Homa Radfar logoHoma Radfar logoHoma Radfar logoHoma Radfar logo
  • خانه
  • درباره من
  • وبلاگ
  • حمایت از من
  • تماس با من
تجزیه و تحلیل میدان نیرو
  • صفحه نخست
  • وبلاگ مدیریت
  • تجزیه و تحلیل میدان نیرو
۵S چیست؟ نحوه پیاده‌سازی آن چگونه است؟
۵S چیست؟ نحوه پیاده‌سازی آن چگونه است؟
24 تیر 1400
بازاریابی هدف چیست؟
بازاریابی هدف چیست؟
26 تیر 1400
منتشر شده توسط Homa Radfar در 25 تیر 1400
دسته ها
  • مدیریت
  • وبلاگ
برچسب ها
  • تجزیه و تحلیل میدان نیرو
تجزیه و تحلیل میدان نیرو

تجزیه و تحلیل میدان نیرو

تجزیه و تحلیل میدان نیرو یک ابزار اساسی برای تجزیه و تحلیل علت اصلی است که می تواند به شما در انجام اقدامات پس از شناسایی علت اصلی کمک کند. این تکنیک بر این فرض استوار است که هر موقعیتی نتیجه نیروهای موافق و مخالف حالت فعلی در تعادل است. مقابله با نیروهای مخالف و/یا افزایش نیروهای مطلوب، با تقویت نقاط مثبت و حذف یا کاهش منفی، باعث ایجاد تغییر می شود.

تجزیه و تحلیل میدان نیرو موارد زیر را انجام می دهد:

  • نقاط مثبت و منفی یک موقعیت را ارائه می دهد تا به راحتی قابل مقایسه باشند.
  • همه جنبه های ایجاد تغییر مورد نظر را در نظر می گیرد.
  • توافق درباره اولویت نسبی عوامل در هر طرف ترازنامه را تشویق می کند.
  • تأمل صادقانه را در ریشه های اساسی یک مشکل و راه حل آن تشویق می کند.

فرایند تجزیه و تحلیل میدان نیرو

تجزیه و تحلیل میدان نیرو را از طریق مراحل زیر انجام دهید:

  1. اشفتگی فکری موقتی همه نیروهای ممکن در داخل و خارج از سازمان است که می تواند به نفع یا علیه راه حل کار است.
  2. قدرت هر یک از نیروها را ارزیابی کنید.
  3. نیروها را در نمودار میدان نیرو قرار دهید، به طوری که طول هر پیکان در نمودار متناسب با قدرت نیرویی باشد که نشان می دهد.
  4. برای هر نیرو، به ویژه نیروهای قوی تر، نحوه افزایش نیروهای تغییر و کاهش نیروهای مخالف را مورد بحث قرار دهید.

مثال

یک مرکز جراحی مطب نیاز به کشف استفاده بیماران از مکمل های گیاهی و دستور دادن به آنها برای قطع مصرف مدتی قبل از عمل جراحی داشت. این مرکز در مورد اقدامات مختلفی تصمیم گیری کرد. برخی حول مصاحبه تلفنی قبل از عمل که چند روز قبل از عمل انجام شده بود می چرخید:

  • اختصاص دو “اتاق خاموش” که این مصاحبه ها را در آن انجام می دهند.
  • دستور دادن به مصاحبه کنندگان برای فشار دادن به سوالات مربوط به استفاده بیماران از مکمل ها.
  • تهیه راهنمای مصاحبه/چک لیست که در آن مصاحبه کننده می تواند پاسخ های به دست آمده را برای ثبت پاسخ ها بررسی کند.
  • در دراز مدت، استخدام حداقل یک پرستار با مهارت های زبانی فراتر از انگلیسی.

تیم تجزیه و تحلیل با درک اینکه برخی از این راهکارها ممکن است با مقاومت کارکنان یا بیماران روبرو شود، تصمیم گرفت وضعیت اجرا را با استفاده از تجزیه و تحلیل میدان نیرو ارزیابی کند. تجزیه و تحلیل در شکل 1 نشان داده شده است و خجالت یا بی میلی بیماران را در پاسخگویی صادقانه به عنوان جدی ترین مانع مشخص کرده است. به نفع پیاده سازی، احتمال بسیار بیشتر
اجتناب از عوارض مربوط به مکمل ها باید مصاحبه کنندگان را در دستیابی به پاسخ های مداوم ترغیب کند.

شکل 1: مثال تجزیه و تحلیل میدان نیرو
مثال تجزیه و تحلیل میدان نیرو

اشتراک
0
Homa Radfar
Homa Radfar
متخصص دیجیتال مارکتر، طراح سایت، سئوکار هستم. روحیه ای مبتکرانه دارم، از کاری که انجام می دهم لذت می برم و دوست دارم چیزهای جدید یاد بگیرم و قصد دارم تجارب و اطلاعاتم را در این سایت به اشتراک بزارم.

مطالب مرتبط

تجربه مشتری (CX) چیست؟

تجربه مشتری (CX) چیست؟

11 مهر 1402

برنامه تجربه مشتری (CX) چیست؟


اطلاعات بیشتر
راهنمای کامل تجربه مشتری (CX)

راهنمای کامل تجربه مشتری (CX)

10 مهر 1402

راهنمای کامل تجربه مشتری (CX)


اطلاعات بیشتر
هزینه جذب مشتری (CAC) چیست و چطور محاسبه می‌شود؟

هزینه جذب مشتری (CAC) چیست و چطور محاسبه می‌شود؟

7 مهر 1402

هزینه جذب مشتری (CAC) چیست و چطور محاسبه می‌شود؟


اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *