زمان بارگذاری صفحه را کاهش دهید.

رندر جاوا اسکریپت

گوگل در پردازش جاوا اسکریپت (JS) مشکل دارد و بنابراین ، استفاده از محتوای از پیش ارائه شده را برای بهبود دسترسی توصیه می کند. Google همچنین منابع زیادی برای کمک به شما در درک نحوه دسترسی ربات های جستجو به JS در سایت شما و نحوه بهبود مسائل مربوط به جستجو دارد.

صفحات یتیم

بسته به میزان اهمیت صفحه ، هر صفحه ای در سایت شما باید حداقل به یک صفحه دیگر – ترجیحاً بیشتر – پیوند داده شود. وقتی صفحه ای پیوند داخلی نداشته باشد به آن صفحه یتیم می گویند. مانند یک مقاله بدون مقدمه ، این صفحات فاقد زمینه ای هستند که ربات ها باید بدانند چگونه باید فهرست بندی شوند.

عمق صفحه

عمق صفحه به تعداد لایه های پایین صفحه در ساختار سایت شما اشاره دارد ، یعنی چند کلیک از صفحه اصلی شما فاصله دارد. بهتر است معماری سایت خود را تا آنجا که ممکن است در عین حفظ سلسله مراتب بصری حفظ کنید. گاهی اوقات یک سایت چند لایه اجتناب ناپذیر است. در این صورت ، شما می خواهید یک سایت به خوبی سازماندهی شده را بر کم عمق ترجیح دهید.

صرف نظر از اینکه چند لایه در ساختار سایت شما وجود دارد ، صفحات مهم – مانند محصول و صفحات تماس – را بیش از سه کلیک در عمق خود نگه ندارید. ساختاری که صفحه محصول شما را به قدری در سایت شما دفن می کند که کاربران و ربات ها نیاز به بازی کارآگاه دارند تا دسترسی آنها کمتر باشد و تجربه ضعیفی را ارائه دهند.

به عنوان مثال ، آدرس اینترنتی وب سایت مانند این که مخاطبان مورد نظر شما را به صفحه محصول شما هدایت می کند ، نمونه ای از ساختار سایت نامناسب است: www.yourwebsite.com/products-features/features-by-industry/airlines-case-studies/airlines -محصولات

تغییر مسیر زنجیره ها

وقتی تصمیم می گیرید ترافیک را از یک صفحه به صفحه دیگر هدایت کنید ، هزینه ای را پرداخت می کنید. این قیمت کارآیی خزیدن است. اگر این تغییر مسیرها به درستی تنظیم نشده باشند ، تغییر مسیرها می توانند خزیدن را کند کرده ، زمان بارگذاری صفحه را کاهش دهند و سایت شما را غیرقابل دسترسی کنند. به همه این دلایل ، سعی کنید تغییر مسیرها را به حداقل برسانید.

پس از بررسی مسائل مربوط به دسترسی ، می توانید به نحوه رتبه بندی صفحات خود در SERPs بروید.

چک لیست رتبه بندی

اکنون به سراغ عناصر موضوعی تری می رویم که احتمالاً از آنها مطلع هستید – چگونه می توان رتبه بندی را از نظر فنی SEO بهبود بخشید. رتبه بندی صفحات شما شامل برخی از عناصر داخل صفحه و خارج از صفحه است که قبلاً ذکر کردیم اما از یک لنز فنی.

به یاد داشته باشید که همه این عناصر با هم کار می کنند و یک سایت دوستدار سئو ایجاد می کنند. بنابراین ، ما بی توجهیم که همه عوامل مثر را کنار بگذاریم. بیایید در آن غوطه ور شویم.

پیوند داخلی و خارجی

پیوندها به رباتهای جستجو کمک می کنند تا بفهمند که یک صفحه در طرح بزرگ یک پرس و جو قرار دارد و زمینه رتبه بندی آن صفحه را ارائه می دهد. پیوندها رباتهای جستجو (و کاربران) را به محتوای مرتبط راهنمایی می کنند و اهمیت صفحه را منتقل می کنند. به طور کلی ، پیوند خزیدن ، نمایه سازی و توانایی رتبه بندی شما را بهبود می بخشد.

کیفیت بک لینک

لینک دهنده لینک از سایتهای دیگر پشت به خود را – ارائه رای اعتماد برای سایت شما. آنها به ربات های جستجو می گویند که وب سایت خارجی A معتقد است صفحه شما با کیفیت است و ارزش خزیدن را دارد. با افزایش این آرا ، ربات های جستجو متوجه سایت شما می شوند و معتبرتر عمل می کنند. به نظر می رسد بسیار خوب است؟ با این حال ، مانند بسیاری از چیزهای بزرگ ، یک هشدار وجود دارد. کیفیت آن بک لینک ها بسیار مهم است.

پیوندهای سایت های بی کیفیت می توانند به رتبه شما صدمه بزنند. روشهای زیادی برای دریافت بک لینک با کیفیت به سایت شما وجود دارد ، مانند دسترسی به نشریات مربوطه ، ادعای ذکر نامربوط ، ارائه نشریات مربوطه ، ادعای ذکر نامربوط و ارائه محتوای مفیدی که سایر سایتها می خواهند به آنها پیوند دهند.

خوشه های محتوا

ما در HubSpot از عشق خود به خوشه های محتوا یا چگونگی کمک آنها به رشد ارگانیک خجالت نمی کشیم . خوشه های محتوا محتوای مرتبط را پیوند می دهند تا ربات های جستجو به راحتی بتوانند همه صفحاتی را که در یک موضوع خاص دارید ، پیدا کرده ، خزیده و فهرست بندی کنند. آنها به عنوان یک ابزار خود تبلیغاتی عمل می کنند تا به موتورهای جستجو نشان دهند که چقدر در مورد یک موضوع می دانید ، بنابراین به احتمال زیاد سایت شما را به عنوان یک مرجع برای هرگونه جستجوی مربوط به رتبه بندی می کنند.

رتبه بندی شما تعیین کننده اصلی در رشد ترافیک ارگانیک است زیرا مطالعات نشان می دهد که جستجوگران به احتمال زیاد بر روی سه نتیجه جستجوی برتر در SERP کلیک می کنند. اما چگونه می اطمینان حاصل شود که شما این نتیجه که کلیک شود است؟

بیایید این را با قطعه نهایی به هرم ترافیک ارگانیک بسازیم: قابلیت کلیک.

چک لیست کلیک پذیری

در حالی که نرخ کلیک (CTR) همه چیز را با رفتار جستجوگرها انجام می دهد ، مواردی وجود دارد که می توانید برای بهبود قابلیت کلیک بر روی SERP ها انجام دهید. در حالی که توضیحات متا و عناوین صفحه با کلمات کلیدی بر CTR تأثیر می گذارد ، ما بر عناصر فنی تمرکز می کنیم زیرا به همین دلیل است که شما اینجا هستید.

 

 

رتبه بندی و نرخ کلیک ، دست به دست هم می دهند ، زیرا صادق باشیم ، جستجوگران به دنبال پاسخ فوری هستند. هرچه نتایج شما در SERP برجسته تر باشد ، به احتمال زیاد کلیک را دریافت خواهید کرد. بیایید چند راه را برای بهبود قابلیت کلیک خود مرور کنیم.

1. از داده های ساختار یافته استفاده کنید.

داده های ساختار یافته از واژگان خاصی به نام schema برای طبقه بندی و برچسب گذاری عناصر در صفحه وب شما برای ربات های جستجو استفاده می کند. این طرح به وضوح نشان می دهد که هر عنصر چیست ، چگونه با سایت شما ارتباط دارد و چگونه آن را تفسیر می کنید. اساساً داده های ساختار یافته به ربات ها می گویند: “این یک ویدیو است” ، “این یک محصول است” یا “این یک دستور غذا است” ، جایی برای تفسیر باقی نمی گذارد .

برای واضح بودن ، استفاده از داده های ساختار یافته “فاکتور کلیک پذیری” نیست (اگر چنین چیزی وجود داشته باشد) ، اما به سازماندهی محتوای شما کمک می کند تا درک ، فهرست بندی و رتبه بندی بالقوه ربات های جستجو را آسان کند. صفحات

2. ویژگی های SERP را به دست آورید.

ویژگی های SERP ، که در غیر این صورت به عنوان نتایج غنی شناخته می شود ، یک شمشیر دو لبه است. اگر شما آنها را جلب و دریافت کلیک کنید از طریق، شما طلایی است. در غیر این صورت ، نتایج ارگانیک شما در صفحه زیر تبلیغات حمایت شده ، جعبه های پاسخ متنی ، چرخ فلک های ویدیویی و موارد مشابه قرار می گیرد.

نتایج غنی عناصری هستند که از عنوان صفحه ، URL ، فرمت توضیحات سایر نتایج جستجو پیروی نمی کنند. به عنوان مثال ، تصویر زیر دو ویژگی SERP را نشان می دهد – چرخ فلک ویدئویی و کادر “مردم همچنین می پرسند” – بالای اولین نتیجه ارگانیک.

 

در حالی که هنوز می توانید از ظاهر شدن در نتایج برتر ارگانیک کلیک کنید ، شانس شما با نتایج غنی بسیار افزایش می یابد.

چگونه شانس خود را برای کسب نتایج غنی افزایش می دهید؟ محتوای مفید بنویسید و از داده های ساختار یافته استفاده کنید. هرچه درک عناصر سایت شما برای ربات های جستجو راحت تر باشد ، شانس شما برای دستیابی به یک نتیجه غنی بیشتر است.

داده های ساختار یافته برای به دست آوردن این ( و سایر عناصر گالری جستجو ) از سایت شما به بالای SERP ها مفید است ، در نتیجه احتمال کلیک را افزایش می دهد:

  • مقالات
  • فیلم های
  • بررسی ها
  • مناسبت ها
  • چگونه-Tos
  • س FAالات متداول (کادر “مردم همچنین می پرسند”)
  • تصاویر
  • لیست مشاغل محلی
  • محصولات
  • پیوندهای سایت

3. بهینه سازی برای قطعات ویژه.

یکی از ویژگی های SERP اسب شاخدار که هیچ ارتباطی با نشانه گذاری طرح ندارد ، Featured Snippets است ، آن کادرهایی که در بالای نتایج جستجو قرار دارند و پاسخ های مختصر به پرسش های جستجو را ارائه می دهند.

 

اسنیپت های ویژه در نظر گرفته شده است تا در اسرع وقت به جستجوگران پاسخ سوالات خود را دریافت کند. به گفته گوگل ، ارائه بهترین پاسخ به پرسش جستجوگر تنها راه برای برنده شدن یک قطعه است. با این حال ، تحقیقات HubSpot چند روش دیگر را برای بهینه سازی محتوای شما برای قطعات برجسته نشان داد .

4. Google Discover را در نظر بگیرید.

Google Discover یک فهرست الگوریتمی نسبتاً جدید از محتوا بر اساس طبقه بندی مخصوص کاربران موبایل است. بر هیچ کس پوشیده نیست که گوگل تجربه موبایل را دوچندان کرده است. با بیش از 50 درصد جستجوها از طریق تلفن همراه ، تعجب آور نیست. این ابزار به کاربران اجازه می دهد تا با انتخاب دسته های مورد علاقه (فکر کنید: باغبانی ، موسیقی یا سیاست) کتابخانه ای از محتوا بسازید.

در HubSpot ، ما معتقدیم که خوشه بندی موضوعات می تواند احتمال گنجاندن Google Discover را افزایش دهد و به طور فعال ترافیک Google Discover ما را در کنسول جستجوی Google بررسی می کنیم تا اعتبار آن فرضیه را تعیین کنیم. ما به شما توصیه می کنیم که مدتی را برای تحقیق در مورد این ویژگی جدید اختصاص دهید. بازپرداخت یک پایگاه کاربری بسیار جذاب است که اساساً محتوایی را که برای ایجاد آن سخت تلاش کرده اید انتخاب کرده است.

سه گانه کامل

سئوی فنی ، سئوی داخلی و سئوی خارج از صفحه با هم کار می کنند تا راه ورود ترافیک ارگانیک را باز کنند. در حالی که تکنیک های درون صفحه و خارج از صفحه اغلب اولین تکنیک هایی هستند که به کار گرفته می شوند ، SEO فنی نقش مهمی در رسیدن سایت شما به بالای نتایج جستجو و محتوای شما در برابر مخاطبان ایده آل شما دارد. از این تاکتیک های فنی برای جمع بندی استراتژی SEO خود و مشاهده نتایج آشکار استفاده کنید.