اگر قبلاً یک پست وبلاگ نوشته اید، می دانید چقدر زمان می برد. از انتخاب موضوع و جمع آوری تحقیقات گرفته تا نوشتن پست و فشار دادن “انتشار” ، این فرایند اغلب ساعت ها طول می کشد. به همین دلیل است که اگر پست شما ترافیکی را که انتظار داشتید به دست نیاورد ، می تواند یک شکست بزرگ باشد.
خوشبختانه راهی برای مقابله با ترافیک کم وجود دارد: بهینه سازی موتور جستجو یا همان SEO . به عنوان دیجیتال مارکتر، ما همیشه قصد داریم محتوایی بنویسیم که رتبه بالایی در Google داشته باشد ، و SEO پلی است که به شما کمک می کند تا به آنجا برسید. این سsال را ایجاد می کند: چگونه آن را در محتوای خود وارد می کنید؟
در این پست ، قصد دارم به 12 روش تسلط بر نوشتن سئو بپردازم. پس مثل همیشه با من همراه باشید.
سئو نویسی عبارت است از نوشتن محتوا برای رتبه بندی در صفحه اول موتورهای جستجو مانند گوگل. این شامل تحقیق در مورد کلمات کلیدی ، نوشتن محتوای با کیفیت بالا که با هدف کاربر مطابقت دارد ، و بهینه سازی سرفصل ها برای خزیدن آسان صفحه است.
مطالعه 2020 Search Engine Journal نشان داد که میزان کلیک برای وب سایت هایی که در رتبه یک در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) قرار دارند 25٪ است. این عدد برای وب سایت های موقعیت دوم به شدت 15 درصد و برای وب سایت های موقعیت 10 تا 2.5 درصد کاهش می یابد. هنگامی که به صفحه دوم گوگل می رسید ، این تعداد حتی کمتر می شود.
این بدان معناست که اگر وب سایت شما در صفحه اول نیست ، احتمال کمی وجود دارد که مصرف کنندگان وب سایت شما را به صورت ارگانیک پیدا کنند. بازدیدهای کمتر از سایت شما به معنای فرصت های کمتر برای ایجاد سرنخ و در نهایت درآمد است.
بهترین گزینه بعدی شما سرمایه گذاری در تبلیغات گوگل برای جلب آن کاربران به سایت شما است. اما این هزینه دارد و اگر بودجه محدودی دارید ، چرا برای نوشتن سئو وقت نگذارید؟ این برنامه رایگان است و به احتمال زیاد برای شما بسیار بیشتر از یک کمپین ترافیک ایجاد می کند.
سرصفحه ها به خزنده های وب گوگل کمک می کنند تا پست وبلاگ شما و بخش های درون آن را درک کنند. به خزنده ها به عنوان خوانندگانی فکر کنید که در حال جستجوی وبلاگ شما هستند. آنها می خواهند نمای کلی مقاله شما را پوشش دهند، یعنی H1 شما. سپس H2 ها، H3 ها و H4 های شما زیرمجموعه های درون قطعه را تجزیه می کنند.
بنابراین، سرفصل های فرعی شما باید محتوای اصلی را منعکس کنند و کلمات کلیدی با هدف بالا را شامل شوند . وقتی از کلمات کلیدی مناسب استفاده می کنید، یعنی کلماتی که مخاطبان مورد نظر شما از آنها استفاده می کنند ، شانس بسیار بالاتری برای رتبه بندی در SERP دارید.
اسنیپت ها در گوگل مستقیم ترین پاسخ ها برای جستجوهای جستجو هستند. به عنوان مثال، اگر بخواهم جستجو کنم، “چگونه یک پست وبلاگ می نویسید؟” ممکن است Google از یک قطعه برجسته برای نشان دادن بهترین پاسخ استفاده کند.
برای به دست آوردن یک قطعه برجسته در Google ، باید به این سوال به طور کامل و مختصر پاسخ دهید. به عنوان مثال، اگر عبارت جستجو “نحوه عکس گرفتن از صفحه مک” است، می توانید “نحوه گرفتن عکس روی رایانه MacBook” را به عنوان H1 یا H2 خود قرار دهید ، سپس مراحل را در یک لیست شماره دار یا گلوله شده دنبال کنید.
پس از انجام این کار ، حتما قسمتی از سوال را در پاسخ خود قرار دهید. با استفاده از مثال بالا ، پاراگراف را با موارد زیر شروع می کنید: “برای گرفتن اسکرین شات در MacBook خود، مراحل زیر …” علاوه بر این ، هر جمله را با یک فعل قابل اجرا شروع کنید ، مانند “کلیک” و “انتخاب”. اگر کلمه کلیدی که می خواهید قطعه بولد و برجسته است نیاز به تعریف دارد. دقت کنید پاسخی بنویسید که بیش از 58 کلمه نباشد.
با تمام این دستورالعمل های سئو ، می توان به راحتی فراموش کرد که وقتی کاربر در گوگل جستجو می کند ، به دنبال پاسخ است. بهترین راه برای افزایش شانس رتبه بندی خود ، نوشتن پست های وبلاگ با کیفیت بالا است.
شبیه چیه؟ پاسخهای دقیق ، بخشهای قابل اسکن ، زیرعنوانهای سازمان یافته و وسایل کمک بصری. پرسوناهای خریدار خود ، انگیزه ها ، چالش ها و علایق آنها را در نظر داشته باشید. همچنین مهم است موضوعاتی را انتخاب کنید که با مشتریان احتمالی شما مطابقت داشته باشد و مشکلات آنها را برطرف کند.
آیا توضیحات متا را به پست خود اضافه می کنید؟ اگر پاسخ شما “نه” است ، احتمالاً بیشترین میزان ممکن را برای پست خود ارائه نمی دهید. بیایید به دلیل اهمیت آنها بپردازیم.
در حال حاضر ، ما در مورد چند روش ارتباط یک پست وبلاگ با Google صحبت کرده ایم: عناوین فرعی ، کلمات کلیدی و قطعات. با این حال ، این یک لیست جامع نیست.
توضیحات متا یکی دیگر از زمینه هایی است که Google برای تعیین رتبه بندی جستجو در آن جستجو می کند. توضیحات متا توصیف های یک تا سه جمله ای است که در زیر عنوان نتیجه مشاهده می کنید.
از توضیحات متا برای خلاصه کردن پست خود استفاده کنید و به یاد داشته باشید:
اکثر سیستم های مدیریت محتوا (CMS) دارای جعبه های متا توضیحات هستند ، بنابراین احتمالاً برای استفاده از عملکرد نیازی به جستجوی زیاد ندارید.
با هر تصویری که به پست خود اضافه می کنید – تصاویر برجسته یا اصلی – می خواهید متن اضافه کنید. در واقع Alt text آنچه در عکس اتفاق می افتد را شرح می دهد و به Google (و همچنین افرادی که دارای بینایی هستند) کمک می کند تا بفهمند مفهوم عکس چیست. به عنوان مثال ، فرض کنید مقاله شما در مورد رویدادهای مجازی است و شما تصویر زیر را شامل می شود:
متن alt باید چیزی شبیه به این باشد: “مرد تجاری که در یک رویداد مجازی شرکت می کند در حالی که یک قلم در دست دارد روی میز می نشیند.”
این جمله توصیفی است و شامل کلید واژه اصلی “رویداد مجازی” است. بنابراین ، حتی اگر واقعیت این است که این یک تصویر سهام است ، می توانید روایتی ایجاد کنید که با پست وبلاگ شما مطابقت داشته باشد. البته میتوانید از کلمات کلیدی مرتبط با مقاله هم استفاده کنید.
تخمین زده می شود که گوگل بیش از 70 هزار درخواست جستجو را در ثانیه پردازش می کند. تکان دهنده است، نه؟! اگر می خواهید درهم ریختگی SERP را از بین ببرید و از رقبای خود پیشی بگیرید ، باید کلمات کلیدی و عبارات خاصی را که مشتریان احتمالی شما در جستجوی آنها هستند ، هدف قرار دهید. در غیر این صورت ، چگونه مطالب و وب سایت شما را پیدا خواهند کرد؟
با یک ابزار تحقیق کلمات کلیدی شروع کنید . سایت هایی مانند Ahrefs و Google Keyword Planner به شما اطلاعاتی را در مورد آنچه کاربران جستجو می کنند و محبوبیت این پرس و جوها در اختیار شما قرار می دهد.
Google Trends همچنین می تواند به شما این حس را بدهد که چه کلمات کلیدی در هر زمان محبوب هستند. اگر می بینید که جستجوها در طول زمان برای یک کلمه کلیدی خاص در حال کاهش است ، می دانید که احتمالاً کلمه کلیدی مناسبی برای بازاریابی شما نیست. برعکس روندهای صعودی صادق است.
اگر تا به حال ایده های کلمات کلیدی را کم کرده اید ، از رقابت خود الهام بگیرید. از ابزارهای هوشمند رقابتی استفاده کنید تا ببینید دامنه های آنها در حال حاضر برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی شده اند. اگر این کلمات کلیدی مربوط به تجارت شما هستند ، از آنها نیز استفاده کنید.
با این حال ، به خاطر داشته باشید که واضح ترین کلمات کلیدی همیشه با استراتژی شما مطابقت ندارند. علاوه بر این ، کلمات کلیدی تمرکز شما در طول زمان با تغییر روند ، تغییر اصطلاحات یا افزایش خط تولید/خدمات شما تکامل می یابد.
مطمئن شوید که به طور دوره ای تحقیقات کلمات کلیدی را انجام می دهید تا مطمئن شوید که هنوز بر روی کلمات کلیدی مناسب برای مخاطبان مورد نظر خود تمرکز کرده اید و فرصت های مهم رتبه بندی را از دست نمی دهید.
هدف این است که صفحه شما کاملاً بهینه شود، اما نه زیاد. مناسب برای افزودن کلمات کلیدی متناسب بیابید، اما آنها را به حدی مجبور نکنید که محتوای شما ناخوانا باشد. به عنوان مثال ، اگر کلمات کلیدی شما “بازاریابی مبتنی بر حساب”، “استارتاپ ها” و “فروش” هستند ، از توضیحات متا مانند این “فروش استارتاپ های بازاریابی مبتنی بر حساب” اجتناب کنید.
در عوض ، سعی کنید روی یک یا دو کلمه کلیدی تمرکز کنید تا توضیحات طبیعی تر شود: “آیا به دنبال استراتژی های قاتل برای تقویت بازی بازاریابی مبتنی بر حساب خود هستید؟ در این پست تکنیک های تحقیقاتی ما را کشف کنید.”
با این رویکرد ، شما هنوز از کلمات کلیدی استفاده می کنید، اما از ارسال بیش از حد اشباع نمی کنید. به یاد داشته باشید ، هدف شما این است که برای مخاطبان خود حل کنید. اگر کاربران شما تجربه خواندن ضعیفی دارند ، این به Google نشان می دهد که پست شما ممکن است نیازهای آنها را برآورده نکند.
همانطور که پست وبلاگ خود را ایجاد می کنید، از پیوند خارجی نترسید. پیوند به وب سایت های معتبر نه تنها مطالب بیشتری را برای خوانندگان وبلاگ در اختیار شما قرار می دهد تا دانش خود را افزایش دهند ، بلکه به موتورهای جستجو نشان می دهد که تحقیقات خود را انجام داده اید.
هیچ چیز مانند آمارهای پشتیبانی شده از وب سایت های تأثیرگذار ، یک پست وبلاگ را تقویت نمی کند. آمارهای قانع کننده به شما کمک می کند تا استدلال قانع کننده و مشخص تری را ایجاد کنید که به شما در جلب اعتماد خوانندگان کمک می کند.
در عصر محدوده توجه کوتاه ، شما فکر می کنید پست های کوتاه وبلاگ راهی است که باید پیش بروید. اما در حقیقت ، موتورهای جستجو مانند گوگل در واقع پست های وبلاگ طولانی تر و عمیق ترجیح می دهند. به این موضوع فکر کنید: هرچه محتوای بیشتری در صفحه وجود داشته باشد، موتورهای جستجو باید سرنخ بیشتری پیدا کنند تا بفهمند وبلاگ شما درباره چیست. در HubSpot ، ما دریافتیم که طول ایده آل بین 2100 تا 2400 کلمه است.
نقطه ضعف وبلاگ های طولانی این است که ممکن است خوانندگان شما را تحت تاثیر قرار دهند. یکی از راه های مقابله با آن این است که محتوای خود را به قطعات قابل اندازه گیری و اسکن کنید.
یک جمله طولانی مدت را به دو تبدیل کنید و پاراگراف های خود را در سه جمله یا کمتر نگه دارید.
لیست ها را فراموش نکنید – آنها بسیار جلب توجه می کنند و به راحتی قابل هضم هستند.( به ویژه در دستگاه های تلفن همراه.)
پیوند دادن به صفحات دیگر یا پست های وبلاگ در وب سایت شما به موتورهای جستجو کمک می کند تا یک نقشه سایت دقیق ایجاد کنند. همچنین به مخاطبان شما کمک می کند تا محتوای شما را بیشتر بشناسند و شما را به عنوان منبع اطلاعاتی معتبر و معتبر بشناسند.
در سمت کاربر، پیوندهای داخلی به سایر مطالب ارزشمند، خوانندگان را در سایت شما طولانی تر نگه می دارد و نرخ بازگشت را کاهش می دهد و پتانسیل شما را برای تبدیل افزایش می دهد. آیا این همه چیز نیست؟
هنگام پیوند دادن به صفحات وب سایت خود یا حتی منابع خارجی، از زبان طبیعی برای متن لنگر خود استفاده کنید. از استفاده از تماس های ناخواسته یا عمومی برای اقدام، مانند “لپ تاپ های ارزان قیمت برتر” یا “اینجا را کلیک کنید” خودداری کنید.
در عوض ، از کلمات کلیدی توصیفی استفاده کنید که به خوانندگان این حس را بدهد که وقتی روی ابر لینک کلیک می کنند، مانند “بارگیری راهنمای SEO خود” چه چیزی را پیدا خواهند کرد.
هرگز پیوندها را به صفحات وب برتر ، محصولات برجسته یا موارد تخفیف داده شده به زور فید نکنید. پیوندهایی را وارد کنید که نکات ذکر شده در پست های شما را تقویت می کند و به طور طبیعی با موضوع موضوع ارتباط دارد.
گوگل به صفحات با سرعت سایت بالا و بارگذاری سریع، امتیاز می دهد، زیرا تجربه کاربر را بهبود می بخشد. یکی از مهمترین عاملان تاخیر صفحه، تصاویر بزرگ و سنگین است. اگر چندین عکس در پست خود دارید و هر کدام بیش از 100 کیلوبایت است، می تواند به شدت بر سرعت صفحه شما تأثیر بگذارد.
خوشبختانه برنامه های رایگان مانند Squoosh.app وجود دارند که بدون فشردن کیفیت ، تصاویر را فشرده می کنند.
اگر شک دارید که رتبه پایین شما به دلیل سرعت پایین صفحه است، برای تجزیه و تحلیل و توصیه های رایگان به سایت Google PageSpeed مراجعه کنید.
ایجاد لینک برای رتبه بندی جستجوی شما بسیار مهم است. چرا؟ به نتایج جستجو مانند مسابقه ای فکر کنید که برندگان بیشترین رای را کسب کنند. هر صفحه وب که به شما پیوند داده می شود، رای وب سایت شما محسوب می شود ، که باعث می شود محتوای شما در نظر Google قابل اعتمادتر باشد. به نوبه خود ، این امر باعث می شود شما در رتبه بندی بالاتر بروید.
بنابراین ، نوشتن پست هایی که سایر وب سایت ها یا نشریات مایل به پیوند در پست های خود هستند ، خوب است. برای اینکه پیوند وبلاگ وب سایت شما قابل پیوند بیشتر باشد ، دارایی های با ارزش بالا در پست های خود ، مانند داده های اصلی و رهبری فکری ، را در پست های خود قرار دهید.
انجام مصاحبه با متخصصان یکی دیگر از راههای موثر برای بازگشت ترافیک به وب سایت شما است.
حتی با داشتن یک پست عالی و دوستدار SEO ، یک عنوان بد می تواند در SERP به شما آسیب برساند. برای عنوان گذاری پست خود با در نظر گرفتن سئو، چیز قانع کننده ای بنویسید که کلمه کلیدی اصلی شما را نیز شامل شود. اینجا نکاتی وجود دارد:
شما می دانید چگونه محتوایی بنویسید که مخاطبان آن را دوست خواهند داشت. اکنون وقت آن است که عناصری را وارد کنید که گوگل نیز آنها را دوست خواهد داشت. در ابتدا ممکن است دشوار به نظر برسد ، با این نکات SEO ، شما در کوتاه ترین زمان در صفحه اول گوگل خواهید بود.
خوشحال میشوم نظر یا تجربه خودتان را برایم بنویسید. همچنین میتوانید من را از طریق شبکه های اجتماعی دنبال کنید.