چه چیزی در مورد مارک های خاصی وجود دارد که ما را به بازگشت باز می دارد؟ چه چیزی آنها را مجبور می کند زمان، پول یا تلاش بیشتری را برای سایر گزینه ها صرف کنیم؟ قیمتش هست؟ شاید راحتی؟ و یا چیزی بیشتر است؟
مارک ها و کسب و کارهایی که ما واقعاً با آنها ارتباط داریم، فراتر از عرضه محصول یا خدمات هستند. آنها یک هدف را نشان می دهند، مأموریتی که ما می توانیم از آن پشت سر بگذاریم. این را می توان در نحوه تعامل آنها با مشتریان ، سازمان ها و جوامعی که از آنها پشتیبانی می کنند و حتی نحوه توسعه محصولات خود نشان داد. و هیچ راهی بهتر برای صاحب مشاغل وجود ندارد که این هدف را به نمایش بگذارد، سپس از طریق بیانیه ماموریت به خوبی نوشته شده است.
بیانیه ماموریت یک بیانیه ساده عمل گرا است که هدف شرکت شما را توضیح می دهد. این کار خلاصه ای از آنچه شرکت شما برای مشتریان، کارکنان و مالکان انجام می دهد و به طور معمول شامل توضیحات کلی سازمان شما، عملکرد اصلی آن و اهداف آن است. به طور خلاصه، شما توضیح می دهید که چه کار می کنید و چرا این کار را در بیانیه ماموریت انجام می دهید.
بسته به تمرکز کسب و کار شما، بیانیه ماموریت شما ممکن است حتی گسترده تر باشد. نه تنها نحوه خدمات رسانی به مشتریان و کارکنان خود، بلکه جامعه خود و کل جهان را توضیح دهید. برخی از مشاغل حتی تصمیم می گیرند این آرزوی بزرگتر را به آنچه به عنوان بیانیه چشم انداز معروف است ، تفکیک کنند.
بیانیه چشم انداز دقیقاً همان چیزی است که به نظر می رسد. این یک چشم انداز برای جهت شرکت شما و آنچه که آرزو دارد باشد است.
اگر ما به OKR (اهداف و نتایج کلیدی) نگاه می کردیم، این به عنوان هدف بزرگ شما عمل می کرد. سپس بیانیه ماموریت شما نتایج کلیدی یا گام هایی است که باید برای رسیدن به آن انجام دهید. باز هم ، این معمولاً نمایانگر آرزوی هدف کسب و کار شما است. این بدان معنا نیست که هدف نهایی بیانیه غیرممکن است، اما منظور آن چیزی است که شما خود و کسب و کار خود را برای رسیدن به آن تحت فشار قرار می دهید.
این دو عبارت واقعاً قابل تعویض نیستند. آنها هر دو هدف و اهداف کسب و کار شما را منعکس می کنند، اما اهداف کاملاً متفاوتی را ارائه می دهند. بیانیه ماموریت شما باید به عنوان نقشه راه برای دستیابی به بیانیه چشم انداز شما عمل کند. و بیانیه چشم انداز شما باید به عنوان چراغ راهنمای آرزوهای کسب و کار شما عمل کند.
اینها می توانند بیانیه های کتبی کاملاً جداگانه برای تجارت شما باشند، یا می توانند در یک بیانیه ماموریت جامع تر ترکیب شوند. داشتن هر سه مورد به شما امکان می دهد از آنها برای اهداف مختلف تجاری استفاده کنید، بنابراین ممکن است ارزش ایجاد تغییرات در طول زمان را داشته باشد.
در مورد تغییرات، توجه به این نکته ضروری است که بیانیه ماموریت شما به مرور با پیشرفت و تغییر کسب و کار شما تکامل می یابد. بنابراین، در صورت لزوم از تعدیل نترسید و از جستجوی نسخه کامل بیانیه ماموریت خود اجتناب کنید.
من 30 سال رابطه عشق و نفرت با اظهارات ماموریت داشتم. هزاران خوانده ام وقتی بیانیه مأموریت یک تجارت را آنقدر خوب تعریف می کند که من احساس می کنم استراتژی است – که واقعاً اتفاق می افتد – و زمانی که بیانیه ماموریت عمومی ، قدیمی و کاملاً بی فایده است از آن متنفرم.
فقط به این دلیل که یک طرح تجاری سنتی اغلب شامل بیانیه ماموریت است، دلیلی برای انجام آن نیست. اگر قرار نیست برای شما مفید باشد و به راهنمایی کسب و کار شما کمک کند، خود را به زحمت نیندازید. اکثریت قریب به اتفاق بیانیه های ماموریت فقط تبلیغات بی معنی هستند که می توانند برای توصیف هر مشاغل مورد استفاده قرار گیرند.
فقط به این دلیل که برخی چک لیست ها یا کارشناسان گفته اند مجبور به نوشتن بیانیه ماموریت نشدید. در واقع سایت هایی وجود دارد که از نحوه استفاده اکثر عبارات مأموریت از جمله های مبهم و پر صدا برای گفتن چیزی مضحک است. شما باید یک بیانیه ماموریت ارسال اگر شما می خواهید برای اضافه کردن وضوح به اهداف کسب و کار خود را و شما می خواهید برای دریافت کارکنان خود را، سرمایه گذاران و مشتریان به درک آنچه سازمان شما همه چیز در مورد.
ایجاد اولین بیانیه ماموریت شرکت شما یا نوشتن یک بیانیه جدید یا تجدید نظر شده، فرصتی است برای تعیین اهداف، اخلاق ، فرهنگ و هنجارهای شرکت برای تصمیم گیری. برنامه روزانه مشاغل گاهی اوقات مانع می شود و تجدید سریع با بیانیه ماموریت به شما کمک می کند یک قدم به عقب بردارید و مهمترین چیز را به خاطر بسپارید: سازمان یک هدف دارد.
بنابراین چگونه می توانید بیانیه ماموریت مفیدی ارائه دهید؟ در طول دهه هایی که برای خواندن، نوشتن و ارزیابی برنامه های تجاری صرف کرده ام، فرایندی را برای توسعه بیانیه ماموریت مفید ارائه کرده ام و این امر به این پنج مرحله خلاصه می شود.
یک داستان واقعاً خوب برای تعیین نیاز ، یا نیاز ، یا-اگر اصطلاحات اصطلاحاتی را دوست دارید-به اصطلاح “چرا خرید” توضیح می دهد. این مشتری هدف یا “شخصیت خریدار” را تعریف می کند. و این نشان می دهد که کسب و کار شما چگونه متفاوت از اکثر دیگران یا حتی منحصر به فرد است. این امر تفکر در مورد آنچه یک تجارت نیست ، آنچه انجام نمی دهد را ساده می کند.
تصور کنید یک شخص واقعی تصمیم می گیرد آنچه را که می فروشید بخرد. چرا آنها آن را می خواهند؟ آنها چگونه کسب و کار شما را پیدا کردند؟ چه فایده ای برای آنها دارد؟ هرچه داستان دقیق تر باشد ، بهتر است. و این را برای جمله بندی بیانیه ماموریت واقعی در نظر داشته باشید: “هرچه ملموس تر، بهتر”.
این به معنای واقعی کلمه بخشی از بیانیه ماموریت نیست. درعین حال ، هنگام نوشتن بیانیه ماموریت، یک چیز مهم است. در پس زمینه ، بین کلمات است. اگر در شروع کار با مشکل روبرو هستید ، فهرستی سریع از کارهایی که شرکت شما انجام می دهد و انجام نمی دهد تهیه کنید.
بیانیه ماموریت خود را با خوبی که انجام می دهید شروع کنید. از داستان تعیین کننده بازار خود استفاده کنید تا از هر چیزی که باعث می شود کسب و کار شما برای مشتری مورد نظر شما خاص باشد مطلع شوید.
کسب و کار خود را دست کم نگیرید: برای انجام کارهای خوب نیازی به درمان سرطان یا جلوگیری از تغییرات آب و هوایی جهانی ندارید. برای مثال ارائه تعمیرات اتومبیل قابل اعتماد، که با سیاست های منحصر به فرد شما به تخصص شما در همسایگی محدود شده است، کار خوبی را انجام می دهد. بنابراین ارائه غذاهای آهسته عالی در همسایگی شما، با تأکید بر ارگانیک و محلی، با قیمت برتر.
این است بخشی از بیانیه ماموریت خود را، و یک بخش حیاتی بسیار که نوشتن آن را.
اگر تجارت شما برای جهان خوب است ، آن را در اینجا نیز وارد کنید. اما ادعاهایی که درباره جهان مفید است باید معنادار باشد و از سایر مشاغل متمایز باشد. اگر واقعاً صحت دارد و به آن پایبند هستید، کلمات “تمیز” یا “سبز” را اضافه کنید. فقط آن را نگویید ، مخصوصاً اگر مهم نباشد یا همیشه درست باشد.
به عنوان مثال، بیانیه ماموریت Apple Computer 2020 این است:
اپل با معرفی مکینتاش در سال 1984 انقلابی در فناوری شخصی ایجاد کرد. امروزه اپل با آیفون ، آیپد، مک، اپل واچ و اپل تی وی پیشتاز نوآوری در جهان است. چهار پلتفرم نرم افزاری اپل – iOS ، macOS ، watchOS و tvOS – تجربیات یکپارچه ای را در همه دستگاه های اپل ارائه می دهند و به مردم با خدمات پیشرفته از جمله App Store ، Apple Music ، Apple Pay و iCloud قدرت می دهند. بیش از 100000 کارمند اپل متعهد هستند که بهترین محصولات روی زمین را تولید کنند و جهان را بهتر از آنچه که ما می بینیم ترک کنند. “
آن یکی بدیهی است که آزمون تعریف شرکت با رنگ های پررونق را پشت سر می گذارد. هیچ کس نمی تواند آن ماموریت را با تبلیغات عمومی اشتباه بگیرد. و این یک تغییر جالب از ماموریت اولیه است که توسط بنیانگذار استیو جابز تعریف شده است:
“برای کمک به جهان با ایجاد ابزارهایی برای ذهن که بشر را پیش می برد.”
از سوی دیگر ، Ikea بیانیه ماموریت خود را با چیزی شروع می کند که می تواند هر شرکتی در هر کجا باشد. “چشم انداز ما ایجاد زندگی روزمره بهتر برای بسیاری از مردم است.” به اعتبار آن ، “بقیه ماموریت” را که فقط می تواند IKEA باشد تعریف می کند:
“ما این امکان را با ارائه طیف گسترده ای از محصولات طراحی شده و کاربردی برای اثاثیه منزل با قیمت های بسیار پایین فراهم می کنیم تا افراد ممکن است بتوانند از عهده آنها برآیند.”
و توجه داشته باشید ، در این بیانیه ماموریت ، چگونه Sweetgreen یک دیدگاه جهانی را در یک بیانیه ماموریت محصول گرا ترکیب می کند:
“Sweetgreen در سال 2007 تاسیس شد ، مقصدی برای غذاهای خوشمزه است که هم برای شما مفید است و هم با ارزش های شما مطابقت دارد. ما مواد اولیه محلی و ارگانیک را از کشاورزانی که می شناسیم و شرکایی که به آنها اعتماد داریم ، تهیه می کنیم ، از جوامع خود حمایت می کنیم و روابط معنی داری با اطرافیانمان ایجاد می کنیم. ما برای ایجاد تجربیاتی که در آن اشتیاق و هدف با هم ترکیب می شوند ، وجود داریم. “
مشاغل خوب برای کارکنان خود نیز مفید است یا دوام نمی آورد. حفظ کارکنان برای نتیجه نهایی بهتر از گردش مالی است. فرهنگ شرکت اهمیت دارد. پاداش دادن و ایجاد انگیزه در افراد اهمیت دارد. بیانیه ماموریت می تواند تعریف کند که کسب و کار شما به کارکنان خود چه چیزی ارائه می دهد.
توصیه من این است که شما به سادگی ادعا نکنید که کسب و کار چگونه برای کارکنان خوب است – شما آن را اینجا و سپس برای همیشه تعریف می کنید.
ویژگیهایی مانند انصاف ، تنوع ، احترام به ایده ها و خلاقیت، آموزش ، ابزارها ، توانمندسازی و مواردی از این دست ، واقعاً اهمیت دارد. با این حال ، از آنجا که هر کسب و کاری در حال حاضر حداقل می گوید که این موارد را در اولویت قرار می دهد، برای تمایز و راهی تلاش کنید تا اهداف کلی مشخص تر و مشخص تر شوند.
با این بخش از بیانیه ماموریت ، یک معضل داخلی وجود دارد. از یک سو ، برای همه افراد درگیر خوب است که از بیانیه ماموریت برای تعیین آنچه شما برای کارکنان در کسب و کار خود می خواهید استفاده کنند. از سوی دیگر ، انجام این کار بدون افتادن در دام گفتن آنچه هر کسب و کار دیگری می گوید ، دشوار است.
بیان اینکه شما برای غرامت عادلانه ، فضای رشد، آموزش، محیط کار سالم و خلاق و احترام به تنوع ارزش قائل هستید ، احتمالاً ایده خوبی است ، حتی اگر آن بخش از بیانیه ماموریت شما منحصر به فرد نباشد. این به این دلیل است که بیانیه ماموریت می تواند به عنوان یک یادآور-برای صاحبان ، ناظران و کارگران-و به عنوان اهرمی برای خودکفا شدن عمل کند.
اگر دیدگاه خاصی در مورد رابطه خود با کارکنان دارید، آن را در بیانیه ماموریت بنویسید. اگر کسب و کار شما با خانواده ها یا محیط های کار مجازی از راه دور دوستانه است ، آن را در ماموریت خود قرار دهید.
و این در اظهارات ماموریت نادر است. اکثریت قریب به اتفاق بر پیام رسانی برای مشتریان تمرکز کرده اند. توصیه من در اینجا یک قاعده نیست. من آن را شامل می کنم زیرا این عمل خوب است، حتی اگر رایج نباشد.
به عنوان مثال ، در حالی که من برای رایانه اپل مشورت می کردم ، این کسب و کار اهداف خود را در زمینه آموزش و توانمندسازی کارکنان متمایز کرد و با آوردن مربیان و مجریان با کیفیت بسیار بالا، به رشد تخصص کارکنان کمک کرد. این بخشی از فرهنگ و به نظر من بخشی از ماموریت بود. اما این بخشی از بیانیه ماموریت نبود. می توانست باشد.
با این حال، American Express این تیم را در ماموریت خود شامل می شود:
“ما مأموریت داریم که معتبرترین مارک خدمات جهان باشیم. برای این کار، ما فرهنگی را ایجاد کرده ایم که از اعضای تیم ما پشتیبانی می کند ، بنابراین آنها می توانند خدمات استثنایی به مشتریان ما ارائه دهند. ”
در مدرسه تجارت ، آنها به ما آموختند که ماموریت مدیریت افزایش ارزش سهام است. و سهام سهام مالکیت است. برخی می گویند بدون گفتن این که یک کسب و کار برای ارتقای موقعیت مالی صاحبان آن وجود دارد ، و شاید هم وجود داشته باشد. با این حال ، تنها یک زیرمجموعه کوچک از همه مشاغل در مورد کلمات کلیدی “ارزش سهام” و “بازگشت سرمایه” کسب و کار هستند.
در سالهای ابتدایی کسب و کارم، من آرامش خاطر جریان نقدینگی را بیشتر از رشد می خواستم و رشد را بیشتر از سود می خواستم. بنابراین من آن را در بیانیه ماموریت خود نوشتم. و در یک لحظه متوجه شدم که در حال ساختن یک کسب و کار هستم که مکانی است که در آن از کار کردن خوشحالم، با افرادی که می خواستم با آنها کار کنم. بنابراین من آن را در بیانیه ماموریت خود نیز نوشتم.
با این حال ، این عنصر نیز مانند پیشنهاد کارکنان غیر معمول است. تعداد کمی از بیانیه های ماموریت این کار را انجام می دهند. این قابل درک است ، زیرا اکثر بیانیه های ماموریت فقط رو به بیرون هستند و مشتریان و هیچ کس دیگری را هدف قرار نمی دهند.
با این حال ، برخی از بهترین بیانیه های مأموریت شامل حس بسیار گسترده تری از مأموریت است که شامل یا حداقل دلالت بر مأموریت مالکیت است.
واربی پارکر ، یک شرکت عینک سازی ، در بیان مأموریتی بالاتر که شامل مشتریان ، کارکنان و صاحبان می شود ، کار بزرگی انجام می دهد.
“واربی پارکر با روحیه سرکش و هدف بلند تأسیس شد: ارائه عینک های طراح با قیمت انقلابی در حالی که راه را برای تجارت با آگاهی اجتماعی پیش می برد.”
بیانیه های ماموریت خوب عملکردهای متعددی را انجام می دهند ، اهداف را مشخص می کنند و برای مدت طولانی زنده می مانند. بنابراین ، ویرایش کنید. این مرحله ارزشش را دارد.
با در نظر گرفتن ایجاد یک بیانیه ماموریت کامل برای استفاده داخلی و استفاده از زیر مجموعه ای که مشتری را برای انتشار عمومی استفاده می کند ، شروع کنید. این رایج است. بسیاری از شرکتها بیانیه های ماموریت را تقسیم بندی کرده اند ، بخشهایی کنار گذاشته شده و بر اساس نوع یا هدف طبقه بندی شده اند. اگر برای شما مناسب است از نقاط یا قسمت های گلوله استفاده کنید. بخشی از دلایلی که مردم ماموریت را با مانترا و بینایی اشتباه می گیرند این است که بسیاری از مشاغل از آنها در کنار هم استفاده می کنند و بسیاری دیگر نیز آنها را متناسب با زمینه خود دوباره تعریف می کنند. بنابراین ، کاری که یک شرکت برای مشتریان انجام می دهد ، علی رغم تعریف رسمی ، اغلب چشم انداز نامیده می شود.
به یاد داشته باشید ، فرم در بیانیه های ماموریت ، مانند تمام نوشتارهای تجاری ، عملکرد زیر را دنبال می کند. آن را برای تجارت خود کار کنید. یا اصلا انجام ندهید. اگر می خواهید آن را یک چشم انداز بنامید و برای کارکنان و مشتریان کار می کند ، این کار را انجام دهید.
هنگام ویرایش ، مراقب کلمات پر سر و صدا و تبلیغاتی باشید که همه ادعا می کنند. تا آنجا که می توانید برش دهید که به طور خاص برای تجارت شما صدق نمی کند ، به جز عناصر ویژه گاه به گاه که-منحصر به فرد یا غیر ممکن-می توانند به عنوان قوانین و یادآوری های طولانی مدت عمل کنند. این کلمه به خودی خود به معنای واقعی کلمه ، تنها در جهان است. از آن کم استفاده کنید. عباراتی مانند “بهترین بودن ممکن” ، “در سطح جهانی” و “خدمات به مشتریان عالی” معنی کمی دارد زیرا همه از آنها استفاده می کنند. داشتن خدمات عالی به مشتریان بسیار سخت تر از نوشتن آن در بیانیه ماموریت است.
بیانیه ماموریت سایر شرکت ها را بخوانید ، اما بیانیه ای بنویسید که مربوط به شما باشد و نه شرکت دیگری. اطمینان حاصل کنید که واقعاً به آنچه می نویسید اعتقاد دارید – مشتریان و کارکنان شما به زودی متوجه دروغ می شوند.
سپس، گوش دهید. پیش نویس ها را به دیگران نشان دهید ، نظرات آنها را بپرسید و واقعاً گوش دهید. بحث نکنید ، آنها را قانع نکنید ، فقط گوش دهید. و سپس دوباره ویرایش کنید.
و تا پایان عمر کسب و کار خود ، آن را در صورت نیاز مرور و تجدید نظر کنید. مانند هر چیزی که در یک طرح تجاری وجود دارد ، بیانیه ماموریت شما هرگز نباید با سنگ نوشته شود ، و بسیار کمتر، در کشو ذخیره شود. از آن استفاده کن یا آن را دور بیانداز. در صورت لزوم بازبینی و تجدید نظر کنید ، زیرا تغییر ثابت است.
اگر به دنبال الهام گرفتن برای شروع بیانیه ماموریت خود هستید ، در اینجا چند مورد از موارد مورد علاقه من است.
“مأموریت خطوط هوایی Southwest وقف بالاترین کیفیت خدمات به مشتریان است که با احساس گرمی ، دوستی ، غرور فردی و روحیه شرکت ارائه می شود.”
جالب ترین نکته در مورد بیانیه ماموریت Southwest این است که آنها هیچ چیزی در مورد رسیدن از نقطه A به نقطه B ذکر نکرده اند. ماموریت آنها این است که چگونه آنها آنچه را که امروزه می توان به عنوان یک تجربه کالایی در نظر گرفت ، متمایز می کنند. آنها همچنین بر کارکنان خود و “روح شرکت” تمرکز می کنند ، نه فقط تجربه مشتری.
“یک خرده فروش سبک زندگی که به مشتریان الهام بخشیده است از طریق ترکیبی منحصر به فرد از محصول ، خلاقیت و درک فرهنگی. Urban Outfitters که در سال 1970 در فضایی کوچک در مقابل دانشگاه پنسیلوانیا تأسیس شد ، اکنون بیش از 200 فروشگاه در ایالات متحده ، کانادا و اروپا دارد و محیط های خرده فروشی تجربی و ترکیبی از زنان ، مردان ، لوازم جانبی و مجموعه محصولات خانگی. ”
Urban Outfitters بر تجربه ای که ارائه می دهند تمرکز می کند و بر آنچه انجام می دهند تمرکز می کند. ماموریت آنها باعث می شود که فروشگاه های آنها چگونه به نظر برسند و هدف آنها چیست: الهام بخشیدن. آنها همچنین به میراث خود از شروع کوچک و رشد اشاره می کنند.
” در Recreational Equipment، Inc. (REI) ما معتقدیم که زندگی در خارج از منزل ، زندگی خوبی است. ما معتقدیم که در مکانهای وحشی ، طبیعی و طبیعی است که ما بهترین خود را پیدا می کنیم ، بنابراین هدف ما بیدار کردن عشق مادام العمر در خارج از منزل برای همه است. “
مأموریت REI بیشتر بر آنچه می خواهد برای مشتریان خود انجام دهد متمرکز است ، اما در بیانیه ماموریت نیز مأموریت حفظ محیط زیست است. تمرکز آنها بر “بیرون آمدن” چیزی است که بین آنها و مشتریانشان ارتباط ایجاد می کند.
“برای الهام بخشیدن و پرورش روح انسان – یک نفر ، یک فنجان و یک محله در یک زمان.”
استارباکس با بیان ارزشهای اصلی خود بیانیه ماموریت خود را گسترش می دهد. این در واقع گسترش بیانیه ماموریت است و توضیح می دهد که چگونه آنها بر مشتریان خود تمرکز می کنند ، چگونه شرکت خود را توسعه می دهند و چگونه با کارکنان کار می کنند. می توانید ارزش های آنها را در اینجا بخوانید .
مأموریت والگرین این است که محبوب ترین خرده فروش بهداشت ، رفاه و زیبایی در داروخانه ها باشد. هدف آن دفاع از حق همه برای شاد بودن و سلامت است. “
مأموریت والگرین واقعاً اهداف آنها را مشخص می کند: آنها می خواهند به چه چیزی برسند و در کدام دسته از محصولات می خواهند به آن برسند. آنها همچنین وقتی در مورد “حق همه برای شاد بودن و سالم بودن” صحبت می کنند ، هدف وسیع تر خود را ارائه می دهند.
“زندگی کاری را ساده تر ، دلپذیرتر و پربارتر کنید.”
در حالی که بیانیه ماموریت Slack کوتاه است ، اما موارد زیادی را در بر می گیرد. “کار” فقط به معنای کار مشتری آنها نیست ، بلکه به معنی کار خود آنها در شرکت آنها است. بیانیه ماموریت آنها در داخل و خارج به آنها خدمت می کند.
“جهان را تازه کنید یک تفاوت ایجاد کن.”
کوکاکولا رویکرد کمی متفاوتی با بیانیه هدف و سپس بیانیه چشم انداز دارد. هدف آنها اساساً بیانیه ماموریت آنها است و برای کوتاه بودن آنها چیزهای زیادی می گوید. آنها می خواهند افراد را از نظر جسمی و روحی تازه کنند ، در حالی که تأثیر مثبتی بر جهان دارند. چشم انداز آنها همچنین بیانگر هدف آنها از خدمت به کل جمعیت جهان است که به اهداف شرکتی و سهامداران آنها می رسد.
“ما برای نجات سیاره خود تلاش می کنیم.”
بیانیه کوتاه ماموریت دیگری که بسیار بیشتر از آنچه در نگاه اول فکر می کنید می گوید. اول از همه ، پاتاگونیا نمی گوید که آنها غیر انتفاعی هستند-آنها اظهار می کنند که یک تجارت هستند. و این بدان معناست که آنها برای رسیدن به هدف خود برای نجات کره زمین باید یک تجارت قوی و سالم باشند. مأموریت آنها شامل کارکنان ، مشتریان ، محصولات و فعالیت آنها می شود.
“خیریه: آب یک سازمان غیر انتفاعی است که آب آشامیدنی پاک و سالم را برای مردم کشورهای در حال توسعه به ارمغان می آورد.”
خیریه: بیانیه ماموریت آب واضح و دقیق است – به سادگی توصیف می کند که چه کاری را انجام می دهد و برای چه کسانی انجام می دهد. برای اکثر بیانیه های ماموریت غیر انتفاعی ، این کافی است.
مأموریت آسانا این است که به بشریت کمک کند تا با تلاش تیم های جهان بدون زحمت با یکدیگر همکاری کنند. “
مشابه سایر بیانیه های ماموریت ، آسانا پیامی را در مورد آنچه آنها انجام می دهند با هدف بالاتری برای تقویت جهان خارج از شرکت خود ترکیب می کند. با این حال ، آنها هنوز به بازار هدف و اهداف خود برای شرکت در سطح جهانی اشاره می کنند ، بنابراین زندگی کارکنان و سهامداران خود را بهبود می بخشد.