انسان رنگ را دوست دارد. در مهد کودک، همه می خواهند بزرگترین جعبه مداد رنگی یا بزرگترین انتخاب مداد رنگی داشته باشند. جذابیت نیز با گذشت زمان کاهش نمی یابد. رنگها پیامها را منتقل می کنند، احساسات را برمی انگیزند و به چیزهای روزمره درخشندگی می بخشند.
رنگ همچنین نقش مهمی در آرم ها دارد. از میدان تایمز در نیویورک دیدن کنید و بارهای حسی زیادی از لوگوهای تجاری را مشاهده خواهید کرد که توجه شما را جلب می کنند. برخی از رنگهای آرام اما چشم نواز استفاده می کنند، در حالی که دیگران برای جیغ جیغ می کشند.
رنگهای خاص چه می گویند و چگونه مارک های معروف از آنها به نفع خود استفاده کرده اند؟ این اینفوگرافیک نمونه هایی را ارائه می دهد که هر کسب و کاری می تواند از آن درس بگیرد.
رنگ زرد رنگ خورشید است. به این ترتیب، به راحتی می توان فهمید که چرا رنگ زرد احساس خوش بینی ، شفافیت و گرما را برمی انگیزد. رنگ زرد نیز یک رنگ غنی است. طلا و گنج را به یاد می آورد مزیت دیگر رنگ زرد این است که چون بسیار روشن است، حتی در محیط های شلوغ نیز می تواند برجسته شود.
مارک هایی که می خواهند لبخند بر لب مصرف کنندگان بگذارند، از قدرت زرد استفاده می کنند. با این حال ، همه آنها به طور یکسان از رنگ زرد استفاده نمی کنند. به عنوان مثال، طاق های طلایی مک دونالد دوستدار بچه ها و سرگرم کننده هستند در حالی که سپر قهوه ای و طلایی UPS با وقار و کمی ظریف تر است. تراشه های خورشیدی از رنگ زرد بسیار عالی استفاده می کنند، زیرا نام محصول تصویر نزدیک ترین ستاره ما را تداعی می کند. طراح لوگو شهر نیویورک ، The Logo Company توضیحات بیشتری را در زیر توضیح می دهد.
CAT به طور کلی از رنگ زرد استفاده می کند. ماشین آلات آنها جزء اصلی در صنعت ساخت و ساز است ، جایی که ایمنی در اولویت است. رنگ زرد نشان دهنده احتیاط است.
نارنجی رنگی است که اجازه نمی دهد کسی بدون نگاه کردن از کنار آن بگذرد. در میان جمعیت متمایز می شود و پیامی ارسال می کند که می گوید: “من نمی ترسم در مرکز توجه باشم.” نارنجی خلاق ، جوان و مشتاق است.
Hooters از رنگ نارنجی استفاده می کند. در حالی که برخی افراد ممکن است کد لباس مارک را تأیید نکنند، شرکت سعی نمی کند هویت خود را پنهان کند. هارلی دیویدسون همچنین از رنگ نارنجی به عنوان عنصر کلیدی در لوگوی خود استفاده می کند. ترکیب نارنجی با سیاه و سفید برخی از کیفیت “در چهره شما” را از بین می برد و با سایر رنگها همراه می شود و یک لوگو سخت و جذاب ایجاد می کند.
نارنجی رنگی دوست داشتنی برای بچه ها است. پاشیدن پرتقال نیکلدئون توجه ذهن جوانان را در سراسر جهان به خود جلب می کند و نوشابه های پرتقالی Fanta و Crush به راحتی در افرادی که دندان شیرین دارند فریب می دهند.
رنگ قرمز در واقع می تواند ضربان قلب افراد را هنگامی که به آن نگاه می کند افزایش دهد. این یک رنگ قدرتمند است که گرم، هیجان انگیز، س-ک-سی و فوری است. این رنگ خون و عاشقانه، علائم ایست و رزهای کلاسیک است.
این رنگ تند در صنعت سرگرمی به خوبی کار می کند. لوگوی نینتندو فونت ساده ای دارد و تقریباً هیچ تصویری ندارد، اما استفاده از رنگ قرمز آن را برجسته می کند. Netflix نیز از رنگ قرمز استفاده می کند. لوگوی آن یک مستطیل ساده با حروف برجسته است.
خرده فروشان مانند K-Mart و Target نیز از رنگ قرمز استفاده می کنند. احساس فوریت قرمز ممکن است مردم را مجبور به خرید کند ، به ویژه هنگامی که فروش در آخرین ساعات خود است.
کوکاکولا از جذابیت استقبال کننده قرمز استفاده می کند. لوگوی این برند ، همراه با تبلیغات این شرکت، این نوشیدنی را به چیزی تبدیل می کند که مثبت و محبت را به یاد می آورد.
بنفش رنگ خانواده سلطنتی است. این تصویری از عظمت، رفاه و عرفان را به ذهن متبادر می کند. تخیل را فعال کرده و چشم ها را مجذوب خود می کند. مارک ها از رنگ و بوی سلطنتی بنفش استفاده می کنند ، “هر چیزی ممکن است” برای جذب مشتریانی که به دنبال تجربه ای هستند که یک قدم از معمول فاصله دارد.
کانال Syfy نمونه بارزی از نام تجاری است که از رنگ بنفش استفاده می کند. آنها رنگ را با یک فونت جسورانه و مدرن بدون سریف ترکیب می کنند. این ترکیب برای کانالی مناسب است که با محالات باشکوه سروکار دارد. محصولات موی Aussie نیز از رنگ بنفش استفاده می کنند. حالت دادن به مو یک تلاش خلاقانه است و استرالیا نیز نمادی برای اکتشاف است.
رنگ بنفش حسی را با خود به همراه دارد. خواهران بزرگ هال مارک و برادران بزرگ هر دو از رنگ بنفش استفاده می کنند. کارت های تبریک حکمت را ارائه می دهند و خدمت به عنوان مربی برای کودکان ، عملی است که شخص عاقل و مایل به غرق شدن در کارهای جدید است.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که در یک روز روشن کنار اقیانوس بنشینید یا به آسمانی بی عیب و نقص خیره شوید تا بدانید آبی یک رنگ آرامش بخش است. اقیانوس و آسمان نیز مانند آبی قدرتمند هستند. در واقع ، رنگ آبی احساس قدرت، قابلیت اطمینان و آرامش را منتقل می کند.
مارک های فناوری مانند Dell ، IBM ، Intel و AT&T از پیام قابل اعتماد آبی استفاده می کنند. آنها محصولاتی را ایجاد می کنند که مردم روز به روز به آنها تکیه می کنند. مارک هایی که لوازم و ماشین آلات می فروشند آبی را نیز دوست دارند. GE و فورد هر دو از آن استفاده می کنند.
خط پایینی روی آبی؟ این رنگی مناسب برای هر شرکتی است که به حرفه ای بودن ، قابلیت اطمینان و سرسختی خود می بالد.
زمین ممکن است سیاره آبی باشد، اما رنگ سبز زیادی نیز در اینجا وجود دارد. رنگ سبز آرام و آرام است و ایده رشد را منتقل می کند.
بسیاری از مارک هایی که محصولاتشان با محیط زیست سروکار دارند از رنگ سبز استفاده می کنند. جان Deere ، Animal Planet و Girl Scouts همگی از این رنگ استفاده می کنند. البته ارزش سبز فراتر از شرکت های متمرکز بر طبیعت است. Whole Foods از این واقعیت استفاده می کند که مردم رنگ سبز را با سلامتی مرتبط می دانند.
از نظر فنی ، سیاه و سفید رنگ نیستند. سیاه عدم وجود رنگ است و سفید ترکیبی از همه رنگها است. با این وجود، اگر از تکنیک ها بگذریم، سیاه و سفید – همراه با دیگر رنگهای خنثی – باعث ایجاد لوگوهای چشمگیر می شود.
رنگ مشکی حرفه ای و معتبر است، اما می تواند تند هم باشد. رنگ سفید تمیز و خالص است. استفاده از آنها در کنار هم باعث ایجاد یک لوگو می شود که جاودانه و زیبا است. نایک و پوما از رنگ مشکی برای روحیه تند استفاده می کنند، در حالی که روزنامه ها و دیگر نشریات از سیاه و سفید برای تعادل و سادگی این ترکیب استفاده می کنند.
خاکستری نیز نقش مهمی در دنیای لوگو ایفا می کند، به ویژه هنگامی که به رنگ نقره ای درخشان است. شرکت های خودروسازی مانند مرسدس بنز و هوندا از لوگوهایی استفاده می کنند که دارای نقره هستند.
روانشناسی رنگ موضوعی عمیق است که دانشمندان و افراد غیر معمول را مجذوب خود می کند. با این حال، هر کسی می تواند اصول اولیه را درک کرده و از آن اصول برای طراحی یک لوگوی موثر استفاده کند.