یکی از بهترین چیزها در مورد اینترنت نحوه ارتباط متقابل آن است. قبل از اینترنت، رسانه ها به سمتی رفتند.رسانه های اجتماعی این پویایی را از دو جهت تغییر داده است. در حال حاضر، ارتباطات بسیار زیاد است و یک به یک است. به علاوه، با تعداد زیادی یا کانال های اجتماعی و برنامه های پیام رسانی، راه های بیشتری برای دسترسی به مشتریان وجود دارد.
و راههای بیشتری برای دسترسی آنها به شما وجود دارد.اما شما تعجب خواهید کرد که چگونه تعداد کمی از شرکت ها از این فرصت استفاده می کنند تا به طور فعال به صحبت های مشتریان خود گوش دهند.
آنها همه چیز را برای مخاطبان خود تجویز می کنند.مطمئناً ممکن است برخی از کاربران را آزمایش کنند. اما با تعامل مستقیم با مشتریان خود، آنها فرصت بزرگی را از دست می دهند.
مردم به طور فزاینده ای از مارک ها و شرکت هایی که احساس می کنند بخشی از یک جامعه هستند، طرفداری می کنند. آنها احساس می کنند در موفقیت تجارت شما نقش دارند. موفقیت شما برای آنها نیز موفقیت است. اگر باعث نشوید آنها احساس کنند بخشی از کاری هستند که انجام می دهید. می توانید آنها را دور کنید.
یکی از بهترین راه ها برای نزدیک شدن به مشتریان، نظرسنجی کلاسیک است. این یک حرکت ساده می تواند راه زیادی برای سرمایه گذاری مردم در موفقیت کسب و کار شما و ایجاد یک جامعه باشد.
به آنها نشان دهید که برای شما اهمیت دارند
وقتی دوستان و مخاطبین با هم تماس می گیرند و از من مشاوره یا بازخورد می خواهند ، همیشه مفتخرم. این نشانه احترام است. آنها آنقدر به نظر من اهمیت می دهند که به دنبال من می آیند. رابطه بین یک تجارت و مشتریان آن باید به یک شکل عمل کند. شرکت شما کاری را به طور خاص برای مشتریان شما انجام می دهد یا انجام می دهد.
با پرسیدن نظرات آنها به آنها نشان دهید که چقدر برای آنها ارزش قائل هستید. برخی از مشتریان شما زمان زیادی را صرف گفتن نظر خود در مورد شما خواهند کرد. حتی مشتریانی که پاسخ نمی دهند باز هم به نظر شما بیشتر از این است که به جای پول خود از نظرات آنها استفاده کنید.
این نظرسنجی را به سنگ بنایی برای ایجاد یک تجربه عالی از مشتری تبدیل می کند. می توانید نیازهای افراد ، تفاوت های فردی آنها را در نظر بگیرید و به آنها واکنش نشان دهید.
تجربه مشتری اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. در دنیایی با افزایش انتخاب و کاهش قیمت ها، انتظار می رود تجربه مشتری تا سال 2020 بزرگترین تمایز برند باشد.
علاوه بر این ، نشان دادن این که به مشتریان اهمیت می دهید این است که چگونه آنها را عاشق خود کنید. همانطور که قبلاً نوشتم ، شما می توانید عشق را به درآمد تبدیل کنید.
آنها را در توسعه محصول خود مشارکت دهید!
هنگامی که شما در حال ایجاد یک محصول هستید ، از بسیاری از مردم راهنمایی می خواهید.تامین کنندگان شما، تولید کنندگان شما، توسعه دهندگان شما، تیم حقوقی شما و موارد دیگر وجود دارند.اما یکی از گروه هایی که به ندرت ورودی ارائه می دهد؟افرادی که در واقع قصد خرید محصول شما را دارند.
گرفتن نظرات آنها در مرحله توسعه محصول ، آنها را در این فرآیند سرمایه گذاری می کند.این نه تنها راهی موثر برای تحریک یک محصول جدید است، بلکه وقتی افراد احساس می کنند که درگیر هستند، به سفیران تجاری نزدیک تر می شوند.
به موفقیت Kickstarter و دیگر سیستم عامل های تأمین سرمایه جمعی نگاه کنید.
آنها بسیار خوب کار می کنند زیرا از همان ابتدا مشتریان آینده را درگیر می کنند. موفقیت پروژه موفقیت آنها نیز است. مثال MudWatt را در نظر بگیرید.
MudWatt ابزارهای علمی برای کلاس های درس ایجاد می کند که کودکان را قادر می سازد از میکروب های ساکن در گل تولید برق کنند.
هنگامی که آنها به هدف خود یعنی 30،000 دلار رسیدند ، همان کاری را انجام دادند که هر کمپین موفق Kickstarter انجام می دهد: آنها اهداف گسترده ای را برای پیشرفت حتی قبل از پایان کمپین خود اضافه کردند.
اما به جای اضافه کردن موارد اضافی به بالا برای جذب افراد بیشتر ، آنها به جامعه خود بازگشتند و آنها را مورد بررسی قرار دادند. آنها از حامیان خود پرسیدند: “برای یک گل طولانی چه می خواهید؟”
این به ویژه هوشمندانه بود زیرا جامعه حامیان آنها عمدتا متشکل از متخصصان آموزش و پرورش است. ممکن است به اهداف کلاسیک Kickstarter مانند افزودن رنگ بیشتر به یک محصول یا ذکر نام فردی در وب سایت برای حامیان بزرگ علاقه مند نباشند.
نتیجه دو هدف گسترده بود که به طور مستقیم به نیازهای جامعه پاسخ می داد.
البته همانطور که در نمودار بالا مشاهده می کنید ، همه پروژه های Kickstarter موفق نیستند. اما به نوعی ، حتی یک پروژه شکست خورده در Kickstarter را می توان با دید مثبت مشاهده کرد.
یک پروژه شکست خورده به این معنی است که علاقه کافی مشتری وجود نداشت. شکست در Kickstarter بسیار ارزان تر از توسعه یک پروژه ، تولید آن و عدم خرید هیچکس است.
که منطقی به نکته بعدی من می انجامد:
از اشتباهات بپرهیزید!
توسعه محصول حتی برای بزرگترین شرکت های جهان مشکل است.توسعه نرم افزار نیز به زمان و منابع نیاز دارد. اغلب ، هنگامی که یک پلت فرم شروع به کار می کند ، کاربران آن درخواست ویژگی ها و قابلیت های جدید را می کنند.
ایجاد عملکرد اشتباه می تواند محصول شما را در جهت اشتباه سوق داده و کاربران را خاموش کند.
نظرسنجی از کاربران به طور منظم به شما کمک می کند تا نقشه راه محصول خود را به درستی اولویت بندی کنید. یک مثال ساده اولویت بندی توسعه برنامه iPhone در مقابل برنامه Android است. به احتمال زیاد توسعه دهندگان شما آیفون دارند.اما اکثر مردم از Android استفاده می کنند.
هنگامی که پایگاه کاربر شما کوچک است، ممکن است جمعیت جهان را نشان ندهد. بررسی کنید تا مطمئن شوید در حال توسعه برای افرادی هستید که از محصول شما استفاده می کنند.
و گاهی اوقات ، حتی بهترین نیت ها می توانند ضدحمله باشند. به عنوان مثال ، چرا هرگز نباید وب سایت خود را دوباره طراحی کنید.
شما می خواهید یک تجربه جدید زیبا داشته باشید. بازدیدکنندگان شما همان چیزی را که به آن عادت دارند می خواهند.
اگر زمانی را صرف یادگیری خواسته های مشتری خود کنید ، از این اشتباه آسان جلوگیری می شود.
درباره مشتری خود بیشتر بدانید
با پرسیدن سوال از افراد ، اطلاعات بیشتری در مورد آنها می یابیم. یاد می گیریم که آنها چه چیزی را دوست دارند. ما چیزی را می آموزیم که آنها دوست ندارند. ما متوجه می شویم که آنها به چه چیزی نیاز دارند و چه چیزی نیاز ندارند.
این نوع علایق پایه و اساس بازاریابی مبتنی بر علاقه است که هدف گوگل است. آنها مخاطبان را به دسته های مشخص تقسیم می کنند.
اگر می دانید که بسیاری از مشتریان شما علاقه مندان به آشپزی هستند، هدف قرار دادن آنها در کمپین های تبلیغاتی بسیار بسیار آسان تر خواهد بود. می توانید تبلیغات خود را بر روی وب سایت های آشپزی متمرکز کنید ، به عنوان مثال ، حتی اگر محصول شما هیچ ارتباطی با آشپزی ندارد. بازاریابی وابسته فرصتی را برای بازاریابان فراهم می کند که تنها در صورت نزدیک شدن به مشتریان امکان پذیر است. شما باید آنها را درک کنید تا بینش های کاربردی پیدا کنید.
روابط شخصی ایجاد کنید!
هر یک از مشتریان شما فردی متفاوت است. در حالی که محصول شما ممکن است همان کار را انجام دهد ، ممکن است به همان شیوه استفاده نشود.برخی از افراد کاربردهای بسیار نوآورانه ای برای آنچه ارائه می دهید پیدا کرده اند.
شاید دیگران آن را اصلا نفهمیده باشند.هرچه بیشتر با مشتریان خود و تجربیات آنها آشنا شوید، بهتر می توانید هر تجربه ای را برای آنها تنظیم کنید.نظرسنجی ها راهی عالی برای تقسیم بندی مخاطبان به شما می دهند. فرض کنید شما یک نظرسنجی ارسال می کنید و 15 درصد مردم به شما می گویند که تجربه بدی داشته اند.
شما بلافاصله می دانید که این می تواند تأثیر بدی بر تجارت شما داشته باشد زیرا افرادی که تجربه بدی داشته اند بسیار صریح هستند .
اگر ایمیل یا اطلاعات تماس آنها را دارید، می توانید با ارسال تخفیف بزرگ ، پیامی برای آنها ارسال کنید. حداقل می توانید پیشنهاد کنید که اشتباه را اصلاح کنید.
مشکلات را شناسایی کرده و آنها را برطرف کنید
به دنبال همین رویکرد ، بسیاری از مشکلاتی که مشتریان شما تجربه می کنند برای شما و تیم شما نامرئی است .اگر کسی مشکلی را نشان ندهد ، می تواند کاملاً حل نشود. این یک واقعیت برای هر مشاغل است.تنها راه مقابله با این مشکلات، فعال بودن است. به مشتریان خود این فرصت را بدهید که مشکلی را قبل از تسلیم شدن و ترک آن شناسایی کنند.
فرصت ها را شناسایی کرده و از آنها استفاده کنید
طرف دیگر سکه فعال بودن این واقعیت است که مشتریان به شما می گویند چه می خواهند. هنگامی که خواسته های مشتریان به اندازه کافی جمع شود ، می تواند به یک فرصت بزرگ برای تجارت شما تبدیل شود.
نکات مثبت را تقویت کنید !
این نظرسنجی همچنین می تواند مکانیزمی برای نتایج مثبت به خودی خود باشد. یک مطالعه اخیر در هاروارد بیزینس ریویو نشان داد که سوال از مردم در مورد آنچه در شروع نظرسنجی اتفاق افتاده است، در واقع سطح رضایت را افزایش داده و شانس خرید مجدد را افزایش می دهد.
اگر این دلیلی برای بررسی مشتریان شما نیست، من نمی دانم چیست! اکنون که می فهمید چرا باید از مشتریان خود نظر سنجی کنید، می خواهم برخی قوانین را برای ایجاد نظرسنجی های موثر ارائه کنم.سپس، من با برخی از رایج ترین ابزارها برای بررسی مشتریان شما صحبت می کنم.
در واقع نظرسنجی ها بسیار پیچیده هستند. آمارشناسان به داده های واجد شرایط نیاز دارند که سوگیری ها را از بین برده است.
مثال H arvard Business Review در بالا برای هدایت با یک سوال مثبت ممکن است 100٪ دقیق در نظر گرفته نشود.
با این حال ، در بیشتر موارد ، فقط رعایت برخی از قوانین کلی ، اطمینان حاصل می کند که می توانید به نتیجه برسید.
قانون 1. هدف خود را مشخص کنید.
هدف یک نظرسنجی به سادگی این است که “من می خواهم چه چیزی بدانم؟”مهم است که قبل از شروع به این سال پاسخ دهید. شما نمی خواهید اطلاعات و مراحل بیشتری را در نظرسنجی اضافه کنید در صورتی که تنها چیزی که واقعاً می خواهید یک یا دو سوال پاسخ داده شود.
هر نظرسنجی دارای میزان تکمیل است (تعداد افرادی که آن را تکمیل می کنند در مقابل تعداد افرادی که آن را شروع می کنند).عوامل مختلفی می توانند منجر به عدم تکمیل نظرسنجی شوند. بزرگترین این است که چقدر طول می کشد تا نظرسنجی شما تکمیل شود. شما می توانید ببینید که چگونه نرخ رها کردن افزایش می یابد و نظرسنجی ها طولانی تر و طولانی تر می شوند.
شما فقط باید سوالاتی بپرسید که کاملاً می خواهید به آنها پاسخ دهید.سپس ، به عنوان یک قاعده ، همیشه باید چند سوال جمعیت شناختی داشته باشید تا به شما در تقسیم بندی و درک آنها کمک کند.
افرادی که جوانتر هستند و در شهری زندگی می کنند ممکن است نسبت به حومه شهرهای قدیمی استفاده یا نظر متفاوتی از محصول شما داشته باشند. افزودن اطلاعات اولیه جمعیتی به شما امکان می دهد بخش های مختلف مخاطبان خود را بهتر درک کنید.
قانون 2. شفاف سازی کنید.
علاوه بر مختصر کردن نظرسنجی ، باید همه ابهامات را برطرف کنید. سوالات طولانی و طولانی که باعث می شود مردم متوقف شوند و فکر کنند می توانند تکمیل کننده شما را از بین ببرند.سعی کنید کلمات موجود در سوالات خود را طوری مرتب کنید که تا حد امکان مستقیم و واضح باشند.
سوالات مستقیم و بسته واضح تر هستند.
مثال: سو الی که با “آیا شما …” شروع می شود بسته می شود زیرا در واقع دو پاسخ فنی وجود دارد: “بله ، انجام می دهم” و “نه ، ندارم”.
یک مثال دیگر از سوال بسته “آیا تا به حال …” پاسخ این است که “بله ، دارم” یا “نه ، ندارم”.
هنگام استفاده از مواردی مانند مقیاس های خطی (یعنی از 1 تا 10) ، از اعداد تصادفی استفاده نکنید. هیچ کس نمی داند مقیاس 1 تا 7 چیست.
هنگام پرسیدن س relativeالات نسبی ، مانند: “چقدر مارک ما را دوست دارید؟” شما باید از مقیاس به جای پاسخ های پیش ساخته مانند “دوست دارم” یا “این واقعاً کار من نیست” استفاده کنید.
این اصطلاحات محاوره ای برای افراد مختلف معانی کمی متفاوت دارد و می تواند نظرسنجی را گیج کننده کند.
بهتر است خشک باشید و داده های مناسب را بدست آورید تا اینکه سعی کنید با هزینه نظرسنجی خود شخصیت خود را منتقل کنید.
قانون 3. با سوالات آسان شروع کنید.
قبل از اینکه از آنها سوال بزرگ و باز بپرسید ، مردم باید کمی اعتماد به نفس ایجاد کنند.با پرسیدن سوالاتی آسان شروع کنید. “چه مدت است که از محصول ما استفاده می کنید؟” یا “در کدام شهر زندگی می کنید؟”این مکان عالی برای اضافه کردن سوالات بسته شماست که قبلاً به آنها اشاره کردم.
وقتی مردم به چند سوال پاسخ دهند ، احتمال بیشتری وجود دارد که نظرسنجی را تکمیل کنند.اگر با یک سوال دشوار شروع کنید ، بسیاری از افراد بلافاصله تسلیم می شوند. آنها فرض می کنند که کل نظرسنجی شامل سوالات چالش برانگیز است ، حتی اگر تک تک سوالات دیگر آسان و سریع باشند.
قانون 4. از بخش ها استفاده کنید.
بخش ها به مردم کمک می کنند تا بدانند که نظرسنجی چقدر طول می کشد. همچنین به شما کمک می کند تا افراد را تا انتها به طور منطقی هدایت کنید.می توانید قسمتی در مورد شرکت خود ، بخشی در مورد علایق مشتری و بخشی در مورد اطلاعات دموگرافیک وی داشته باشید.بخشها همچنین به ارائه زمینه برای سوالاتی که می پرسید کمک می کند.
اگر شخصی برای پاسخ دادن به پیامی در تلفن خود از نظرسنجی چشم می دوزد و یک دقیقه بعد دوباره برمی گردد ، یک سرصفحه واضح که بخش را توضیح می دهد ، انتخاب محل مورد نظر را برای شما آسان تر می کند.
یا می توانید از افراد بخواهید در صورت پاسخگویی به بخش خاصی از بخش ها بگذرند. به عنوان مثال در یک نظرسنجی در مورد تلفن های هوشمند ، اگر یک مخاطب تلفن هوشمند ندارد ، باید قسمتی را که در آن همه سوالات گوشی های هوشمند را می پرسید حذف کند.
قانون 5. گزینه های زیادی برای سوالات چند گزینه ای ندارید.
مردم موجودات عادت هستند. ما به دادن اطلاعات به روش خاصی عادت می کنیم.اگر سوالات شما از حد معمول دور شود ، با از دست دادن افراد مواجه خواهید شد. سعی کنید سوالات استاندارد را پیدا کنید. سوالاتی مانند “چند سال دارید” نباید به دسته های ناهموار تقسیم شود. شما باید از مدل تبلیغاتی رایج 18-24 ، 25-34 ، 35-44 و غیره پیروی کنید.
این مزیت اضافی این است که به شما امکان می دهد داده های خود را با گزارشات بازار که از خرابی های مشابه استفاده می کنند مقایسه کنید.
قانون 6 هر سوالی را واجب نکنید.
برای نظرسنجی با 5 سوال، پیش بروید و هر سوالی را واجب کنید.اما برای یک نظرسنجی بیشتر مراقب باشید به چه اطلاعاتی نیاز دارید. اگر در حال انجام عملیات جمع آوری داده ها با نظرسنجی خود هستید، باید آدرس ایمیل مورد نیاز را وارد کنید. این امر احتمالاً مانع از مشارکت چند نفر از ترس ارسال هرزنامه می شود. شما برای موفقیت در عملیات خود به آن آدرس های ایمیل نیاز دارید، بنابراین این اولویت شماست.
اگر به دنبال بازخورد مشتری در مورد یک محصول هستید ، من فقط سوالات مربوط به محصول مورد نیاز را مطرح می کنم.برخی از سازندگان نظرسنجی معتقدند همیشه آدرس ایمیل مورد نیاز را حفظ کنید تا بتوانید از نتایج نظرسنجی خود محافظت کنید.
چگونه؟با مشاهده این که چند بار آدرس ایمیل وارد شده است ، می توانید تشخیص دهید که کسی نظرسنجی شما را چندین بار پر کرده است.من فرض می کنم که برای اکثر مردم ، این احتمال کمی وجود دارد که شخصی در خارج از کشور سعی کند داده های شما را منحرف کند. وقتی به سطحی رسیدید که احتمال آن وجود دارد ، احتمالاً نظرسنجی خود را به هر حال به یک متخصص واگذار می کنید.
وقتی به سطحی رسیدید که احتمال آن وجود دارد ، احتمالاً نظرسنجی خود را به هر حال به یک متخصص واگذار می کنید.
فرم های گوگل
یکی از بهترین ابزارها برای نظرسنجی کاملاً رایگان است و در صورت داشتن حساب Gmail می توانید بلافاصله به آن دسترسی پیدا کنید. این فرم های گوگل است. برای ایجاد فرم Google ، به Google Drive خود بروید. روی نماد متشکل از مربع ها در بالا سمت راست پنجره Gmail خود کلیک کنید.
سپس نماد Google Drive را انتخاب کنید.
پس از ورود به حساب Google Drive خود ، روی دکمه New کلیک کنید. شما باید روی گزینه More کلیک کنید زیرا گزینه Google Form را بلافاصله مشاهده نمی کنید.
سپس Google Forms را از منوی کشویی دوم انتخاب کنید.
عالی است ، اکنون شما آماده ایجاد فرم خود هستید.
سوالات و نحوه سازماندهی آنها باید از قبل تعریف شده باشد ، بنابراین من فقط به شما در مورد قابلیت ها و برخی از انواع سوالات می پردازم تا بتوانید یک نظرسنجی موثر و زیبا داشته باشید.
این شکل در ابتدا به نظر می رسد.
اولین کاری که باید انجام دهید اضافه کردن عنوان است. مانند بسیاری از برنامه های Google ، فقط روی جایی که می خواهید ویرایش کنید کلیک کنید.
سپس توضیحات خود را اضافه کنید. توضیحات بسیار مهم است زیرا این نقطه تماس با افرادی است که می خواهند نظرسنجی شما را پر کنند.
توضیحات باید به مردم بگوید که نظرسنجی برای چیست و چرا باید آن را پر کنند.
برای افزودن مورد روی “توضیحات فرم” کلیک کنید.
اکنون آماده هستید که سوالات خود را اضافه کنید. برای شروع ، روی اولین سوال خالی کلیک کنید. گزینه های سوال گسترش می یابد.
پیش فرض Multiple Choice (انتخاب چندگانه) است. وقتی س aالی را در Google Forms تایپ می کنید ، کار بسیار جالبی انجام می دهد. این نوع پاسخ به سوال شما را نشان می دهد.
می توانید روی “افزودن همه” کلیک کنید. این گزینه به طور خودکار گزینه های پاسخ را پر می کند: بله ، نه ، و شاید.
اما بیایید صادق باشیم: شما یا در بازاریابی آنلاین کار می کنید یا کار نمی کنید. بنابراین X کوچک را در سمت راست کلیک کنید تا از گزینه Maybe خلاص شوید.
اکنون شما یک سوال دارید که فقط ممکن است بله و خیر پاسخ دهد. از آنجا که این یک اطلاعات مهم است ، من گزینه “مورد نیاز” را بررسی می کنم تا افراد برای پر کردن فرم من به آن پاسخ دهند.
حالا اجازه دهید سوال دوم را اضافه کنیم. برای انجام این کار ، روی دکمه + در سمت راست کلیک کنید.
این سوال کمی دقیق تر خواهد بود – پاسخ دهنده کجا کار می کند؟ – بنابراین من خودم پاسخ ها را اضافه می کنم. برای انجام این کار ، روی گزینه کلیک کنید و پاسخ را بنویسید.
سپس روی دکمه “افزودن گزینه” در زیر کلیک کنید تا گزینه دوم اضافه شود. سپس آن را بنویسید. ادامه دهید تا زمانی که به تمام پاسخ های احتمالی مورد نیاز خود برسید.
حالا بیایید از سوال متفاوتی استفاده کنیم. یک سوال جدید را شروع کنید و در بالا سمت راست کلیک کنید ، جایی که روی آن چند گزینه ای آمده است. گزینه های متفاوتی در منو وجود دارد ، مانند پاسخ کوتاه ، چک باکس و پاسخ طولانی. ما از گزینه checkboxes استفاده می کنیم که پاسخ دهنده می تواند چندین گزینه را انتخاب کند.
برای تکمیل این گزینه ، همه پاسخ های مربوطه را اضافه کنید. من از این سوال استفاده می کنم که “وظایف دیجیتالی شغل شما چیست؟” پاسخ های احتمالی مواردی مانند مدیریت جامعه ، تبلیغات دیجیتال و ایجاد محتوا است.
استفاده از گزینه checkboxes بسیار مهم است زیرا اکثر کارشناسان دیجیتال وظایف متفاوتی دارند.
در اینجا مثال دیگری وجود دارد که سوالی را مطرح می کند که هدف اصلی نظرسنجی من است: “می خواهید در مورد چه چیزی بیاموزید؟”
و در نهایت ، من می خواهم بیشتر بدانم که مردم درباره محتوای من به طور کلی چه فکر می کنند. ویژگی Linear Slider وجود دارد که واقعاً برای این کار مفید است.
یک سوال واضح بپرسید که می تواند سطوح متفاوتی داشته باشد. من از “چقدر محتوای من به شما در موفقیت در کار شما کمک می کند؟”
می توانید اعداد را از 1 تا هر چیزی که می خواهید تنظیم کنید. من 10 را ترجیح می دهم زیرا مقیاس 1 تا 10 رایج است. نیازی به برچسب ندارید ، اما ترجیح می دهم برای وضوح آنها را اضافه کنم.
همیشه واجد شرایط بودن داده های خود و قرار دادن آنها در متن مفید است. بنابراین باید چند سوال جمعیتی در پایان اضافه کنید.
سوالات متداول عبارتند از:
این اطلاعات به شما کمک می کند تا داده های خود را هنگام تجزیه و تحلیل نتایج نظرسنجی خود فیلتر کنید.
قبل از اینکه به تحلیل بپردازیم ، یک نکته دیگر وجود دارد که می خواهم به آن اشاره کنم. فرم های Google به طور پیش فرض یک رابط بنفش است. با کلیک روی نماد هنر در بالا می توانید به راحتی رابط کاربری را شخصی سازی کنید.
می توانید طرح رنگ را تغییر دهید یا حتی بهتر ، یک تم را از نماد سمت راست پایین انتخاب کنید.
شما می توانید از بین انواع موضوعات و تصاویر سرصفحه را انتخاب کنید تا نظرسنجی شما حرفه ای تر به نظر برسد. همچنین می توانید تصویر خود را بارگذاری کنید.
اکنون شما آماده به اشتراک گذاشتن فرم خود هستید. خیلی راه ها برای انجام دادن این وجود دارد. ابتدا روی دکمه ارسال در بالا سمت راست کلیک کنید.
پنجره ای را مشاهده خواهید کرد که به شما امکان می دهد نظرسنجی خود را با ارسال ایمیل به افراد به اشتراک بگذارید. می توانید آدرس های ایمیل را مستقیماً در کادر وارد کنید.
همچنین گزینه ای وجود دارد که فرم را مستقیماً در ایمیلی که ارسال می کنید درج کنید. به این ترتیب ، مردم مجبور نیستند روی پیوند کلیک کنند. آنها می توانند فوراً نظرسنجی را تکمیل کنند.
سه راه دیگر برای اشتراک گذاری وجود دارد.
من گزینه پیوند را ترجیح می دهم زیرا می توانم پیوند را در همه ارتباطات خود اضافه کنم. روی نماد پیوند و سپس دکمه کپی کلیک کنید.
حالا می توانید آن را هر کجا که می خواهید اضافه کنید.وقتی افراد نظرسنجی شما را پر می کنند ، پاسخ ها به طور خودکار در یک کاربرگ Google ذخیره می شوند. شما می توانید تجزیه و تحلیل خود را در صفحه گسترده انجام دهید یا از گزینه ساده تجسم داده در فرم های Google استفاده کنید.برای دسترسی به آن ، روی برگه پاسخ ها در بالای فرم خود کلیک کنید.
می توانید بین نماهای مختلف یکی را انتخاب کنید. بسته به نوع سوال، Google نتایج را به صورت تصویری به شما نشان می دهد تا بتوانید خرابی ها را به راحتی مشاهده کنید.
وقتی پایین می روم ، بلافاصله می بینم که بازاریابی رسانه های اجتماعی و تبلیغات دیجیتال دو مورد از شایع ترین مسئولیت های شغلی در بین پاسخ دهندگان من هستند.
من همچنین می بینم که ترافیک زیاد موضوع شماره یک است که پاسخ دهندگان می خواهند درباره آن بیاموزند.
اگر می خواهید تجزیه و تحلیل آماری سنگین تری انجام دهید ، می توانید روی دکمه ایجاد صفحه گسترده در بالای برگه پاسخ ها کلیک کنید.
ممکن است بخواهید این کار را انجام دهید تا هر کسی که به نظرسنجی شما پاسخ داد و گفت که در بازاریابی آنلاین کار نمی کند ، از بین برود.یا ممکن است بخواهید فقط افرادی را که مسئول بازاریابی رسانه های اجتماعی هستند ببینید که آنها چه می گویند. در هر صورت ، Google Forms به دلیل سهولت استفاده و رایگان بودن ، گزینه ای مناسب برای نظرسنجی ها است.
میمون نظرسنجی
یکی دیگر از خدمات قابل ذکر Survey Monkey است .
می توانید به صورت رایگان ثبت نام کنید.
بسیاری از قابلیت های فرم های گوگل از نظر ساختن سوالات شما بسیار مشابه است.جایی که Survey Monkey واقعا برتری دارد این است که الگوهای نظرسنجی را ارائه می دهند. برخی رایگان هستند و برخی فقط با نسخه برتر ارائه می شوند. یک الگو می تواند در وقت شما صرفه جویی کند و مطمئن شود که هیچ سوال ارزشمندی را از دست نمی دهید.
یکی دیگر از ویژگی هایی که می خواهم توجه شما را به آن جلب کنم ، برگه منطق است.
هنگامی که در داشبورد Design Survey هستید ، یک برگه در سمت چپ است.
یک متخصص آمارگیری که وظیفه آن انجام نظرسنجی ها است به شما می گوید که ترتیب سوالات در نظرسنجی اهمیت دارد.سوالات می توانند بر سوالات بعدی صرفاً به دلیل نحوه ترتیب آنها تأثیر بگذارند.
Survey Monkey یک ویژگی تصادفی سازی سوال را ارائه می دهد تا مطمئن شوید نتایج مورد نظر شما تحت تأثیر فرم نظرسنجی قرار نمی گیرد.
آخرین چیزی که در مورد Survey Monkey اشاره می کنم این است که تجزیه و تحلیل داده ها بسیار بیشتر از داشبورد Google Forms توسعه یافته است.
می توانید داده های خود را فیلتر کنید ، نتایج مختلف را مقایسه کنید و نماها ایجاد کنید. بسته به اینکه برای چه چیزی فیلتر می کنید ، نمای فقط یک روش برای مشاهده داده های شما است.
شما می توانید فیلتر کنید تا فقط نتایج مشتریان فعلی خود را که بیش از 45 سال سن دارند مشاهده کنید. این یک نظر است.
می توانید این نماها را برای مرجع آسان ذخیره کنید.
نظرسنجی های فیس بوک
همیشه نیازی به یک نظرسنجی جامع ندارید.گاهی اوقات ، یک نظرسنجی ساده در فیس بوک می تواند ترفندی برای جلب رضایت مخاطبان شما انجام دهد. فیس بوک نظرسنجی را در Google جستجو کنید و روی پیوند اول کلیک کنید. این برنامه به نام Polls است.
سپس ، هنگامی که در صفحه برنامه هستید ، روی دکمه Get Started Now کلیک کنید.
سپس یک نام برای نظرسنجی خود در کادر باز شده ایجاد کنید.
از شما خواسته می شود که به برنامه دسترسی به صفحه فیس بوک خود را بدهید.
حالا می توانید نظرسنجی خود را بسازید. برای شروع روی دکمه افزودن سوال کلیک کنید.
درست مانند نمونه های دیگر ، می توانید سوالات خود را مطرح کنید.
در صورت نیاز به پاسخ های احتمالی بیشتر ، روی دکمه افزودن گزینه کلیک کنید.
هنگامی که سوالات خود را آماده کردید ، وقت آن است که پیش نمایش کنید.
حالت پیش نمایش به شما امکان می دهد طرح را تنظیم کنید. مشاهده می کنید که در پیش نمایش تبلیغ وجود دارد. به این ترتیب برنامه Poll for Pages درآمدزایی می کند.
همچنین می توانید نمای موبایل را مشاهده کنید ، که بررسی آن بسیار مهم است. شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که نظرسنجی شما به درستی قالب بندی شده است و سوالات خیلی طولانی نیستند.
در نهایت ، وقتی آماده رفتن هستید ، روی Publish ضربه بزنید.
اگر قصد دارید یک نظرسنجی عمیق انجام دهید که در آن افراد برای تکمیل آن نیاز به زمان قابل توجهی دارند و قصد دارید تجزیه و تحلیل جامع داده ها با نتایج را انجام دهید ، من از نظرسنجی فیس بوک استفاده نمی کنم.
اما وقتی می خواهید یک ثانیه از زمان مخاطبان خود را به خود اختصاص دهید ، نظرسنجی های فیس بوک می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد.
نظرسنجی باید بخشی منظم از استراتژی شما باشد. هر بار که در مورد محصولات یا مشتریان خود س aالی دارید ، به شهود تکیه نکنید. فقط از آنها بپرسید!شگفت زده خواهید شد که چقدر سریع قادر خواهید بود کارهایی را که باید برای موفقیت انجام دهید درک کنید.و چون از مشتریان خود خواسته اید ، می توانید با اطمینان عمل کنید.با بررسی مشتریان خود چه نوع بینش هایی به دست آورده اید.