یک کارت امتیازی متوازن (BSC) به عنوان یک سیستم مدیریتی تعریف می شود که بازخورد خود را در مورد فرایندهای تجاری داخلی و نتایج خارجی برای بهبود مستمر عملکرد و نتایج استراتژیک ارائه می دهد. با جمع آوری اقدامات پیرامون فرایندهای داخلی و نتایج خارجی، یک کارت امتیازی متوازن از پیشرفت مستمر در سطح عملکرد و نتایج استراتژیک پشتیبانی می کند.
کارت امتیازی متوازن یک ابزار مدیریت استراتژیک است که سازمان را از منظرهای مختلف، معمولاً موارد زیر مشاهده می کند:
برای هر یک از این دیدگاه ها، کارت امتیازی متوازن شما را ملزم به توسعه معیارها، تعیین اهداف عملکرد و جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها می کند. بنابراین کارت امتیازی شما مکانیزمی کارآمد برای بررسی اجرای استراتژی بر اساس اندازه گیری ارائه می دهد.
مثال کارت امتیازی متوازن
دفعات بازدید: کیفیت پیشرفت برگشت به مقاله مبانی ” ابزار برای هر کسی ” برای راهنمایی در ایجاد تغ و متعادل کننده شده و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مثال بالا.
یک کارت امتیازی متوازن می تواند به سازمان شما کمک کند تا دیدگاه و استراتژی شما را بیان کرده و عمل کند. استفاده از آن برای:
کارت امتیازی متوازن که توسط رابرت کاپلان و دیوید نورتون در اوایل دهه 1990 توسعه یافت ، چیزی فراتر از یک سیستم اندازه گیری است – در واقع این یک سیستم مدیریتی است.
کاپلان و نورتون در کتاب کارت اعتباری متوازن: ترجمه استراتژی به عمل، کارت امتیازی متوازن را به عنوان یک حرکت ضروری از اتکای بیش از حد به اقدامات مالی توصیف می کنند. به گفته کاپلان و نورتون، به دلیل گزارش اقدامات مالی در مورد گذشته، آنها “یک داستان مناسب برای شرکت های عصر صنعتی” ارائه می دهند، اما نه “شرکت های عصر اطلاعات”. در عصر اطلاعات، سازمانها باید “از طریق سرمایه گذاری در مشتریان، تامین کنندگان، کارکنان، فرایندها، فناوری و نوآوری ارزش آینده را ایجاد کنند.”
یک رویکرد کاملاً مالی برای مدیریت سازمان ها کامل نیست، زیرا چشم انداز تجارت را نشان نمی دهد و شاخصی برای آینده نیست. ارزیابی عملکرد سازمانی به شیوه متوازن بر پارامترهای موثر بر کسب و کار شما برای مدیریت بهتر بسیار مهم است.