Homa Radfar logoHoma Radfar logoHoma Radfar logoHoma Radfar logo
  • خانه
  • درباره من
  • وبلاگ
  • حمایت از من
  • تماس با من
گسترش عملکرد کیفیت (QFD) چیست؟
  • صفحه نخست
  • وبلاگ مدیریت
  • گسترش عملکرد کیفیت (QFD) چیست؟
میز صدای مشتریان (VOCT)
میز صدای مشتریان (VOCT)
1 مرداد 1400
تحلیل علل ریشه‌ای (RCA) چیست؟
تحلیل علل ریشه‌ای (RCA) چیست؟
3 مرداد 1400
منتشر شده توسط Homa Radfar در 2 مرداد 1400
دسته ها
  • مدیریت
  • وبلاگ
برچسب ها
  • QFD
  • گسترش عملکرد کیفیت (QFD) چیست؟
گسترش عملکرد کیفیت (QFD) چیست؟

گسترش عملکرد کیفیت (QFD) چیست؟

هر سازمانی مشتری دارد. برخی فقط مشتریان داخلی دارند، برخی فقط مشتریان خارجی دارند و برخی دیگر هر دو را دارند. وقتی در حال کار برای تعیین آنچه باید برای جلب رضایت یا حتی لذت مشتریان خود انجام دهید، استقرار عملکرد با کیفیت یک ابزار ضروری است.

  • زمینه
  • روش شناسی
  • منابع QFD

 

زمینه

QFD یک روش متمرکز برای گوش دادن دقیق به صدای مشتری  و سپس پاسخگویی موثر به آن نیازها و انتظارات است.

QFD برای اولین بار در اواخر دهه 1960 به عنوان نوعی تجزیه و تحلیل علت و معلولی در ژاپن توسعه یافت، در اوایل دهه 1980 به ایالات متحده آورده شد. این محبوبیت اولیه در نتیجه موفقیت های بی شمار در صنعت خودرو به دست آمد.

 

روش شناسی

در QFD، کیفیت معیار رضایت مشتری از یک محصول یا خدمات است. QFD یک روش ساختارمند است که از هفت ابزار مدیریت و برنامه ریزی  برای شناسایی و اولویت بندی سریع و موثر انتظارات مشتریان استفاده می کند.

با ماتریس اولیه، که معمولاً خانه کیفیت نامیده می شود  (شکل 1)، روش QFD بر مهمترین ویژگیها یا ویژگیهای محصول یا خدمات تمرکز می کند. اینها از عواطف، خواسته ها و باید های مشتری تشکیل شده است. (به مدل کانو از درک مشتری در مقابل واقعیت مشتری مراجعه کنید.)

هنگامی که ویژگیها و ویژگیها را اولویت بندی کردید، QFD آنها را در عملکرد سازمانی مناسب برای عمل به کار می گیرد، همانطور که در شکل 2 نشان داده شده است. بنابراین، QFD به کارگیری ویژگیهای مشتری مداری در عملکردهای مسئول یک سازمان است.

 

 

استقرار عملکرد کیفیت: مهمترین ویژگیها یا ویژگیهای محصول/خدمات
خانه قالب و مزایای با کیفیت

تابع کیفیت استقرار ویژگی های مشتری مداری به وظایف سازمانی مسئول
رابطه آبشار ماتریس های QFD

اشتراک
0
Homa Radfar
Homa Radfar
متخصص دیجیتال مارکتر، طراح سایت، سئوکار هستم. روحیه ای مبتکرانه دارم، از کاری که انجام می دهم لذت می برم و دوست دارم چیزهای جدید یاد بگیرم و قصد دارم تجارب و اطلاعاتم را در این سایت به اشتراک بزارم.

مطالب مرتبط

تجربه مشتری (CX) چیست؟

تجربه مشتری (CX) چیست؟

11 مهر 1402

برنامه تجربه مشتری (CX) چیست؟


اطلاعات بیشتر
راهنمای کامل تجربه مشتری (CX)

راهنمای کامل تجربه مشتری (CX)

10 مهر 1402

راهنمای کامل تجربه مشتری (CX)


اطلاعات بیشتر
هزینه جذب مشتری (CAC) چیست و چطور محاسبه می‌شود؟

هزینه جذب مشتری (CAC) چیست و چطور محاسبه می‌شود؟

7 مهر 1402

هزینه جذب مشتری (CAC) چیست و چطور محاسبه می‌شود؟


اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *