Homa Radfar logoHoma Radfar logoHoma Radfar logoHoma Radfar logo
  • خانه
  • درباره من
  • وبلاگ
  • حمایت از من
  • تماس با من
کارت امتیازی متوازن چیست؟
  • صفحه نخست
  • وبلاگ مدیریت
  • کارت امتیازی متوازن چیست؟
مدیریت کیفیت جامع (TQM) چیست؟
مدیریت کیفیت جامع (TQM) چیست؟
30 تیر 1400
کتاب صوتی Think Like a Billionaire
کتاب صوتی Think Like a Billionaire
1 مرداد 1400
منتشر شده توسط Homa Radfar در 31 تیر 1400
دسته ها
  • مدیریت
  • وبلاگ
برچسب ها
  • کارت امتیازی متوازن
  • کارت امتیازی متوازن چیست؟
کارت امتیازی متوازن چیست؟

کارت امتیازی متوازن چیست؟

یک کارت امتیازی متوازن (BSC) به عنوان یک سیستم مدیریتی تعریف می شود که بازخورد خود را در مورد فرایندهای تجاری داخلی و نتایج خارجی برای بهبود مستمر عملکرد و نتایج استراتژیک ارائه می دهد. با جمع آوری اقدامات پیرامون فرایندهای داخلی و نتایج خارجی، یک کارت امتیازی متوازن از پیشرفت مستمر در سطح عملکرد و نتایج استراتژیک پشتیبانی می کند.

 

کارت امتیازی متوازن یک ابزار مدیریت استراتژیک است که سازمان را از منظرهای مختلف، معمولاً موارد زیر مشاهده می کند:

  • مالی: دیدگاه سهامداران شما
  • مشتری: آنچه مشتریان شما تجربه و درک می کنند
  • فرایند کسب و کار: فرایندهای کلیدی مورد استفاده شما برای برآوردن و فراتر رفتن از نیازهای مشتری و سهامداران
  • یادگیری و رشد: چگونه تغییرات مداوم و بهبود مستمر را تقویت می کنید

برای هر یک از این دیدگاه ها، کارت امتیازی متوازن شما را ملزم به توسعه معیارها، تعیین اهداف عملکرد و جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها می کند. بنابراین کارت امتیازی شما مکانیزمی کارآمد برای بررسی اجرای استراتژی بر اساس اندازه گیری ارائه می دهد.

 

 

مثال کارت امتیازی متوازن
مثال کارت امتیازی متوازن

دفعات بازدید: کیفیت پیشرفت برگشت به مقاله مبانی ” ابزار برای هر کسی ” برای راهنمایی در ایجاد تغ و متعادل کننده شده و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مثال بالا.

 

مزایای کارت امتیازی متوازن

یک کارت امتیازی متوازن می تواند به سازمان شما کمک کند تا دیدگاه و استراتژی شما را بیان کرده و عمل کند. استفاده از آن برای:

  • ارتباط موثر و سازگار را تسهیل کنید زیرا همه به زبان متریک مشترک صحبت می کنند
  • تمرکز را بر اساس الزامات کلیدی انجام دهید
  • تسهیل در بررسی به طور منظم
  • هماهنگی سازمانی را تضمین کنید

 

تاریخچه کارت امتیازی متوازن

کارت امتیازی متوازن که توسط رابرت کاپلان و دیوید نورتون در اوایل دهه 1990 توسعه یافت ، چیزی فراتر از یک سیستم اندازه گیری است – در واقع این یک سیستم مدیریتی است.

کاپلان و نورتون در کتاب کارت اعتباری متوازن: ترجمه استراتژی به عمل، کارت امتیازی متوازن را به عنوان یک حرکت ضروری از اتکای بیش از حد به اقدامات مالی توصیف می کنند. به گفته کاپلان و نورتون، به دلیل گزارش اقدامات مالی در مورد گذشته، آنها “یک داستان مناسب برای شرکت های عصر صنعتی” ارائه می دهند، اما نه “شرکت های عصر اطلاعات”. در عصر اطلاعات، سازمانها باید “از طریق سرمایه گذاری در مشتریان، تامین کنندگان، کارکنان، فرایندها، فناوری و نوآوری ارزش آینده را ایجاد کنند.”

یک رویکرد کاملاً مالی برای مدیریت سازمان ها کامل نیست، زیرا چشم انداز تجارت را نشان نمی دهد و شاخصی برای آینده نیست. ارزیابی عملکرد سازمانی به شیوه متوازن بر پارامترهای موثر بر کسب و کار شما برای مدیریت بهتر بسیار مهم است.

 

 

 

اشتراک
0
Homa Radfar
Homa Radfar
متخصص دیجیتال مارکتر، طراح سایت، سئوکار هستم. روحیه ای مبتکرانه دارم، از کاری که انجام می دهم لذت می برم و دوست دارم چیزهای جدید یاد بگیرم و قصد دارم تجارب و اطلاعاتم را در این سایت به اشتراک بزارم.

مطالب مرتبط

بوجک هورسمن

بوجک هورسمن

22 اردیبهشت 1402

بوجک هورسمن


اطلاعات بیشتر
انیمیشن لاک پشت قرمز

انیمیشن لاک پشت قرمز

19 اردیبهشت 1402

انیمیشن لاک پشت قرمز


اطلاعات بیشتر
شاهکاری به نام قلعه متحرک هاول

شاهکاری به نام قلعه متحرک هاول

12 اردیبهشت 1402

شاهکاری به نام قلعه متحرک هاول


اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *