Homa Radfar logoHoma Radfar logoHoma Radfar logoHoma Radfar logo
  • خانه
  • درباره من
  • وبلاگ
  • حمایت از من
  • تماس با من
language
  • فارسی
  • English
  • العربیه
طراحی سایت
  • صفحه نخست
  • وبلاگ طراحی سایت
  • طراحی سایت
ریسپانسیو بودن یا نبودن مسئله این است!
ریسپانسیو بودن یا نبودن مسئله این است!
6 مرداد 1400
طراحی سایت,طراحی وبسایت,سایت,سئو ,سئو سایت,وبسایت,وردپرس ,سایت وردپرسی ,طراحی سایت فروشگاهی ,طراحی سایت شخصی ,طراحی سایت شرکتی , دیجیتال مارکتینگ
سئو چیست؟ راهنمای جامع سئو
6 مرداد 1400
منتشر شده توسط Homa Radfar در 6 مرداد 1400
دسته ها
  • طراحی سایت
  • وبلاگ
برچسب ها
  • طراحی سایت
  • طراحی وبسایت
طراحی سایت,طراحی وبسایت,سایت,سئو ,سئو سایت,وبسایت,وردپرس ,سایت وردپرسی ,طراحی سایت فروشگاهی ,طراحی سایت شخصی ,طراحی سایت شرکتی , دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت,طراحی وبسایت,سایت,سئو ,سئو سایت,وبسایت,وردپرس ,سایت وردپرسی ,طراحی سایت فروشگاهی ,طراحی سایت شخصی ,طراحی سایت شرکتی , دیجیتال مارکتینگ

طراحی سایت

در دنیای امروز با تغییر مسیر بسیاری ازکسب‌وکارهای سنتی به سمت کسب‌وکارهای اینترنتی، بازار فعالیت‌هایی همچون طراحی سایت رونق زیادی پیدا کرده است، اما چگونگی طراحی وب ‌سایت، مراحل آن، اینکه از کجا و چطور آغاز شود، همچنین شرایط طراحی وب و میزان هزینه‌های آن از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. در این نوشتار ضمن پاسخ به سوالات فوق، مفهوم طراحی وب‌سایت، تاریخچه و مراحل طراحی یک سایت موفق را بررسی خواهیم کرد.

بنر دیزل سنسور

 

طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت یا وب دیزاین Web-Design به مراحل طراحی و ساخت یک پایگاه اینترنتی جهت اطلاع‌رسانی، معرفی شرکت و ارائه محصولات آن گفته می‌شود. طراحی وب‌ سایت یک پروسه است که از لایه‌سازی صفحات وب، تولید محتوا، طراحی گرافیکی و رعایت اصول سئو تشکیل شده است. پیش از بررسی مراحل طراحی وب سایت، به مختصری از تاریخچه طراحی آن می‌پردازیم.

 

 

مرحله 1: طراحی وایر فریم

ابتدا با توجه به نوع سایت و نیاز مشتری، یک نمای کلی از سایت طراحی می‌کنیم. این نما شامل یک نقشه کلی از صفحات سایت و تعیین جایگاه و چیدمان المان‌ها و عناصر مختلف است. این مرحله از طراحی وب سایت «طراحی وایرفریم» نام دارد.

مرحله2: طراحی گرافیک سایت

پس از مشخص شدن محل قرارگیری عناصر سایت، باید سایت را طراحی کنیم. در این مرحله با توجه به نوع کسب‌‌وکار اینترنتی و با استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص رنگ‌بندی و گرافیک سایت طراحی می‌شود.

مرحله3: کدنویسی و برنامه‌نویسی

باتوجه به سایت طراحی شده و نیاز مشتری، در این مرحله می‌توان از روش‌های مختلفی برای مدیریت سایت استفاده کرد. سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس و یا طراحی یک فریم ورک اختصاصی برنامه‌نویسی. تصمیم‌گیری در این بخش براساس هزینه‌ها و نیاز مشتری صورت می‌گیرد.

مرحله4: راه‌اندازی سایت

پس از انجام 3 مرحله قبل، به راه‌اندازی سایت در بستر جهانی اینترنت می‌پردازیم. در این مرحله پس از تهیه یک «هاست» و «نام دامنه مناسب»، سایت را پیکربندی کرده و در دسترس عموم قرار می‌دهیم.

وظایف طراح سایت

وظایف یک طراح سایت به این بستگی دارد که مسئولیت طراحی و ساخت کدام قسمت سایت را بر عهده دارد. برای راه‌اندازی یک سایت حرفه‌ای، به دو تیم یا دو شخص نیاز است. یک تیم برای طراحی شکل و ظاهر سایت و یک تیم برای طراحی کدهای سرور و کدهایی که برای کاربران قابل دیدن نیستند.

 

شرایط طراحی سایت

علاوه‌بر مواردی که در بالا به آنها اشاره شده، شرایط طراحی وب سایت، نیز از موارد حائز اهمیتی است که باید مورد توجه قرار گیرد. راه‌اندازی یک سایت نیز درست همانند راه‌اندازی یک فروشگاه است و باید برای آن مکان، نام مناسب، مدیر و… در نظر گرفت. راه‌اندازی یک سایت موفق نیاز به 4 بخش اصلی دارد که شامل موارد زیر است:

  • انتخاب نام دامنه مناسب
  • هاست (اجاره فضایی برای ورود، ذخیره اطلاعات و محتویات سایت)
  • طراحی قالب زیبا و کاربردی
  • سیستم مدیریت و کنترل سایت

هزینه طراحی سایت

استارت شروع هر کاری به‌شکل درست و اصولی نیازمند صرف هزینه است. مواردی که برای داشتن یک سایت حرفه‌ای می‌تواند هزینه در بر داشته باشد، در ادامه بررسی خواهد شد. با توجه به مطالبی که در ادامه خواهد آمد، می‌توانید هزینه‌های تقریبی وب دیزاین را تخمین بزنید.

دامنه یا آدرس سایت

آدرس سایت به‌صورت سالانه یا پنج ساله اجاره داده می‌شود و تا زمانی که اجاره‌بها را پرداخت کنید، متعلق به شما خواهد بود. درصورت خودداری از پرداخت اجاره‌بها، دامنه سایت آزاد شده و متقاضی دیگری می‌تواند مالک آن شود.

هزینه هاست

به محیط مجازی اطلاق می شود که بر روی یک سرور برای یک سایت تدارک دیده شده است. هاست یک سرور به‌صورت 24 ساعته به شبکه جهانی اینترنت متصل است. هرکس در هر لحظه از شبانه‌روز با وارد کردن آدرس سایت می‌تواند به محتوای ارائه شده دسترسی پیدا کند. بنابراین یک هاست امن و قابل اعتماد اهمیت زیادی دارد و هزینه آن نیز به‌صورت ماهیانه یا سالیانه محاسبه می‌شود. با در نظر گرفتن عوامل مختلف یک هاست خوب می‌تواند از ماهیانه 10 هزار تومان تا بیش از 100 هزار تومان هزینه داشته باشد.

 

هزینه طراحی وب سایت

همان‌طور که پیش از این اشاره شد، امروزه طراحی وب، با روش‌ها و تکنیک‌های مختلف برنامه‌نویسی صورت می‌گیرد. عواملی مانند مهارت طراح، تکنیک طراحی، امنیت طراحی و… در تعیین قیمت طرحی سایت موثر است. برای این مورد بازه قیمت از 100 هزار تومان تا 10 میلیون تومان توسط طراحان در نظر گرفته می‌شود.

هزینه تولید محتوا

همه می‌دانیم تولید محتوا در موفقیت یک سایت اهمیت زیادی دارد. یک سایت بدون محتوای جدید، جذاب و سئو شده نمی‌تواند از گوگل رتبه خوبی دریافت کند. قیمت گذاری در این بخش با توجه به توانایی و سابقه کارشناس تولید محتوا متفاوت است.

هزینه سئو سایت

سئو داخلی سایت با توجه به نوع قالب، زبان برنامه نویسی، حجم و نوع محتوا می‌تواند شامل هزینه‌های متفاوتی شود. برای سئو داخلی سایت هزینه‌ای بالغ بر 250 هزار تومان تا 3 میلیون تومان لازم است.

هزینه پشتیبانی سایت

هر سایت باتوجه به نوع فعالیت، نیاز به  پشتیبانی‌های متفاوتی دارد از جمله: آپدیت منظم کدنویسی و قالب‌ها، بررسی پیشرفت سایت در گوگل، بررسی روزانه، هفتگی و ماهانه گوگل و… هزینه پشتیبانی سایت از مهم‌ترین هزینه‌هایی است که باید محاسبه شود. برای پشتیبانی سایت باتوجه به حجم و نوع فعالیت، ماهیانه 250 هزار تومان تا 1 میلیون تومان هزینه لازم است.

اشتراک
1

Warning: Trying to access array offset on value of type null in /home2/homaradf/public_html/wp-content/themes/betheme[www.20script.ir]/betheme/includes/content-single.php on line 286
Homa Radfar
Homa Radfar
متخصص دیجیتال مارکتر، طراح سایت، سئوکار هستم. روحیه ای مبتکرانه دارم، از کاری که انجام می دهم لذت می برم و دوست دارم چیزهای جدید یاد بگیرم و قصد دارم تجارب و اطلاعاتم را در این سایت به اشتراک بزارم.

مطالب مرتبط

هویت برند چیست و چگونه می‌توان آن را ساخت؟!

هویت برند چیست و چگونه می‌توان آن را ساخت؟!

1 مرداد 1403

هویت برند چیست و چگونه می‌توان آن را ساخت؟!


اطلاعات بیشتر
ارزش ویژه برند: تعریف، اهمیت، تأثیر بر حاشیه سود و مثال‌ها

ارزش ویژه برند: تعریف، اهمیت، تأثیر بر حاشیه سود و مثال‌ها

20 تیر 1403

ارزش ویژه برند: تعریف، اهمیت، تأثیر بر حاشیه سود و مثال‌ها


اطلاعات بیشتر
5 اردیبهشت 1403

تمام آهنگ های ترند اینستاگرام ( ایرانی و خارجی)


اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

language
  • فارسی
  • English
  • العربیه